راهنمای خرید شارژر موبایل

عموما فشار و نیروهایی کششی که کاربر در حین اتصال و جدا کردن سیم شارژر به سوکت شارژ گوشی وارد میکند میتوانند مشکلاتی را به وجود آورند و کاربر را ملزم به تعمیر سوکت شارژ گوشی کنند. اکثر تلفن ها و رایانه های لوحی از شارژر USB Type C یا Micro USB استفاده می کنند. بعدها همهی تولیدکنندگان گوشی درصدد برآمدند تا کابلهای شارژر را یکپارچه کنند؛ در ابتدا همهی تولیدکنندگان از جمله سامسونگ، هواوی، موتورولا، سونی، الجی و سایرین اقدام به یکپارچه کردن کابلهای شارژر کردند و کابل میکرویواسبی به عنوان کابل شارژر استاندارد برای همهی گوشیها ارایه شد.

نوع دیگری از کابل ها با نام کابل های مگنتی یا آهنربایی هستند که در آنها کانکتور یا همان سوکت شارژ از خود کابل جدا می شود و به درگاه شارژ گوشی می چسبد و سپس با اتصال مگنتی کابل و کانکتور به یکدیگر متصل می شوند و پروسه شارژ را انجام می دهند. ۳. لایتنینگ (Lightening): سوکت شارژ لایتنینگ مختص آیفون و آیپدهای اپل است و فقط در محصولات شرکت اپل قابل استفاده خواهد بود. رویداد۲۴ سامسونگ روز گذشته از چند محصول جدید خود از جمله موبایل تاشوی گلکسی زد فولد ۲ در یک رویداد مجازی رونمایی کرد.این شرکت کرهای در کنار موبایل تاشو از سری «گلکسی نوت» نیز پرده برداشت.گلکسی زد فولد ۲ با نمایشگری انعطاف پذیر شبیه کتاب باز و بسته میشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، شرکت ویوو در بیانیهای رسمی خبر از عرضه اسمارتفون جدیدی داده است که از شارژ سریع ۲۰۰ وات پشتیبانی میکند. شارژر آداپتور ۱۸ وات شیائومی همانند سایر محصولات شیائومی، دارای حفاظت بیش از حد ولتاژ، محفاظت از جریان بیش از حد ورودی و خروجی، محافظت در برابر اتصال کوتاه، حفاظت از دمای بیش از حد، حفاظت ضد الکترومغناطیسی و محافظت ESD است که این دیوایس را به محصولی کاملا بی خطر برای دستگاه و باتری گوشی شما، تبدیل میکند. تکنیک پنجم: شارژر سامسونگ غیر اصل در هنگام شارژ بیش از حد گرم می شود. سایر مشخصات احتمالی شامل برخورداری این دستگاه از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسل، و یک دوربین تلهفوتوی ۱۴.۶ مگاپیکسلی است. اما این تصور غلطی است چرا که هر گوشی توان و قابلیت دریافت شارژ با سرعت بالا را ندارد. طبق معمول شارژرهای تقبلی ارزانقیمتتر هستند، اما آسیبی که به دستگاه شما میزنند ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. رشد صعودی رسانه ها و سرگرمی ها لوازم جانبی پیشرفته تلفن همراه گرافیکی عکاسی و ویدئویی را به ارمغان آورده است.

استفاده از باتری، کابل و شارژر فرعی ممکن است برای دستگاه ایمن نباشد و حتی به دستگاه آسیب رسانده یا آسیب های محیطی و در نتیجه منجر به انبساط یا اشتعال باتری شود (آتش سوزی شود). بر این اساس، شارژرهای فست شارژ برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر گوشی iQOO ۷ رکورددار سرعت شارژ است: شارژ از ۰ تا ۱۰۰% در تنها ۱۸ دقیقه. امروز استفاده از کابل های شارژ گوشی همراه به دلیل وجود مشکلات در حین استفاده همچون قطع شدن سیم یا در هم تنیده شدن سیم ها در پریز برق، در حال منسوخ شدن هستند و کم کم جای خود را به شارژرهای بی سیم می دهند. برای استفاده از این محصول نیاز به باتری نداریم، بلکه باید به برق متصل شود. پریز برق یا کامپیوتر شاید همیشه نزدیک نباشد، برای همین کاربران زرنگ و حواس جمع ممکن است بخواهند چند مدل شارژر برای مواقع مختلف خریداری کنند.

تا جاییکه امکان دارد از شارژر اصلی دستگاه خود برای شارژ استفاده کنید. نتایج درخشان به نظر میرسید، اما هیچ ارتباطی با عکس اصلی نداشت. شارژر تکراری پین ها از بالا به پایین قطر یکسانی دارند اما در شارژر اصلی، پین ها در قسمت های پایینی نسبت به قسمت بالایی پایه ضخیم تر هستند. تکنیک سوم: به پین ها نگاه کنید. تکنیک دوم: به نوشته های پشت شارژر نگاه کنید. چیزی که کاربران موقع خرید شارژر گوشی موبایل باید به آن توجه داشته باشد سازگاری شارژر با گوشی شان است. به سوکت لایتنینگ در اصطلاح عامیانه “شارژر اپل” یا “شارژر آیفون” هم گفته میشود که در واقع منظور همان شارژر مجهز به سیم لایتنینگ است.

اگر نمی دانید که مدل تلفن شما چیست، می توانید در قسمت تنظیمات دستگاه، این مورد را بررسی کنید. در مورد کابل شارژر هم نکات ظریفی وجوددارد؛ بهعنوانمثال کابلهاي اصلی بسیار نرم تر و کابلهاي تقلبی بسیار خشکتر و شکنندهتر هستند. استفاده از شارژر متفرقه در زمانی که دسترسی به شارژر اصلی گوشی وجود ندارد، چه آسیبی به گوشی میرساند؛ در این مقاله به این موضوع میپردازیم. همینطور گاهی دیده شده استفاده از شارژرها و کابلهاي تقلبی در دوران اتصال شارژر به دستگاه سبب جرقه زدنهایي بوده که یا سوکت دستگاه را نابود کرده یا سبب آسیبهاي جدیتری شده است. این مسئله سبب شده است که سیم شارژر گوشیهای موبایل نسبت به یکدیگر متفاوت باشند و نتوان از هر سیم شارژری برای شارژ باتری هر گوشی استفاده کرد. این موضوع از بروز مشکل شارژ نشدن گوشی به دلیل کثیف شدن پورت شارژ خودداری می کند. در صورتی که با انجام این اقدامات، همچنان مشکل شارژ نشدن گوشی وجود داشته باشد، به منظور رفع این مشکل برای بررسی و تعمیر یا تعویض پورت شارژ گوشی اقدام نمایید. در صورتی که ولتاژ باتری کمتر از ۳/۸ ولت را نشان دهد باتری توانایی روشن کردن گوشی و شارژ کردن آن را ندارد.

در چنین شرایطی بایستی نسبت به تعویض باتری سایت fastcharger اقدام نمایید. شاید بارها شده است که باتری و درصد شارژ گوشی شما رو به اتمام باشد و برای کاری عجله داشته باشید که نتوانید چند ساعت منتظر بمانید شارژ گوشی شما به طور کامل شارژ شود، یا حتی در مسافرت ها در زمانیکه داخل ترمینال مسافربری هستید وقت کمی برای شارژ کردن گوشی موبایل خود داشته باشید، علاوه بر موارد فوق اینکه مدت زیادی بخواهید منتظر بمانید گوشی شما شارژ شود و از آن استفاده کنید گاها کمی دشوار است، برای رفع تمامی موارد فوق خرید شارژر گوشی موبایل سامسونگ فست شارژ میتواند این مشکلات را برطرف کرده و بتوانید در مدت زمان خیلی کمتری نسبت به شارژر های معمولی گوشی خود را شارژ کنید.

کمکم با روی کار آمدن شارژرهای فست شارژ کابلهای یواسبی تایپ C کمکم جای خود را در بازار باز کردند و شرکتها به ارایهی گوشیهایی با قابلیت فست شارژ روی آوردند؛ از این زمان بود که سر و کلهی شارژرهای متفرقه پیدا شد. تعداد زیادی از شارژرهای تقلبی ممکن است سرعت شارژ باتری را بالا ببرند و حتی در بعضی موارد ممکن است بعد از جدا کردن شارژر متوجه شوید با اینکه سمبل شارژ شدن دستگاه نمایش دادهشده، ولی دستگاه شارژ نشده است. اولین چیزی که هنگام برداشتن شارژر متوجه خواهید شد کیفیت ساخت آن است. تکنیک هشتم: اندازه اتصال در کابل micro-USB به USB، متوجه خواهید شد که تفاوت قابل توجهی بین اندازه اتصال micro-USB کابل USB اصلی سامسونگ و کابل USB غیر اصل وجود دارد. را دیدید؛ شارژر کپی و غیر اصل می باشد. برای اینکه عمر باتری گوشی خودرا بیشتر کنید بهتر است به نکات زیر دقت داشته باشید و دقت کنید استفاده مناسب از شارژرهای اصلی و حتی خرید شارژرهای جای گزین مناسب می تواند جلوی آسیبدیدگی احتمالی دستگاه شما را گرفته و به طول عمر باتری کمک کند.

شاید برای شما چنین موضوعی پیش آمده باشد که گوشی موبایل خود را به شارژر متصل کنید و بعد از گذشت مدتی به آن سر بزنید و متوجه شوید که گوشی اصلاً شارژ نشده است، در چنین مواقعی یک سری راهکارها و روشها وجود دارد که میتواند باعث رفع این مشکل گردد. گوشیهای هوشمند که در حال حاضر موجود میباشند با دارا بودن باتریهای بزرگتر ظرفیت شارژی بسیار بالاتری را دارا هستند و میتوانید با خرید شارژر فست شارژ گوشیتان را در کمتر از ۲ ساعت شارژ نمایید. اما در حال حاضر چندین مدل شارژر داریم که برای گوشیهای مختلف استفاده میشوند. البته ذر حال حاضر تقریبا ۷۰ درصد گوشیها به جز آیفونهای اپل از شارژرهای میکرو یو اس بی (Micro USB) بهره میبرند. به علاوه تمام کلمات شارژر اصلی اغلب از نظر ضخامت قلم یکسان هستند. تکنیک نهم: در interlock های اصلی micro-USB که به طور مداوم قرار می گیرند، به شکل ذوزنقه ای بوده و از فاصله مساوی برخوردارند.

۲. میکرو یو اس بی (Micro USB): متداولترین نوع سوکت شارژ گوشیهای موبایل سوکت میکرو یو اس بی است که تقریبا ۷۰ درصد گوشیهای اندرویدی از آن پشتیبانی میکنند. این نوع از سوکت شارژ گوشی بیشتر در گوشیهای اندرویدی جدید و رده بالا بکار گرفته میشود. سامسونگ با طیف گسترده ای از شارژرهای دیواری، کابل ها و پدهای شارژ بی سیم، در بازار ساخت و فروش گوشی های موبایل به رقابت گسترده ای پرداخته است. این گوشی جدید بخشی از سری iQOO ۱۰ خواهد بود و احتمالاً Vivo iQOO ۱۰ Pro نام خواهد داشت که در کنار iQOO ۱۰ (که شارژ سریع ۱۲۰ واتی خواهد داشت) در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۲، برای بازار چین، رونمایی میشوند. به علاوه برای شارژ دستگاه های USB Type C می توانید از آداپتورهای دارای این کابل ها نیز استفاده کنید.

تا مدل آیفون 12 همه از شارژر بی سیم 7.5 وات پشتیبانی می کنند اما سری ایفون 12 از شارژر بی سیم مگ سیف 15 وات پشتیبانی می کند که از نسل های قبلی بسیار سریع تر میباشد . آنگونه که از اطلاعات آژانس رگولاتوری ۳C چین پیداست، به نظر میرسد که iQOO ۱۰ Pro دارای یک شارژر ۲۰۰ وات (۲۰V/۱۰A) در جعبهاش خواهد بود. متداولترین خصوصیتی که روی یک شارژر گوشی تلفن همراه مشاهده خواهید کرد، وات (W) است. همینطور قسمتهایي که قرار است به درگاههاي دستگاه متصل شود در تعداد زیادی از موارد کاملا متمایز طراحی شده است.

بسته به نیاز خود میتوانید ۶۶۰۰ میلی آمپر ساعت، ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت یا ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت خریداری کنید. وقتی به فروشگاه مراجعه می کنید و یک تلفن همراه خریدارید می کنید، داخل جعبه یک شارژر فابریک (اصلی) گوشی مورد نظر وجود دارد که میتوانید به راحتی با اتصال آن به برق، موبایل خود را شارژر کنید. تنها حالتی که می توانید از اصل بودن یک شارژر اطمینان پیدا کنید، بررسی برد آن شارژر است. البته خاموش کردن دستگاه هنگام شارژ مجدد میتواند معایبی همانند عدم دریافت تماس و پیامها را به دنبال داشته باشد، اما اگر میخواهید در مدت زمان اندک، بیشترین میزان شارژ مجدد را تجربه کنید، بهتر است گوشی را هنگام اتصال به شارژر خاموش کنید. USB نوع C جدیدترین نوع شارژر USB است. ۱. یو اس بی نوع سی (USB Type C): یو اس بی نوع سی یکی از جدیدترین انواع سوکت شارژ برای گوشیهای اندرویدی است که سرعت آن مطلوبتر از قبل بوده و تقریبا از سال ۲۰۱۵ به بعد مقدار بکارگیری آن رواج یافت. براساس گزارشات منتشر شده، تولید انبوه گوشیهای سری آیفون ۱۲ از ماه آینده آغاز میشود.