انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت فارسان تهویه

با توجه به افزایش کاربرد دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی، انواع دریچه داکت اسپلیت نیز براساس نیاز تولید میشود. از دریچه بازدید داکت اسپلیت برای بازدید، تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت استفاده میشود. درب آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت شیاردار در ضخامت های مختلف ساخته می شود که با لولا به فریم متصل می شود. با توجه به شیارهای گریلی که روی درب این دریچه در طول های ۹ و ۱۸ سانتی ایجاد می شود، پسوند شیاردار برای این مدل اضافه شده است. در این نوع دریچه شیار های ورود هوای دریچه به صورت گریل های پره ای و با طرح خم به شکل Z تولید می شوند. این پره ها معمولاً در یک یا دو جهت نصب می شوند و راه ورود هوا به داخل دستگاه می باشد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی با درب لولایی نیز همچون انواعِ دیگر دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای فریم و درب از جنس آلومینیوم است. برای اتصالِ گوشه های فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از کُرنرهای فلزیِ خاصی استفاده می‌گردد که فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ساختار چهارگوش به خود گیرد. برای مستحکم تر شدن و مقاوم شدنِ ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در هر یک از طول های درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یک لبه‌ی یک ونیم سانتی ایجاد می‌گردد تا درب در اثرِ جابجایی و برداشتن و گذاشتن در محل خود، دفرمه و یا اثر پذیر نگردد. با توجه به وزنه‌ای بودنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از ایجاد شیار در داخل و ایجاد لبه های اطراف درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تقریبا مراحل اولیه‌ی ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت به پایان می‌رسد و نوبت به عملیات رنگ کاری بر سطح دریچه می‌رسد. برای زیباتر شدنِ ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت و نیز هماهنگیِ آن با نمای محیط و همچنین محافظت ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه ‌یا صدمات احتمالی از پوشش رنگ کوره‌ای استاتیک بر سطح دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌شود.کدرنگ های مختلف و متنوع باعث آزادیِ عملِ بهره بردار در انتخاب رنگ مورد نظر برای جلوه‌ی زیبای دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود. البته رنگ های معمول برای نقاشی دریچه بازدید داکت اسپلیت سفید، کرم، قهوه ای، مشکی، طوسی، نقره ای و… است.

پس از نصب و راه اندازیِ دستگاه داکت اسپلیت ،با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره ای برای چکاپ،تعمیردریچه بازدید داکت اسپلیت و یا در بعضی موارد تعویض دستگاه داکت اسپلیت و نیز برای محفوظ نگهداشتنِ دستگاه از دید عمومی، به دربی بعنوان دریچه بازدید داکت اسپلیت نیاز می باشد. برای زیباتر شدن و افزایش قابلیت دکوراتیو نمای دریچه داکت اسپلیت، بر روی کلیه ی سطوح از پوشش رنگ کوره ای پودری استاتیک استفاده می شود. این پوشش رنگی هم باعث تناسب رنگی بین نمای دریچه با نمای محیط و همچنین باعث حفاظت بدنه در برابر ضربه و خط و خش های احتمالی می گردد.

انواع داکت اسپلیت معمولی و اینورتر + کاربرد و ویژگی ها

سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشانده می‌شود و درون کوره قرار می‌گیرد تا در برابر ضربه و آسیب دیدگی مصون بماند ضخامت ورق آلومینیوم به کار رفته روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک بستگی به ابعاد آن دارد. اگر نیاز باشد هوای برگشت از طریق دریچه بازدید به دستگاه رسد از دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با گریل ۹ و ۱۸ سانتی جهت بازدید و تعمیر دستگاه استفاده می‌شود. این دریچه بسیار شبیه دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده می‌باشد، با این تفاوت که چندین شیار روی آن تعبیه شده.

دریچه آلومینیومی

فروش انواع سیستم های تهویه مطبوع ویسمن( چیلر مینی چیلر داکت اسپلیت هایسنس VRFو GHP) شرکت تهویه گستر ویسمن(تولید کننده و وارد کننده) چیلر مینی چیلر داکت اسپلیت فن کویل VRF و GHP….. شما می توانید برای مشاوره رایگان خرید دریچه بازدید و استعلام قیمت روز دریچه بازدید با شرکت ایران مکانیک تماس بگیرید. دریچه های بازدید در قسمت های مختلف واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی قابل استفاده است. از دریچه های بازدید رایزرهای فاضلاب، شیرفلکه ها و تجهیزات نصب شده جهت کنترل فن کویل ها یا داکت اسپلیت ها، رایزرهای برق، تلفن، آنتن و سیستم های اطفاء حریق، تابلوهای برق، جعبه های تقسیم و جعبه هاب کنترلی، شبکه کنترلی و سیستم های تلفن داخلی استفاده می شود. جهت خرید اینترنتی دریچه هوا از داکتینو، با دپارتمان فروش تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فروش داکتینو قیمت بروز دریچه‌ها را متناسب با ابعاد موردنظرتان به شما ارائه دهند.

برای اتصال دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی باید از روش پیچ ازرو یا پیچ مخفی بهره گرفت. این جاپیچها اگر روی نمای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد شود دریچه به صورت پیچ ازرو و اگر بر روی دیوارفریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نصب گردد دریچه به صورت پیچ مخفی نصب می‌گردد.با اتمام ساخت فریم نوبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی می‌رسد. قطر سوراخ ها یا چشمه های پانچ، بنا به مقدار هوای لازم جهت دستگاه از ۶ میل به بالا می‌باشد. با توجه به لولایی بودنِ مدلِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت باید درب آن را با یک لولا به به فریم ملحق کرد.

درب دریچه بازدید داکت اسپلیت هم می‌تواند به صورت کاملاً بسته طراحی و ساخته شود و هم به صورت گریل دار و شبکه ای که امکان ورود هوا به محفظه فنکویل را نیز ایجاد کند تولید شود. اگر دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تامین هوای تازه جهت محفظه‌ی خود داشته باشد و فاصله‌ی دربی که قرار است به صورت وزنه‌ای برای بازدیدِ آن تعبیه گردد به میزانی باشد که به راحتی درب را به صورت وزنه‌ای جابجا کرد و دوباره در محل خود جانمایی کرد، می‌توان از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای به عنوان یک گزینه مناسب با امکان تامین هوای تازه استفاده کرد. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت با گریل را می توان هم به صورت لولایی و هم به صورت وزنه ای تعبیه نمود، البته اگر فاصله ی زیر دستگاه داکت اسپلیت با افقِ سقفی که قرار است دریچه بازدید داکت اسپلیت در ان نصب گردد کم باشد امکانِ استفاده از دریچه وزنه ای وجود ندارد و الزاما باید از درب لولایی استفاده کرد که بازشوی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به بیرون باشد و هیچ محدودیتی برای باز کردن درب دریچه بازدید داکت اسپلیت وجود نداشته باشد.

  • در این نوع دریچه شیار های ورود هوای دریچه به صورت گریل های پره ای و با طرح خم به شکل Z تولید می شوند.
  • این مرحله نیز به دو صورت انجام می گیرد.اگر قرار باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ ازرو تعبیه گردد این جای پیچ ها بر روی نمای بیرونیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می‌گردد.اما اگر قرار باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ مخفی تعبیه شود، این جای پیچ ها بر روی دیواره‌ی داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک ایجاد می‌شود.
  • ضخامت ورق آلومینیوم به کار رفته جهت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بستگی به ابعاد این محصول دارد.
  • خوب است بدانید که دریچه های اسپلیت را به لحاظ متریال و جنسی که دارند می‌ توان به سه نوع، آلومینیومی، چوبی ( ام دی اف ) و پی وسی ( پلاستیکی ) دسته بندی کرد.

این نوع دریچه نیز دارای همان طور که از نامش مشخص است، دارای دری شیار دار جدا شونده بوده و به طور کلی برای ساخت آن از دو نوع مواد اولیه پروفیل و ورق آلومینیومی استفاده می شود. این مدل دریچه به خاطر داشتن درب وزنه ای، فرم ساختاری به صورت سه پری می باشد که باعث جا سازی راحت درب در آن می شود. شیار های موجود روی درب دریچه در طول های 9 و 18 سانتی متر هستند و به صورت موازی در فاصله های یک نواخت و در کنار هم می باشند. مسیر این شیار ها باید در زیر دستگاه داکت اسپلیت، بر محل برگشت هوای دستگاه منطبق باشند. با توجه به کاربرد روزافزون از دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی، نیاز به تولید و کاربرد انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بعنوان دریچه ای جهت بازدید،تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت نیز روز به روز افزایش یافته است. با توجه به کاربرد روزافزون از دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی، نیاز به تولید و کاربرد انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بعنوان دریچه ای جهت…

انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت فارسان تهویه

رایج‌ترین نوع دریچه داکت اسپلیت از متریال فلزی آلومینیوم بوده و توانایی مقاوم بالا در برابر رطوبت، حرارت و سرما موجب به‌کارگیری زیاد آن توسط معماران ساختمانی شده است. قاب اصلی و درپوش داکت اسپلیت از متریال آلومینیوم بوده و جهت حفظ رنگ و هارمونی رنگی بیشتر دریچه بازدید با محیط داخلی از رنگ کوره‌ای استاتیک بهره خواهد برد. در واقع این دستگاه بعنوان دستگاه مولدِ هوای سرد و گرم جهت تهویه محیط های مورد کاربرد قرار می گیرد.امکان کاربرد داکت اسپلیت در محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی باعث شده تا علاوه بر اصل دستگاه، لوازم و متعلقاتی از قبیل لوازم جانبی تاسیسات و نیز دریچه های بازدید و دهش هوای داکت اسپلیت به طبعِ کاربرد این دستگاه در محیطهای ذکر شده نیز تولید و مورد کاربرد قرار گیرند. دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی برای محیط هایی که میزان رطوبت بالایی دارند، گزینه بسیار مناسبی میباشد.این دریچه وزن مناسبی نسبت به نوع فلزی دارد و در تولید آن محدودیت هایی مانند اندازه و نوع دریچه ، وجود ندارد.از دیگر ویژگی های این دریچه میتوان به نصب آسان آن اشاره نمود.به راحتی میتوان این دریچه را به وسیله پیچ مخفی یا روش های عادی در محل خود نصب کرد. قیمت دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با قیمت دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی یکسان نبوده و بدیهی است که جنس دریچه، ابعاد دریچه و نوع لولایی، وزنه ای، خطی و یا مشبک تعیین کننده قیمت آن می دریچه داکت اسپلیت باشند. از این رو جهت اطلاع ازقیمت دقیق دریچه بازدید داکت اسپلیتبا کارشناسان فروش شرکت تهویه نو تماس حاصل فرمایید.