شارژر موبایل و تبلت شیائومی Xiaomi

در بسیاری از مواقع با ری استارت یا خاموش کردن گوشی تنظیمات گوشی به حالت اول بازگشته و اگر مشکلات نرم افزاری باعث بروز این مشکل شده باشند رفع می شود. در برخی مواقع دلیل اصلی دیر شارژ شدن باتری گوشی می تواند از کابل شارژ باشد. شما می تونید گوشی 1 آمپری تون رو با شارژر 2 آمپری تبلت شارژ کنید . این سه جریان شامل جریان ۱/۵ آمپر و ولتاژ ۱۲ ولت، ۲ آمپر و ولتاژ ۹ ولت و ۳ آمپر و ولتاژ ۵ ولت مخصوص تبلت و موبایل است. عددی را که مولتی متر نشان میدهد، با عدد ولتاژ روی شارژر مقایسه کنید. این سه حالت شامل میکرو USB، USB مدل و تایپ C و نیز لایتنینگ می باشد.مدل های قدیمی تر برای شارژرها مانند اپل سی پین و نیز مینی USB را می توان روی دستگاه های تلفن همراه قدیمی تر استفاده کرد که محل بحث این نوشتار نیستند. کابل آن از نوع تایپ سی بوده و میتواند جبران سرعت را داشته باشد.

هزینه تعویض سوکت شارژ نسبت به سایر تعمیرات و تعویض قطعات حساس در گوشی های موبایل همچون تعویض گلس شکسته ال سی دی، تعویض صفحه نمایش، برد و تعمیرات روی برد به مراتب پایین تر است. رنگ پورت شارژ تقلبی و کپی تا حدودی تیره تر و بالاتر از نسخه اصلی است. از آنجایی که به کیفیت آداپتور شارژ این محصول یقین داریم، 6 ماه گارانتی برایش در نظر گرفته ایم و در صورتی که زیر 6 ماه از کار بیافتد، شارژر خریداری شده تعویض می گردد. با توجه به شرایط خاص و نقشی که شارژر گوشی در سلامت و عمر تلفن شما و باتری آن دارد توصیه ما خرید شارژر اصلی گوشی موبایل با گارانتی می باشد. در ادامه نکات مهمی در مورد انتخاب بهترین کابل شارژ برای گوشی موبایل آورده شدهاند که باید حتما به آنها توجه داشته باشید. یکی دیگر از دلایل عدم شارژ گوشی موبایل، حتی پس از بررسی مراحل ذکرشده را میتوان خطای نرم افزاری عنوان کرد. در صورتی که روشهای ذکرشده را به منظور رفع مشکل عدم شارژ گوشی موبایل مورد بررسی قرار دادید و در عین حال، نتیجه مثبتی حاصل نشد، بهتر است سلامت و تمیز بودن سوکت شارژ را به عنوان عامل اصلی عدم شارژ دستگاه مورد بازبینی قرار دهید.

معمولا کاربران اعتقاد دارند تا زمانی که شارژ از طریق کابل به گوشی منتقل شده و روی صفحه گوشی علامت تایید شارژ ظاهر شود یعنی کابل سالم است. شما باید چند باتری قلمی را به یک دیگر به صورت موازی وصل کنید. شما میتوانید برای راهاندازی مجدد دستگاه، کلید پاور را نگه داشته و در میان گزینههای نمایش دادهشده، ReStart را انتخاب کنید. گاهی اوقات در حال مسافرت هستید و شارژ گوشی شما رو به اتمام است و شما میتوانید با خرید یک شارژر فندکی با استفاده از برق خودرو، اقدام به شارژ کردن تلفن همراه خود کنید . البته در گوشی های قدیمی تر به راحتی می توانستید یک باتری خریداری کرده و خود آن را جایگزین کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم، شارژ و مصرف زیاد همزمان است؛ مانند مواقعی که گوشی در حال شارژ است ولی همزمان مشغول تماشای ویدیو یا انجام بازی هم هستیم. شما میتوانید با فعالسازی حالت هواپیما، مدت زمان شارژ مجدد دستگاه را تا 25 درصد کاهش دهید. شارژر گوشی شیائومی مدل C-P17 را میتوانید بهعنوان یک محصول عادی در بازار شارژرهای شیائومی خریداری کنید. همانطور که میدانیم، این سری از گوشیها دارای آسیبپذیری بالایی نیز هستند و احتمال ضربه خوردن و آسیب دیدن آنها به مراتب بیشتر از گوشیهای عادی نیز هست، به همین جهت استفاده از قاب محافظ، امری بسیار ضروری برای کاربران Z Fold3 5G است. اگر به تازگی گوشی a51 را خریده اید و بدون هیچ آسیب دیدگی سخت افزاری مانند آب خوردگی، ضربه، حرارت دیدن و … البته گلکسی S22 هم باید با سرعت بیشتری نسبت به نسبت نسل گذشته شارژ شود چرا که این گوشی اگرچه از همان شارژر سریع ۲۵ واتی پشتیبانی میکند اما ظرفیت باتری آن کاهش پیدا کرده است. بعضی مواقع مقصر اصلی در دیر شارژ شدن گوشی، کابل شارژر است.

همچنین این گوشی از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکلسی نیز بهره میبرد که عملکرد به شدت قابل قبولی دارد. البته فعال کردن حالت هواپیما باعث میشود نتوانید از امکاناتی که با خط تلفن یا اینترنت کار میکنند بهره ببرید. در حقیقت برنامه Ampere میتواند شما را از سلامت باتری و وضعیت آن، آگاه کند. دو مورد از بهترین اپلیکیشنها در این زمینه، Ampere و AccuBattery بوده که هر دو با اندروید 5 و بالاتر نیز سازگار هستند. امروزه با درهم آمیختن هرچه بیشتر زندگی ما با تکنولوژی و سرعت گرفتن انجام امور ما از طریق اینترنت و ابزار و گجت های مختلف، مدت زمان استفاده ما از وسایل هوشمندمان روز به روز بیشتر و بیشتر شده است.

در صورتی که اصول شارژ گوشی موبایل را رعایت کردهاید، اما موفق به برقراری اتصال نشدید، نگران نباشید و روشهای ذکرشده را دنبال کنید. اگر گوشی سامسونگ دارید و اطمینان دارید که مشکل شارژ نشدن گوشی از خرابی سوکت شارژ آن است نگران نباشید. اگر تمام موارد فوق را به دقت بررسی کردید و همچنان با مشکل شارژ نشدن و کند شارژ شدن گوشی سامسونگ a51 مواجهید، روش های بعدی را امتحان کنید. هر روش دیگری می تواند سرعت شارژ گوشی را به شدت کاهش دهد. علاوه بر آن اگر جزو کسانی هستید که گوشی موبایل خود را هر شب برای شارژ شدن به پریز برق متصل کرده و تا صبح آن را به حال خود رها میکنند، سعی کنید از این عادت خود دست بردارید. این برند به واسطهی ارائهی خدمات و کیفیت بالا در ازای قیمت مناسب، توانسته جایگاه خود را در بازار ایران نیز پیدا کند و امروزه بسیاری از کاربران ایرانی را در زمرهی مشتریان خود قرار دهد. با این حال استفاده از اپ استورهای ایرانی نظیر بازار، مایکت و…

برای راه اندازی مجدد گوشی، دکمه های پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. شاید به نظرتان این روش بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد، اما توجه داشته باشید که راه اندازی مجدد ساده ترین و موثر ترین روش برای رفع باگ ها و اختلالات نرم افزاری ساده است. اگر شما هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم میکنید، در اینجا فهرستی از راه حلهای رفع مشکل دیر شارژ شدن گوشی و تبلت را گردآوری کردهایم. با استفاده از این تراشه به محض پر شدن شارژ گوشی، شارژر عملیات شارژ کردن را قطع میکند.

البته سامسونگ ادعا میکند در مدلهای جدید شارژرهای وایرلس خود 1.4 برابر سریعتر از شارژرهای نسل قبل عمل میکند. مطمئن شوید که از شارژر درست و مناسب گوشی خود استفاده می کنید. در حالت کلی میتوان گفت پورتهای USB غیر از پریز برق، توانایی خروجی 0.5 آمپر را ارائه میکنند. پورت USB 3.0 نیز جریان 900 میلی آمپر را مهیا میکند که پاسخگوی نیاز گوشیها نیست. علت دیر شارژ شدن گوشی میتواند مسدود شدن پورت USB باشد. در تایم استاندارد شارژ می شود و با توجه به نوع استفاده بین یک تا دو روز روشن می ماند. توجه داشته باشید که به منظور خارج شدن از حالت ایمن، فقط باید گوشی را مجددا راهاندازی کنید.

به منظور فعالسازی حالت هواپیما میتوانید نوار اعلان را از بالا به پایین کشیده و روی نماد هواپیما ضربه بزنید. همچنین میتوانید با ورود به تنظیمات (Settings) و انتخاب گزینه شبکه و اینترنت (Network and Internet)، حالت هواپیما (Airplane Mode) را انتخاب کنید. در واقع این یکی از مهمترین بخشهای هر گوشی هوشمند به حساب میآید چرا که استفادهی ما در طول روز از گوشی به لطف همین باتری صورت میگیرد. هواوی زبان خاصی را در طراحی محصولات مختلف خود به کار میگیرد و آنها را با الگوهای مینیمال، حذف المانهای اضافه و تاکید بر زیبایی ظاهری در کنار آسان بودن استفاده به بازار میفرستد.

اگر در مواقعی مجبور شدید از لپ تاپ و کامپیوتر برای شارژ موبایل استفاده کنید، بهتر است آن را به پورت USB 3.0 یا در صورت وجود، پورت USB سایت fastcharger Type-c وصل کنید. ولتاژ شارژر لپ تاپ معمولا بین 18 تا 24 ولته اما ولتاژ شارژر تبلت یا گوشی 5 ولته چون ولتاژ استاندارد USB همین 5 ولته . اگر کابل شارژ شما جریان و ولتاژ بیشتری را از خودش عبور دهد و یا نوسانات آن زیاد باشد ممکن است قسمت پورت گوشی یا برد اصلی آن آسیب ببیند. البته این مشکل و اختلال در مدارها ممکن است در مدارهای داخلی گوشی و یا باتری آن نیز ایجاد شده باشند. کاربرانی که مشکل شارژ و خرابی سوکت شارژ داشته باشند، چه صاحب یکی از گوشی های آیفون باشند و چه مالک یکی از گوشی های اندروید باشند، پس از مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل و رفع مشکل گوشی خود، اولین چیزی که می پرسند این است که هزینه تعمیر و تعویض سوکت شارژ چقدر می شود؟

در مورد برخی باتری ها فرسودگی به این شکل اتفاق می افتد که باتری بسیار دیرتر از زمان استاندارد اولیه خود شارژ می شود. این احتمال وجود دارد که گرد و غبار در ورودی درگاه شارژ جمع شده باشد و از اتصال صحیح گوشی به منبع تغذیه جلوگیری کند. با خرید شارژر گوشی شیائومی مدل AD65GEU میتوانید از ولتاژ ورودی ۱۰۰ الی ۲۴۰ ولت استفاده کنید. اگر گوشی شما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی میکند کابل شما هم باید توان انتقال جریان و ولتاژ متناسب با گوشی را داشته باشد. تنها درگاه های نوع Cجریان خروجی بالایی دارند و سرعت شارژ را کاهش نمی دهند. در چنین مواقعی یا باید گوشی خود را به سیستم عامل قبلی برگردانید ( کار راحتی نیست و نیاز به یادگیری دارد) و یا منتظر بمانید تا شرکت سازندهی موبایل آپدیت جدیدی عرضه کند که در آن این مشکل را حل کرده باشد.

حال باید دید آیا در عمل هم واقعا این حرف به حقیقت تبدیل خواهد شد یا خیر. در نتیجه توصیه میشود این مدل را به همراه قاب ژلهای استفاده کنید. در ادامه باید گزینه خاموش کردن (Turn Off) را لمس کرده و در همان حالت نگه دارید. در صورتی که شارژ مجدد پس از قرار دادن دستگاه در حالت ایمن انجام شود، قطعا مشکل از یک برنامه شخص ثالث است. بااینحال، دیدهشدن شارژر سامسونگ در وبسایت TUV SUD نشان میدهد دستگاههای آیندهی خانوادهی گلکسی قرار است از فناوری شارژ ۶۵ وات پشتیبانی کنند. و یا اگر برای استفاده از کابل های اتصال سامسونگ یا نصب نرم افزارهای آن با مشکل روبرو هستید با ما همراه باشید. این نرم افزار از تخلیه باطری جلوگیری می نماید. در حال حاضر شما عزیزان می توانید از نرم افزار Ampere استفاده نمایید. متأسفانه اطلاعات مربوط به سرعت شارژ دو مدل استاندارد و پلاس در حال بررسی است و به محض قرارگیری، حتما این مطلب هم بهروزرسانی میشود. طبق ادعای سامسونگ این گوشی باید در پخش موسیقی، ۵۴ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کاربر را همراهی کند که البته تستهای صورت گرفته، فقط پخش ویدیو، انجام بازی و وبگردی را شامل میشود.