رفع مشکل کار نکردن شارژ سریع در گوشی های هوشمند

برخی از کاربران برای تمیز کردن سوکت شارژ گوشی خود، اقدام به تمیز کردن آن با ابزارهای نامناسب مثل فرو کردن سوزن و یا سنجاق دندان به داخل سوکت و یا اسپری کردن الکل به داخل آن می کنند. نوع C را می توانید از دو طرف وارد دستگاه کنید. در این موارد اونایی که عمده رو تیراژ 1000 تایی، 200 تایی یا صد تایی وارد میکنن یا خرید می کنن و کار اصلیشون همین خرید و فروش شارژره، میان تو هر بار یه دونه آداپتور رو باز میکنن و چیپش رو بررسی میکنن. برای رفع این مشکل بهتر است یک بار با استفاده از یک شارژر فست شارژ دیگر که از صحت عملکرد آن اطمینان دارید، اقدام به شارژ نمودن گوشی خود نمایید تا از خراب بودن شارژر خودتان، اطمینان حاصل کرده باشید. گاهاً دیده شده است که برخی از کاربران هنگام کشیدن شارژر از گوشی خود، آن را از قسمت کابل گرفته و بی هوا می کشند و یا هنگام اتصال شارژر به سوکت بدون توجه به جهت و نوع سوکت، سعی می کنند آن را با فشار وارد سوکت کنند که همین موضوع می تواند به شل شدن سوکت و خراب شدن آن در دراز مدت کمک کند.

پس اگه رفتید سراغ آداپتورهای برندهای مطرح و خفن برید سراغ اونایی که توان خروجیشون با آداپتور اورجینال گوشیتون یکیه. هزینه تعمیر سوکت شارژ گوشی در تمامی موبایل ها با برندهای مختلف نسبت به هزینه تعمیراتی مثل تعویض گلس ال س دی شکسته و یا صفحه نمایش و تعمیرات روی برد به مراتب کمتر خواهد بود با این حال نمی توان ادعا کرد که این تعمیر همیشه کم هزینه است. را با توان 1.67 آمپر مخصوص موبایل آمپر , 2.0 آمپر مخصوص تبلت و موبایل آمپر , 3.0 آمپر مخصوص تبلت و موبایل آمپر فراهم می کند. توصیه می کنیم از یک آداپتور مخصوص برای شارژر گوشی های اندرویدی استفاده کنید. برای مثال، شارژرهای انکر از تکنولوژی خاصی با نام Power IQ استفاده میکنند که میتواند بسته به نوع دستگاه، ولتاژ، جریان و درنتیجه توان متفاوتی دراختیار هر دستگاه قرار دهد.در بیشتر گوشیهای هوشمند علاوه بر قابلیت اتصال به آداپتور، امکان شارژ شدن با استفاده از پورت USB سایر دستگاهها نیز فراهم شده است. برای جلوگیری از بروز این آسیبها، از تراشهها، کابل و فناوری خاص و مهندسیشدهای استفاده میشود تا باتری خنک بماند و امکان ایجاد خطر و آسیب به کمترین میزان خود برسد.در فست شارژ باید از مدارهای متفاوت، کابل مخصوص، تراشههای ویژه در پردازندهی گوشی و شارژر و همینطور برنامههای خاصی استفاده کرد تا بهطور کلی روند شارژ سریع کنترل شود تا ضمن کنترل خطر، عمر باتری کاهش نیابد و باتری خنک بماند.

3. سوکت شارژر شما از هر نوعی که باشد در داخل آن پین هایی وجود دارد که با پین های داخل گوشی ارتباط برقرار می کنند و باعث شارژ شدن باتری می شوند. مشکل شارژر می تواند خم شدن پین های داخل USB، قطع شدن یا آسیب دیدن کابل و یا وجود مشکل در سری شارژر باشد. مانند ترانسفورماتورهای کنار جاده، ترانسفورماتورهای کوچک داخل شارژرهای شما نیز صدای ارتعاش ایجاد میکنند. وضعیت این شارژرهای هوشمند با دگرگونی وضعیت باتریها دگرگون میشود. هنگامی که باتری شما بیشتر شارژ می شود (حدود 80 درصد) نویز ضعیف تر میشود. به عنوان مثال به محض اینکه تلفن همراه را از روی شارژر برمیدارید، عملیات شارژ کردن متوقف میشود. به عنوان یک قاعده کلی، میتوان گفت که گوشیهایی که از پشت شیشهای برخوردار هستند، از قابلیت شارژ بیسیم اندروید پشتیبانی میکنند. امروزه فناوری شارژ سریع در اکثر گوشی های هوشمند به کار گرفته شده است و تمامی پرچمداران و حتی گوشی های میانرده، به آن مجهز هستند. اما باید خیالتون رو راحت کنیم، به جز آداپتورهای درجه دو و سه که کیفیت ساخت پایینی دارند و با مقایسه با آداپتور اورجینال میشه به فیک بودنشون پی برد، در باقی موارد تشخیص آداپتور اورجینال از آداپتور High کپی و کپی واقعا کار سختیه.

ممکن هست که برخی از اعضای خانه از گوشی موبایل آیفون یا برخی گوشی ویندوزی و شمار دیگراز گوشی و تبلتهای اندرویدی بهره ببرند. چرا شارژر موبایل من صدای وزوز میدهد؟ بهتر است در ابتدا با ویژگیهای بهترین کابل شارژر گوشی سامسونگ، آیفون و سایر گوشیهای اندرویدی و غیراندرویدی آشنا شوید. کابل همراه این محصول مناسب برای گوشی های اندرویدی و دیگر دستگاه های همچون انواع اسپیکر، هدفون و هدست های شارژی بوده و با متراژی درحدود 100 سانتی متر میتوانید براحتی برای شارژ از آن استفاده کنید. مطمئنا شما نمیتوانید یک گوشی اندرویدی با پورت میکرو را با کابل لایتنینگ شارژ کنید. نقاط ضعف شارژ بیسیم کدامند؟

شاید شارژرها از لحاظ شکل کانکتورها یکسان باشند اما از لحاظ نرخ شارژ متفاوت اند. نکته مهم در مورد شارژرهای موبایل و تبلت ها این است که شارژرهای مختلف می توانند با نرخ متفاوتی گوشی شما را شارژ کنند. خرابی سوکت شارژ و شارژ نشدن گوشی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، ضربه و آسیب های فیزیکی، آب خوردگی، بی کیفیت بودن کابل شارژ موبایل به خاطر عبور نامناسب جریان برق همراه با نوسان، خرابی آی سی شارژ گوشی موبایل که می تواند شایع ترین علت شارژ نشدن گوشی باشد، خرابی باتری گوشی موبایل نیز دلیل دیگر شارژ نشدن گوشی می باشد. ما در ادامه به تعدادی از محتمل ترین این عوامل اشاره خواهیم کرد تا با استفاده از آن بتوانید مشکل شارژ سریع گوشی خود را برطرف کنید.

چگونه بفهمیم گوشی قابلیت شارژ بیسیم دارد؟ هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنید که باعث می شود شارژر بیشتر کار کند. حالا این مشخصات رو از کجا میشه پیدا کرد؟ اگه بتونید آداپتور اورجینال گوشی خودتون رو پیدا کنید، بهترین گزینه برای خرید همین آداپتور اورجیناله. همین نظرات و تجربیات موبوبکس میتونه به بقیه برای خرید کمک کنه. با توجه به اینکه حین استفاده از شارژرهای وایرلس، نیازی به اتصال کابل گوشی نیست؛ دوام و طول عمر گوشی موبایل بالاتر خواهد رفت.بسیاری از افراد از شارژرهای قدیمی برای شارژ گوشیهای جدیدتر استفاده میکنند. بعد از اتصال سیم ها به همدیگر از مقداری چسب برق یا خمیر سوگرو برای پوشاندن محل استفاده کنید. برقراری تماس با خانواده و دوستان، پیام رسانی و استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی، انواع سرگرمی ها از جمله شنیدن موسیقی و مشاهده کلیپ های ویدئویی، همه کارهای مختلفی هستند که روزانه با موبایل خود انجام می دهیم. با وجود این که شارژر اهمیت زیادی دارد و اکثر افراد از آن به خوبی مراقبت می کنند اما گاهی اوقات ممکن است شما را مأیوس کند و کار خود را به خوبی انجام ندهد. آیا تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که هنگام مسافرت گوشی خود را به صورت مداوم درون شارژر فندکی ماشین قرار دهید؛ اما گوشی خیلی کند شارژ شود؟

یکی از لوازم جانبی پر کاربرد و مهم برای تلفن های همراه شارژر است که بدون وجود آن امکان استفاده از گوشی نیز وجود نخواهد داشت. اگر از یک گوشی اندرویدی قدیمی استفاده می کنید، به احتمال زیاد ظرفیت باتری گوشی شما به 40 یا 50 درصد کاهش یافته است. استفاده درست از کابل و مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد و می تواند عمر شارژر شما را افزایش دهد اما با این حال اگر با هر گونه مشکلی مواجه شدید با رعایت نکات ایمنی می توانید اقداماتی که توضیح داده شد را انجام دهید. چگونه شارژر دیواری گوشی سامسونگ A33 اصلی را از جعلی تشخیص دهیم؟

با وجود اینکه گوشی اندرویدی شما IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است، اما چند قطره آب در پورت شارژر مانع از شارژ شدن دستگاه اندرویدی شما می شود. اما بسیاری فکر میکنند این بدین معنا است که هرچه عدد آمپر بزرگتر باشد، آن شارژر قویتر است و برای شارژ کردن باتری انواع گوشی میتوان از آن استفاده کرد؛ در صورتی که این طرز فکر اشتباه است. این طولانی شدن زمان شارژ و داغ کردن باتری باعث کاهش سلامت باتری تو طولانی مدت میشه. زیرا هیچکس دلش نمیخواهد مدت زیادی را کنار شارژر دیواری خود سپری کند. اطمینان حاصل کنید که صدای وزوز واقعاً از شارژر شما است نه از پریز دیواری. اگه قصد خرید آداپتور شرکتی داشتید هم سراغ برندهای معتبر و شناخته شده برید که توان خروجی شارژر با گوشی شما تطابق داشته باشه، برید و از خرید شارژرهای ارزون قیمت از برندهای متفرقه خودداری کنید.

هنگام جا زدن شارژر به جهت ورودی سوکت دقت کنید و هیچ وقت شارژر را با فشار و یا عجله به سوکت وارد نکنید. آلودگی و گرد و غبار می تواند به درگاه شارژ وارد شود و باعث شود شارژر به طور کامل با تلفن ارتباط برقرار نکند. پس یک ولتاژ ایستا ( ثابت ) ۵V را مشخص کرده تا بتواند با شدت جریان گوناگون نسبت به شرایط، جریان متناسب رو بده و باتری رو شارژ کنه. در اغلب اوقات (اما نه همیشه)، شارژر داخل جعبهی گوشی شما، با تلفن شما متناسب است.برخی از شارژرها میتوانند نوع دستگاه متصلشده را تشخیص دهند و با توجه به آن، میزان ولتاژ و جریان خروجی را تنظیم کنند. اگر آداپتور شما تلفن اندرویدی شما را شارژ نمی کند، همیشه توصیه می شود که از پاور بانک برای شارژ کردن استفاده کنید. این موضوع باعث می شد که کاربر در حین شارژ گوشی مجبور به استفاده از آن نیز شود که امری خطرناک و در عین حال مضر برای گوشی و باتری آن به شمار می رود. توصیه میکنیم کابلها را از فروشندههای معتبر لوازم جانبی یا سازندگان تلفن انتخاب کنید.

کیفیت چاپ باید فلان باشه یا موارد دیگه ای از این دست. بعد از این که توان شارژ یا همون وات آداپتور رو برای گوشی خودتون پیدا کردید حالا باید برید سراغ شارژری که با مشخصات باتری گوشی شما تناسب داشته باشه و برای انتخاب بهینه دقیقا همون توان یا وات خروجی رو داشته باشه. مثلا یه گوشی 15 وات ، 25W یا 67 وات باشه رو از این روش ها میشه تشخیص داد. تا زمانیکه از کابل مناسب یا شارژر بیسیم استاندارد و مناسب استفاده میکنید، میتوانید تقریباً از هر شارژری برای تلفن خود استفاده کنید. گاهی لازم است تلفن خود را شارژ کنید؛ اما شارژر به همراه ندارید؛ بنابر این سؤالی مطرح میشود که آیا میتوان هر شارژری را به تلفن متصل کرد؟

پشتیبانی از فست شارژ هم سایت fastcharger بسیار مهم است. حرکت کابل در جهات مختلف کمک میکند و میتواند از شکستگی یا ترک جلوگیری کند. نیرو و انرژی امواج الکترومغناطیس را از راه کوپل القایی میفرستد و دستگاه گیرنده این موجها را دریافت کرده و ذخیرهسازی میکند. در داخل شارژر کار میکند. نور چراغ قوه را به داخل سوکت شارژ بیندازید و سوکت را بررسی کنید. گوشیها، آیپد و ایرپادهای اپل با این کابل شارژ میشوند که قدرت و سرعت شارژ مناسبی دارد. کابل شارژر معمولا در سایزهای 0.5 متری، 1 متری، 1.2 ، 1.5 و 2 متری عرضه میشوند. در این حالت ایفون شارژ خواهد شد و تنها مشکل گرم شدن بیش از حد آیفون است.همچنین اگر یک آیپد نانو با جریان 0.5 آمپر را با استفاده از شارژر آیپد شارژ کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد. برای گوشی آیفون و آیپد باید از کابل لایتینگ استفاده کنید. حالت دیگر نیز زمانی است که بخواهید با استفاده از شارژر آیپد با جریان 2.1 آمپری آیفون خود را شارژ کنید. اگر شارژر به خوبی عمل کرد و فست شارژ دوباره به کار افتاد، به معنی این است که برنامه ای در گوشی شما سبب از کار افتادن این قابلیت شده است.

عملکرد اصلی این کابل در این است که ضمن انتقال اطلاعات با سرعت بالا، گوشی شما را نیز همزمان شارژ کند. مقاومت بسیار بالایی دارند و حتی آسیبهای محیطی احتمالی هم تاثیر چندانی روی کیفیت شارژ کابل ندارند. خیر، شاید شکل ظاهری و نوع اتصال همه کابلهای USB نوع C یکی باشند اما همگی پروتکل جداگانه و سرعت متفاوتی دارند. کابلهای جدید که توسط برندهای معتبر تولید و عرضه میشوند معمولا یک رویه بافتنی یا نایلونی محکم دارند که در برابر کشش و خم شدگی بسیار مقاومند. هنوز هم اکثر گوشیهای قبل از سال 2016 و حتی برخی گوشیهایی که در سال 2017 یا 2018 تولید شدهاند پورت میکرو دارند و با کابل میکرو شارژ میشوند. افراد زیادی هنوز هم ترجیح میدهند تلفن اندرویدی خود را با استفاده از کابل شارژ کنند، در صورتی که امروزه شارژر بیسیم باب شده است. اگر گوشی شارژ نشود یعنی کابل آسیب دیده است. 12-از کجا بدانم پورت شارژر من آسیب دیده است؟ این نوار را از عرض برش دهید و دور تا دور محل آسیب دیده بپیچانید. اما با قاطعیت میتوان گفت که تلفنهایی که پشت آنها، پلاستیکی، آلومینیومی و یا از جنس سایر فلزات است، نمیتوانند به صورت وایرلس، شارژ شوند.