بهترین لپ تاپ های مخصوص دانشجویان 2022

اگر نمایشگر ۱۴ اینچی و کوچک مدل معرفی‌شده‌ی قبلی موردپسندتان نیست، با ۱ میلیون تومان هزینه‌ی بیشتر می‌توانید «IdeaPad 3 لنوو» را با مشخصات یکسان، ولی نمایشگز برگ‌تر ۱۵٫۶ اینچی تهیه کنید. وزن این محصول به ۱٫۷ کیلوگرم می‌رسد که البته همچنان نسبتاً سبک است. رده‌ی قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان، جایی است که می‌توان لپ‌تاپی با پردازنده‌های Core i3 اینتل را خرید و بعدها با هزینه‌ی ناچیز و اضافه‌کردن حافظه‌ی SSD و کمی رم بیشتر، تا چند سال از لپ‌تاپ به‌خوبی استفاده کرد. دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هریک از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش‌از‌حد خرید، به‌خصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار می‌انجامد. به‌همین‌دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در‌نظرگرفتن آن‌ها، بهترین گزینه را برای کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید؛ حتی گزینه‌ای که شاید در فهرست پایین وجود نداشته باشد. در این بازه قیمتی نیز یک لپ تاپ گرافیکی قوی از برند ایسوس و سری محبوب TUF با کد FX506HCB قرار دارد.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon

عمر باتری، پردازنده Core i3 و رم 8 گیگابایتی از ویژگی‌های مناسب این لپ‌تاپ است. اما لپ‌تاپ اچ‌پی G7 یک ضعف بزرگ دارد، آن هم صفحه نمایش ضعیف است. با این حال، با در نظر گرفتن قیمت و مشخصاتی که دارد، می‌توان آن را در کار‌های نیمه حرفه‌ای مانند برنامه‌نویسی یا طراحی استفاده کرد. لپ تاپ Dell G15 به دلیل قیمت نسبتاً مقرون به صرفه و طراحی حرفه‌ای‌اش، برای دانش‌آموزانی که دوست دارند برخی بازی‌ها را در زمان استراحت خود نیز انجام دهند، ایده‌آل است. همچنین به این معنی است که مجبور نیستید از یک دسکتاپ گیمینگ بزرگ استفاده کنید، و مانند تمام لپ تاپ‎های Dell، تنظیمات متعددی برای انتخاب در هنگام سفارش وجود دارد تا بتوانید دستگاه را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. مدل پایه در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار بسیار توانمند و مقرون به صرفه و بهترین لپتاپ های دانشجویی 2022 است.

Lenovo ThinkPad E15 یک لپ‌تاپ قابل‌اعتماد است که برای نیازهای حرفه‌ای، دانش‌آموزی و تکالیف مناسب است. این دستگاه از کیفیت بسیار بالایی در قطعات و عملکرد برخوردار است. وجود حسگر اثرانگشت برای باز کردن قفل صفحه به ارتقای امنیت این سیستم کمک کرده است.

این لپ تاپ از دوام فوق العاده ، کیبورد پیشرفته و پیشرفته برخوردار بوده و عمر باتری را طولانی می کند. شما می خواهید با جانور بی سر و صدا سوار شوید زیرا می تواند هر چیزی را که به آن پرتاب می کنید پردازش کند. نکته جالب دیگر در مورد این لپ تاپ این است که دارای یک SSD 512 گیگابایتی و یکپارچه UHD Graphics 620 است که برای ایجاد یک تصویر بصری به بیشترین نیاز شماست. علاوه بر کارهای مهندسی خود ، می توانید با این لپ تاپ نیز کار بیشتری انجام دهید. می توانید تلفن خود را شارژ کنید ، به موسیقی گوش دهید ، آن را به تلویزیون و سایر موارد وصل کنید.

مورد آخر در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ارزان ما برای تیر 1401، که می‌تواند بهترین لپ تاپ برای دانشجویان مهندسی و گرافیک یا پزشکی تا سقف قیمت 15 میلیون تومان نیز باشد، محصولی از برند لنوو و سری L340 است. پردازنده Ryzen U به عنوان قلب تپنده در این دستگاه جای گرفته و با چهار هسته پردازشی، کلاک 3.7 گیگاهرتز در حالت توربو و همچنین داشتن 6 مگابایت حافظه کش، بهترین لپ تاپ بازار تا ۱۵ میلیون تومن نیز هست. لنوو با به‌کارگیری 8 گیگابایت حافظه رم DDR4، این اطمینان را به خریداران می‌دهد که با این دستگاه، اجرای هرگونه نرم افزاری امکان‌پذیر خواهد بود.

Lenovo Yoga 6

Google Pixelbook Go لپ تاپ فوق العاده ای برای دانشجویان است، زیرا شما همان ظرافت براق Pixelbook را دریافت می کنید، اما با هزینه بسیار کمتر. Pixelbook Go که با قیمت جهانی از ۶۴۹ دلار شروع می شود، یکی از مناسب ترین لپ تاپ های این فهرست است که شاسی سبک وزن، عملکرد سریع و عمر باتری بسیار خوبی را ارائه می کند. چیزی که Pixelbook Go را به گزینه خوبی تبدیل می کند این است که آنقدر بادوام و قدرتمند است که می تواند برای چندین سال بهترین خدمات را به یک دانشجو ارائه دهد. بهترین لپ تاپ های دانشجویی و ارزان قیمت 2021 ایران را در این مقاله معرفی می‌کنیم؛ بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان، تا 15 میلیون تومان و تا 20 میلیون تومان.

لپ تاپ Asus TUF Gaming F15 FX506LH-US53 مجهز به پردزانده Core i H است که کمی از بهترین پردازنده این بخش بازار ضعیف‌تر است. ولی در بخش گرافیکی مجهز به Nvidia 1650 Ti است که قویترین کارت گرافیک بین لپ تاپ‌های 25 میلیونی است. در جایگاه دوم، چند مدل لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 را معرفی می‌کنیم که یک اختلاف مهم با لپ تاپ‌های شماره 1 دارند و آن هم صفحه نمایش ضعیف‌تر است (اچ دی به جای فول اچ دی).

بهترین لپ تاپ های مخصوص دانشجویان 2022 4 گیگابایت برای کاربران عادی تقریبا کافی است ولی برای افزایش سرعت و استفاده از تمام توان لپ تاپ، توصیه می‌کنیم آن را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. ارتقای رم لپ تاپ بدون از بین رفتن گارانتی توسط شرکت گارانتی کننده قابل انجام است. میزان حافظه‌ی داخلی لپ‌تاپ اهمیت بسیاری دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ‌تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ‌تاپ نوع حافظه‌ی آن می‌باشد. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ‌تاپ را افزایش دهد.

همچنین، قاب چهار لبه InfinityEdge آن یکی از بالاترین وضوح نمایشگر های موجود در بازار را ممکن کرده است، که اکنون با فناوری OLED فوق العاده برای کسانی که به عمر باتری طولانی نیاز دارند، Visit Home PageVisit Homepage ارائه می شود. در زیر کاپوت دستگاه یک پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 Comet Lake سری H و یک Nvidia GeForce RTX 3050 Ti را پیدا خواهید کرد. این بدان معناست که شما می توانید یک جلسه بازی خوب را در کوتاه ترین زمان انجام دهید.

  • من به شما نمی گویم که بسیار ارزان است اما در کنار سایر لپ تاپ های بازی محبوب کاملاً مقرون به صرفه است.
  • Moreso ، این دستگاه با یک اسکنر اثر انگشت همراه است که یک لایه امنیتی بیشتر به شما می دهد.
  • در‌صورتی‌که بودجه زیادی ندارید، می‌توانید مدلی با ۴ گیگابایت رم بخرید تا در آینده ۴ گیگابایت رم دیگر به آن بیفزایید.
  • صفحه کلید با کیفیت و کارآمد و از همه مهم‌تر صفحه نمایش باکیفیت OLED این محصول را به انتخابی جذاب تبدیل کرده‌اند.