بهترین شارژر شیائومی (در سال 1401، 2022)

اگه نگران این هستید که این آمپر زیاد به آیفون شما آسیب می رسونه باید بگم که نگران نباشید چون آیفون به اندازه مورد نیاز ، جریان رو از شارژر می کشه . در این نوع از سوکت شارژها، یک طرف سوکت از طرف دیگر عریض تر است و همین طراحی باعث می شود که سوکت شارژ مانند یک نیم کره ی محکم به نظر بیاید. برخی از شارژرها میتوانند نوع دستگاه متصلشده را تشخیص دهند و باتوجهبه آن، میزان ولتاژ و جریان خروجی را تنظیم کنند. همانطور که گفته شد شارژر گوشی های موبایل به دو گروه شارژر معمولی و آداپتور فست شارژ تقسیم میشود، در نمونه معمولی توان خروجی کمتر بوده و گاها یک آمپر می باشد، در نمونه های فست شارژ توان خروجی دو بوده و با سرعت و قدرت بیشتری اقدام به شارژ گوشی میکند. بهطور خلاصه، شارژ سریع با ارسال ولتاژ و توان بیشتر، گوشی یا درواقع باتری را در زمان کمتری شارژ میکند. علاوه بر این، شارژ سریع میتواند عمر شارژ گوشی را افزایش داده و باعث دیرتر شارژ شدن آن شود. اینکه تلفن شما با چه سرعتی از شارژ صفر به شارژ کامل برسد، هم به واتی که از شارژر شما میآید و هم به حداکثر واتی که تلفن شما میتواند دریافت کند بستگی دارد.

نکته ای که باید برای خرید کابل شارژر گوشی خود مدنظر داشته باشید این است که خرید کابل شارژ تقلبی نه تنها برای گوشی های سامسونگ و آیفون مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد بلکه برای سایر گوشی های برندهای دیگر سایت fastcharger نیز ضرر دارد. بنابراین از خرید شارژر و کابل شارژ از سودجویانی که شارژرهای تقلبی و تقلبی یکسان را به عنوان شارژ واقعی با قیمت های متعدد عرضه می کنند، باید اجتناب شود. بنابراین اگر شارژر رسمی ۲۰ وات را از اپل بخرید، آیفون ۱۲ شما تقریبا چهار برابر سریعتر از شارژر رسمی ۵ وات اپل شارژ میشود. گوشیهای امروزی برای محافظت از باتری، جریان برق را تنظیم میکنند، بنابراین استفاده از شارژر بسیار قدرتمند برای تلفن همراه، خطر منفجر شدن گوشی شما را به همراه نخواهد داشت. اگر قصد خرید کابل شارژر برای گوشی دارید، موارد ذکر شده را مدنظر قرار دهید اما اگر برای پاور بانک خود به دنبال کابل مناسب میگردید باید کابل هایی خریداری کنید که دارای طول کوتاه تر و همچنین کیفیت لازم برای سازگاری با پاوربانک شما را داشته باشند. در بعضی از دیگر موارد اتصال برقرار شده و باتری دستگاه نیز شارژ میشود، اما نمادی برای شارژ شدن دستگاه نمایش داده نمیشود و همچنین درصد باتری پس از خاموش و روشن کردن دستگاه دارای تفاوت چشمگیری است.

میلیآمپر ساعت ضرب در ولت تقسیم بر ۱۰۰۰) به واحد دقیقتر وات-ساعت (Wh) برای مقایسهی ظرفیت باتریها برسید. «جریان الکتریکی» با واحد آمپر (A) و «ظرفیت انرژی ذخیرهشده در باتری» را که با واحد میلیآمپر ساعت (mAh) اندازهگیری میشود، نباید با یکدیگر اشتباه گرفت. البته باید توجه داشت که میلیآمپر ساعت خود بهتنهایی واحد دقیقی برای اندازهگیری میزان ظرفیت ذخیرهی انرژی در باتری نیست و باید به ولتاژ آن نیز توجه کرد. با توجه به اینکه امکان خاموش و روشن کردن قابلیت فست شارژ در همه ی گوشی های فست شارژ وجود دارد، و اینکه ولتاژی که در شارژر های معمولی استفاده می شود یکی از ولتاژ های استاندارد صنعت موبایل است و قطعا گوشی هایی که از تکنولوژی فست شارژ استفاده می کنند نیز از آن ولتاژ پشتیبانی خواهند کرد ولی با این تفاوت که زمان شارژ آن طولانی خواهد بود.

شارژرهای اصل از نظر ظاهری کاملا یکنواخت و هماهنگ طراحی میشوند، اما شارژرهای تقلبی اصولا جنس بدنه خوبی ندارند و حتی اگر دقت کنید اغلب درزهای بدنه آنها هماهنگ نیست. اما اگر شما شارژر تقلبی را به آن متصل کنید، فرآیند شارژ شدن بسیار طولانی خواهد شد و در نهایت احتمال آسیب و کاهش طول عمر باتری گوشی و گرمشدن و منفجرشدن گوشی را افزایش میدهید. در استفاده از این شارژرها نیازی به کابل و پورت شارژر نیست و برخی معتقدند که عمر مفید گوشی تلفن همراه نیز با استفاده از شارژرهای وایرلس بیشتر خواهد شد. از این شارژر برای گوشی های مختلفی میتوان استفاده کرد که برای مطمئن شده از اینکه گوشی شما با این آداپتور قابل شارژ است میتوانید به توضیحات گوشی موبایل خود در دفترچه راهنما مراجعه کنید. علی رغم وجود تکنولوژی های جدید به ویژه شارژ بی سیم، داشتن کابل شارژ موبایل با کیفیت خوب و خوش ساخت همچنان یک وسیله ضروری برای شارژ، انتقال داده و مدیریت داده است .

4. همواره مد نظر داشته باشید که یکبار هزینه کردن برای یک شارژر اصل و اطمینان از سلامت آن و سودمندی آن برای دستگاهتان خیال شما را از بابت مشکلات بعدی که استفاده از شارژرهای بی کیفیت ممکن است ایجاد کند راحت می کند. در انتها لازمه بگم که حتما حواستون باشه که اگه شارژر گوشی تون 2 آمپریه ، هیچ وقت از شارژر 1 آمپری برای شارژ گوشی تون استفاده نکنید . این آداپتور نیاز به هیچ تبدیلی برای نصب در پریز های برق نداشته و فقط کافی است کابل گوشی خود را به سوکت USB آن متصل کنید و بعد شارژر را به طور مستقیم داخل پریز برق بزنید. به عبارت دیگر با خرید فست شارژر برای گوشی معمولی نمیتوان آن را سریعتر شارژ کرد. به عبارت دیگر با خرید فست شارژر برای گوشی معمولی نمیتوان آن را سریعتر شارژ کرد.ازطرف دیگر گوشی هوشمندی که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی میکند، نمیتوان به هر شارژر سریعی شارژ کرد.

بسیاری از ما فقط به صرف اینکه شارژی قابلیت شارژ کردن گوشی ما را دارد و بهاصطلاح «به آن میخورد»، از شارژهای مختلف برای زنده و روشن نگه داشتن تلفن همراه خود استفاده میکنیم؛ اما درواقع دلیل تأکید بر استفادهی شارژر مخصوص خود گوشی این است که هماهنگی ولتاژ و آمپر شارژر و گوشی رعایت شود. برای افزایش توان باید شارژر، باید ولتاژ یا آمپر (یا حتی هر دو) آن را افزایش داد. برخلاف شایعات زیادی که وجود دارد، استفاده از گوشی در حین شارژ شدن صدمهای به باتری نمیزند و فقط روند شارژ شدن آن را اندکی کُند میکند؛ چرا که همزمان بخشی از توان باتری صرف تأمین انرژی گوشی برای مصارفی مانند وبگردی و مکالمه میشود.

انجام تمام این موارد نیاز به تامین انرژی دارد و این انرژی از طریق باتریهایی که در داخل این گجتها قرار گرفته اند تامین میشود.برای تامین انرژی مورد نیاز این باتری، نیاز به یک شارژر مناسب دارید. اگر قصد خرید شارژر جدیدی را دارید، باید به آمپراژ نوشته شده در پشت جعبه ی گوشی و یا در دفترچه راهنمای آن نگاهی بیندازید تا شارژر با جریان مناسب را برای گوشی خود تهیه کنید . به همین دلیل، اگر به فکر تهیه شارژر برای گوشی هستید، خرید فست شارژر اصلی گوشی SAMSUNG Galaxy A11 را در اولویت خود قرار بدهید. پس بهتر است با صرف هزینه ای اندک و تهیه شارژر با کیفیت و اصل از مشکلات بعدی که طبعا خسارات مالی بیشتری خواهند داشت جلوگیری کنید. استفاده از شارژرهای غیر اصل و بی کیفیت موجب آسیب های بعدی به دستگاه شما خواهد شد.

که سیمهای آنها دست و پا گیرند و برای استفاده از بعضی دیگر باید در انتظار خالی شدن پریزها باشید. این کابل TYPE C اصلی 1.2 متری برای فست شارژر گوشی SAMSUNG Galaxy A11 طراحی و تولید شده است و قابلیت شارژ سریع را دارا می باشد. بهعنوان مثال، OnePlus 8T یکی از جدیدترین گوشیهای وان پلاس، از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی میکند؛ اما نمیتوان این گوشی را به هر شارژری متصل کرد و انتظار داشت سرعت شارژ کامل آن مشابه شارژر ۶۵ واتی باشد. برای مثال، شارژرهای انکر از تکنولوژی خاصی با نام Power IQ استفاده میکنند که میتواند بسته به نوع دستگاه، ولتاژ، جریان و درنتیجه توان متفاوتی دراختیار هر دستگاه قرار دهد. برای مثال، از یک پاور بانک یا شارژر بی سیم استفاده کنید و ببینید که گوشی شارژ می شود یا خیر. برای جلوگیری از مواردی که گفته شد سعی کنید تا جایی که میتوانید شارژر اپل خود را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید. اما لوازم جانبی گوشی به خصوص شارژر ها در روز های اول به دلیل استفاده روزانه و مکرر و فرسودگی کارایی خود را از دست می دهند. از آداپتور فست شارژ برای مواقعی که نیاز دارید باتری موبایل شما سریعتر شارژ شده و یا در مواقعی که باتری گوشیتان بزرگ است و با شارژرهای معمولی ساعت ها زمان میبرد میتوان در حدود یک ساعت و نیم الی دو ساعت گوشی را شارژ کرد.

در مورد موضوع اصلی این مقاله که استفاده از هر شارژری برای شارژ موبایل است باید بدانید که در حالت استفاده از شارژر وایرلس باید اطمینان حاصل کنید که شارژر شما اصل و استاندارد بوده و مناسب گوشی شما تعبیه شده است. تا زمانیکه از کابل مناسب یا شارژر بیسیم استاندارد و مناسب استفاده میکنید، میتوانید تقریبا از هر شارژری برای تلفن خود استفاده کنید. همانطور که میدانید یکی از مشکلات اساسی در حمل کابل و گرهخوردگی آن میباشد که برای رفع این مشکل، بدنهی این کابل با قابلیت ضد گرهخوردگی تولید شده است. اگر به راحتی می توانید کابل شارژر را از آداپتور جدا کنید یا اگر جدا کردن آن از آداپتور دشوار است، با یک شارژر تقلبی روبرو هستید. پس حتی اگر گوشی هایی از سایر برندها در دست دارید از خرید شارژر تقلبی پرهیز کنید. حالا یک جای مناسب برای قرار دادن موبایلتان دارید تا آن را از افتادن کف اتاق و آسیب دیدن محافظت کنید. 3. حتی در صورت استفاده از شارژر اصل اما با برندی متفاوت از برند گوشی باید بدانید که این شارژر با وجود آن که برای گوشی شما مناسب است اما ممکن است بهترین عملکرد را نداشته باشد.

در فست شارژ باید از مدارهای متفاوت، کابل مخصوص، تراشههای ویژه در پردازندهی گوشی و شارژر و همینطور برنامههای خاصی استفاده کرد تا بهطور کلی روند شارژ سریع کنترل شود تا ضمن کنترل خطر، عمر باتری کاهش نیابد و باتری خنک بماند. در این فناوری باتری گوشیهای دارای قابلیت فست شارژ در مدتزمان کمتری پر میشود؛ بهطور مثال میتوان ۶۰ یا ۵۰ درصد باتری را در نیم ساعت پر کرد. این شارژر بی نظیر دارایک کیفیتی بالا است که به دلیل کم حجم بودن حتی در مسافرت ها هم میتوان آن را در جیب یا کیف خود گذاشته و در مواقعی که شارژ باتری گوشی تمام میشود از آن استفاده کرد. استفاده از تایپ سی به عنوان یک استاندارد واحد برای شارژر گوشی مدت ها در اتحادیه اروپا مطرح بوده و کم کم رنگ اجبار و الزام به خود گرفته و همه شرکت ها از قبیل اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، نوکیا و … ممکن است امسال شاهد به بازار آمدن گوشیهایی با قابلیت شارژ از طریق کابل USB نوع C باشیم (به احتمال زیاد در گوشیهای آینده شرکت اپل) اما چیزی که واضح و مشخص است، عدم حذف شارژرهای معمولی از سطح بازار بوده و در حقیقت بعضی شرکتهای تولیدکننده آن، به تغییرات اساسی در طراحی باطری دست میزنند.

خبرگزاری میزان – مهر به نقل از گیزموچاینا نوشت: شرکت چینی شیائومی از جدیدترین فناوری شارژ بی سیم با سرعت ۸۰ وات رونمایی کرد. اگر شارژر آیفون یا گوشی دیگر شما پس از شارژ کامل گوشی هم داغ است، به این معنی است که گوشی در حال عبور جریان ولتاژ به مدار است که این موضوع به معنای وجود مشکل در مدار گوشی است. معمولا مقادیر ولتاژ خروجی و حداکثر مقدار آمپر ورودی روی باتریها نوشته میشود. حداکثر شدتجریانی که از درگاه شارژر فندکی CC05 بهصورت خروجی گرفته میشود برابر 2.4 آمپر است اما بد نیست بدانید درصورتیکه دو دستگاه را به آن وصل کنید درمجموع حداکثر 3.6 آمپر میتوانید از آن خروجی بگیرید. یکی از انواع شارژر رومیزی که به آنها ایستگاه داک میز گفته میشود، شارژری با طراحی خلاقانه هستند که به راحتی میتوانید با استفاده از آنها یک و یا چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید. در این مقاله رایااستور چند مورد از عواملی که در ایجاد این مشکلات نقش موثر تری را داشه اند ، را برای شما به طور کامل توضیح داده است. مقداری هرج و مرج و تداخل سیمهای مورد استفاده را کاهش می دهد.

همچنین حتی اگر قصد شارژ کردن گوشی خود با شارژری غیر از شارژر مخصوص خود گوشی را دارید حتما توجه داشته باشید که از شارژر و کابل اصل و با کیفیت استفاده کنید. شارژر گوشی سامسونگ نمونه فست شارژ نیز دارای مزایای زیادی است که حتی به دلیل کوچک بودن آن را به یک شارژر مسافرتی هم تبدیل کرده است. فناوری IC هوشمند به طور خودکار دستگاه را تشخیص داده و شارژ مناسب با آن را ارائه میدهد؛ همچنین مانع از شارژ بیش از اندازه، جریان زیاد از حد و ولتاژ زیاد میشود و به لطف کوچک و سبک بودن آن میتوانید این قطعه را در کیف دستی، کیف و کوله پشتی خود حمل کنید. شارژر فست شارژ سامسونگ کوچک و کم حجم بوده و به راحتی میتوان آن را همیشه همراه خود داشته باشد و در صورت نیاز گوشی خود را با آن شارژ کنید. برخی از شارژرهای سامسونگ حجم بزرگتری دارند که نگهداری یا گذاشتن آن در داخل کیف یا جیب کمی دشوار است، در نتیجه این شارژر مسافرتی سامسونگ میتواند این مشکل را هم بر طرف کرده و به راحتی آن را همیشه همراه خود داشته باشید. هرچقدر ظرفیت باتری بیشتر باشد، طبیعتا شارژ بیشتری هم در آن ذخیره خواهد شد و میتواند بهتر انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند.