علت شارژ نشدن گوشی شیائومی

همچنین هرگز گوشی را زیر بالش سایت fastcharger قرار ندهید. گاهی بیرون از منزل ناچار به شارژ گوشی موبایل خود میشویم، اما باید بادانید که این کار را در هرجایی انجام ندهید. بنابراین، اگر از مگسیف درکنار یکی از این وسایل استفاده میکند، باید به این موضوع توجه کنید.غیر از اپل و مگسیف اپل، نیازی نیست هنگام تعویض شارژر برای گوشیهای هوشمند خود دقت زیادی بهخرج دهید؛ زیرا سختافزار مدرن گوشیهای امروزی برای مقابله با این خطرها احتمالی در این شرایط بهینه شده است. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر از این روش استفاده کردید و برنامه Ampere تایید کرد که اتصالی میان دستگاه و برق وجود ندارد، باید به سراغ روش سوم بروید که مربوط به تعویض آداپتور، کابل شارژ و درگاه شارژ میشود. اما در صورتی که این اتفاق به صورت مکرر رخ دهد و میزان دما به میزان زیادی افزایش یابد، به احتمال زیاد نشانه کاهش سلامت باتری هواوی بوده و زمان تعویض آن فرارسیده است. در بعضی از موارد اتصال برق به دستگاه صورت میگیرد و نماد شارژ شدن دستگاه نیز نمایش داده میشود، اما پس از گذشت مدت زمان طولانی میزان درصد شارژ باتری افزایش پیدا نمیکند.

• سنجش زمان شارژ و داغی: شارژر اصلی گوشی هوشمند با سرعت طبیعی شروع به شارژ باتری میکند و مدت زمان زیادی را برای شارژ گوشی شما صرف نمیکند. برای من، تبدیل شب به روز با افزودن پرتوهای تقلبی خورشید مطرح است: چیزی را ایجاد میکند که به سادگی در واقعیت وجود ندارد، و به نظر من عجیب است. اما چه چیزی سوال برانگیز است: آیا متصل کردن شارژر قدیمی و کند به گوشی های جدیدی که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند ایمن است؟ نکته: برخی از شارژرهای این لیست از فناوری شارژ سریع پشتیبانی میکنند که تنها برای برخی از گوشیهای جدیدتر مناسب هستند. مناسب برای شارژ آیپدها و گوشیهای آیفون XS/XR/X/8/8plus با سرعت بیشتر. وزن سبکی دارد و در بیشتر سوکت ها جای میگیرد؛ پورتهای پر سرعت از شارژ سریع پشتیبانی میکنند و برای تبلت، بلندگوهای بلوتوث و سایر دستگاهها نیز مناسب هستند.

خرید اینترنتی انواع شارژر های هوشمند اوریکو برای انواع موبایل و تبلت سامسونگ، اپل، هواوی و انواع دیگر گوشیهای هوشمند مناسب است. توجه کنید که خرید شارژر و کابل شارژر مناسب از فروشگاههای معتبر باعث جلوگیری از ایجاد آسیب به گوشی شما شده و طول عمر باتری افزایش میدهد. با پیشرفت تکنولوژی، تولیدکنندگان این قطعات نیز در فکر افزایش سرعت شارژ دستگاههای هوشمند بوده و به همین منظور رفته رفته شارژرهای سریعتری با میزان جریان 2 آمپر (4 برابر نسل قبلی) را وارد بازار کردند. علاوه بر این شارژر شما باید بدنه محکم و مقاومی داشته باشد و خراب نشود؛ یک شارژر خوب باید از مشکلاتی مانند جریان بیش از حد، ولتاژ، اتصال کوتاه و … برای خرید یک شارژر خوب باید به اصل بودن کالای انتخابی دقت کنید. زیرا سلامت و ماندگاری گوشی موبایل در گرو خرید یک شارژر خوب است. در هنگام خرید کلگی شارژر چه فاکتورهایی براتون اهمیت بیشتری برای انتخاب داره؟ در این شرایط، احتمالاً مجبور خواهید شد هزینهی بیشتری برای خرید شارژر پرداخت کنید؛ اما حداقل اطمینان خواهید داشت که دستگاه شما آسیب نخواهد دید.نکتهی اصلی این است که تقریباً هر شارژر جدیدی با اکثر گوشیهای امروزی سازگاری دارد؛ اما در شرایطی که از پدهای بیسیم سایر برندها برای گوشی خود استفاده میکنید، نباید انتظار بهترین سرعت شارژ را داشته باشید.همانطورکه پیشتر توضیح دادیم، این موضوع بهخصوص دربارهی شارژرهای سریع صدق میکند؛ زیرا تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند تمایل دارند از استانداردها و روشهای خود برای شارژ محصولاتشان استفاده کنند.

شرکتهای تولید کنندهی اپلیکیشن موبایل هرازگاه به روزرسانیهای مختلفی را برای اپلیکیشنهای خود عرضه میکنند تا این برنامهها با توان سختافزاری گوشیهای مختلف سازگاری بیشتری داشته باشد. بدینترتیب، نمیتوان گوشی وانپلاس ۸ تی را با هر شارژری با نهایت سرعت و توان این محصول شارژ کرد.فناوری شارژ بیسیم کمی تفاوت دارد. بهعنوان مثال، گوشی هوشمند وانپلاس ۸ تی از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی میکند. و از علت شارژ نشدن گوشی های شیائومی جلو گیری میکند . از طرفی برای کارایی بهتر و آسیب نزدن به گوشی موبایل، لازم است بهترین شارژر را برای گوشی خود انتخاب کنید. حتی شرکتهایی مثل اپل، گوشیهای هوشمند جدید خود را بدون شارژر روانهی بازار کردهاند. یعنی شما میتوانید باتری گوشی خود را با اتصال به برق شارژ کرده و سپس تا مدت زمان مشخصی از گوشی بدون نیاز به اتصال مستقیم برق استفاده کنید تا شارژ باطری آن خالی شود. پیشنهاد میشود که در این صورت از کابلهای دیگری استفاده کنید تا بتوانید از عملکرد کابل دستگاه خود آگاه شوید. لطفا تجربهی خود را در استفاده از شارژرهای مختلف برای گوشیهای خود با زومیت و سایر کاربران بهاشتراک بگذارید. یکی از رایج ترین دلایل کاهش میزان سرعت شارژ شدن تلفن ها همراه،ایجاد تغییراتی در آداپتور شارژر است.شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که از شارژهای دیگری به جز شارژر خودتان استفاده نمایید ولی دستگاه تلفن همراه شما همانند قبل شارژ نشود.

در اولین مرحله که مدت زیادی برای شارژ شدن گوشی طول می کشد، باید توجه داشته باشید که گوشی بیشتر در شارژ می ماند و منجر به داغ شدن باتری موبایل می شود و می تواند به آن آسیب وارد کند. برای بر طرف کردن مشکل میتوانید دستگاه خود را آپدیت کنید و در صورت نبود بهروزرسانی جدید باید از روش اول و دوم که در ابتدا این مطلب به آن اشاره کردیم استفاده کنید تا بتوانید مشکل شارژ نشدن دستگاه را بر طرف کنید. در ابتدا این نرم افزار را نصب و سپس کابل شارژ را به گجت خود متصل کنید. پس از اتصال کابل وارد نرم افزار نام برده شوید و در این قسمت، خلاصه وضعیت گجت خود را میتوانید مشاهده کنید. در دو سال گذشته، گوشی ها با فناوری های شارژ سریع عرضه شده اند که این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید باتری خاموش خود را در عرض 15 دقیقه از صفر درصد به 50 درصد شارژ برسانید.

تا زمانی که از کابل یا پدهای بیسیم استاندارد استفاده کنید، میتوانید از هر شارژری برای دستگاه استفاده کنید. این شارژر USB به صورت بسته دوتایی و یا دو پورت ارائه میشود و شما میتوانید گوشیهای سامسونگ گلکسی، هواوی، HTC و کیندل، آل جی و سایر تلفنها و دستگاهها را با آن بهآسانی شارژ کنید. این شارژر USB با بسیاری از گوشیها و دستگاهها مانند HTC Nexus، سامسونگ، Blackberry، نوکیا، LG، HTC، LG، Powerbank، هدست بلوتوث، اسپیکرهای بلوتوث و Blackberry سازگار است. تا مدتها پیش شارژ کردن باتری انواع گوشیهای موبایل، تبلت، دوربین دیجیتال و دیگر لوازم از این قبیل بدون استفاده از پریز برق غیر ممکن بود. شارژر بیسیم بدون اتصال سیمی و از طریق یک روش فوقالعاده مناسب گوشی شما را شارژ میکند؛ برای بهره بردن از این تکنولوژی گوشی شما باید به فناوری شارژ بیسیم یا همان شارژ وایرلس مجهز باشد. بههمیندلیل، برای بهرهبردن از نهایت سرعت شارژری که دستگاه شما ارائه میدهد، باید از شارژر استاندارد آن استفاده کنید.

به همین دلیل از شارژر دستگاه دیگری برای شارژ کردن گجت خود استفاده کنید و اگر همچنان شارژ نشدن گوشی شما ادامه داشت باید به سراغ درگاه (سوکت) شارژ بروید. برای این که یک گوشی سریع تر از حد نرمال شارژ شود هم شارژر و هم گوشی باید از شارژ سریع پشتیبانی کنند. این شارژر مغناطیسی تمامی کیس ها تا ضخامت 5 میلی متر را پشتیبانی می کند. از طریق اسکن بارکد اطلاعات صحیح را بگیرید. برای مثال، آیا می توانید از شارژر سریع که همراه با گوشی جدید Google Pixel که پاییز امسال خریده اید برای شارژ گوشی ال جی جی 3 استفاده کنید؟ بنابراین باتوجهبه اینکه بیشتر گوشیهای امروزی از استاندارد شارژ بیسیم و درگاه یواسبی سی پشتیبانی میکنند، آیا میتوان از هر نوع شارژری برای آنها استفاده کرد؟ در غیر این صورت مدت زمان شارژ بیشتر می شود اما خطری هم ندارد». شخصاً فکر میکنم که طراحی آن هوشمندانه و کاملاً مدرن به نظر میرسد، هر چند ممکن است تحت تأثیر مدت زمانی باشد که ما از آیفونهایی با لبهی خمیده استفاده میکردیم. ایسیدُر باخ من، مدیر شرکت Cadex Electronics به عنوان توسعه دهنده تکنولوژی مدیریت و تست باتری در کلمبیا می گوید:«انتظار نداشته باشید که با استفاده از شارژرهای سریع، گوشی های قدیمی تان را که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کنند سریع تر شارژ کنید.

جالب اینجاست که حتی لپ تاپ هایی که در یک شرکت تولید میشن هم شارژر و کانکتور های متفاوتی دارن مثلا شارژر لپ تاپ لنوو Z510 با لنوو Z500 فرق داره . اما این کار هنوز هم خطر زیادی ندارد و این به خاطر سنسورهایی است که در شارژر و خود گوشی به کار رفته است که دمای باتری را کنترل می کنند. این شارژر میتواند با تکنولوژی خود دستگاه سازگار را تا ۴ برابر سریعتر شارژ کند؛ شارژر Aukey علاوه بر QuickCharge 3.0، با فناوری Quick Charge 2.0 کار میکند و قادر است همه دستگاههای استاندارد USB (از جمله Android و Apple) را با حداکثر ۲.۴A شارژ کند. محافظت داخلی EntireProtect در این شارژر، از دستگاههای شما در برابر جریان بیش از حد، گرمای بیش از حد و شارژ بیش از حد محافظت میکند. ولتاژ باطری اکثر موبایل های امروزی،۳.۷ ولت است.بنابراین لازم است که ما درساخت برد آن حداقل ولتاژ ۵ را در نظر بگیریم.پنل نوری ۹ ولتی استفاده میکنیم.اگر این سیستم درمقابل نورخورشید قرار بگیرد،به ما ولتاژ ۹ ولت و جریان ۲ آمپر خواهد داد.به همین دلیل از رگولاتور استفاده میکنیم تا این ولتاژ به ۵ کاهش یابد. با توجه به اینکه ولتاژ تاثیر بسیار زیادی روی شارژ دهی گوشی دارد شما باید بدانید که گوشی موبایل شما به چه ولتاژ با چه قدرتی نیاز دارد.

سپس باید به بررسی شارژر گجت بپردازید؛ زیرا این امکان وجود دارد که شارژر دستگاه شما به صورت مداوم در پریز برق قرار گرفته باشد و به دلیل قطع ناگهانی برق و اتصال مجدد برق، به این گجت آسیب وارد شود. این کابلها میتوانند به خوبی و با سرعت قابل قبول، شارژ مجدد دستگاه را انجام دهند. گوشیهای هوشمند حال حاضر بازار عموما به سختافزار مناسبی مجهز هستند که میتواند عملکرد بدون مشکل دستگاه را تا ۴ سال آینده تضمین کند. این آرم باید با جوهر برجسته، در یک خط راست، بدون پخش شدگی جوهر و بدون غلط املایی و تایپی باشد. انتخاب بهترین شارژر دیواری USB کار سادهای نیست؛ شما باید در بین محصولات زیاد، یک برند و مدل مناسب را انتخاب کنید و آن را بر روی گوشی و یا تبلت خود تست نمایید تا سرعت شارژ دستگاههای مورد نظرتان را بررسی کنید. جف گوردون، مدیر بازاریابی این شرکت می گوید:« هوشمندی زیاد در فرآیند شارژ به کار رفته است و نیز الگوریتم هایی که به آداپتور شارژر در تعیین جریانی که با گوشی سازگار است کمک می کنند». البته این تکنولوژی با ترکیب شدن و هماهنگی با تراشههای قدرتمند این شرکت از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و در زمینه مدیریت انرژی بسیار موفق ظاهر شده است.

دراینمیان، اپل استثنا محسوب میشود؛ زیرا استاندارد مگسیف این شرکت بهطور خاص برای آیفون ۱۲ طراحی شده است. این محصول کیفیت ساخت خوبی دارد و برای شارژ کردن باتری دو دستگاه مختلف بهطور همزمان انتخاب مناسبی است. نکات مثبت: شارژ سریع و مؤثر، دارای ۶ پورت (که میتواند همزمان ۶ دستگاه را شارژ کند)، کیفیت بالا و مواد درجه یک، قابل استفاده برای شارژ انواع مختلف تلفنها، تبلت و سایر دستگاهها. نکات مثبت: طراحی وب، باکیفیت، مواد درجه یک، قیمت مناسب با کارایی بالا. خرید شارژر سالم و مناسب می تواند شما را از هر گونه نیازی برای تامین انرژی و نگرانی های احتمالی برای آسیب رسانی به گوشی و دستگاه شما آسوده سازد و عمر مفید باتری و موبایل شما را بالاتر ببرد.

در این میان، xiaomi charger 67w از قیمت مناسبی برخوردار بوده که ارزش خرید بالایی را توانسته کسب نماید. در این محصول باتری اساسا به دو بخش داخلی تقسیم شده است که هر دو واحد بهطور همزمان شارژ میشود و بدینترتیب سرعت شارژ آن بیشتر خواهد بود. تبلتها و لپتاپها معمولاً شارژهایی با وات بیشتر دارند؛ زیرا باتریهای این محصولات بزرگتر است. شارژر 20 وات اپل توسط یک کابل تایپ C به لایتنینگ به دستگاههای مختلف متصل میشود، یعنی مانند دیگر شارژرهای اپل درگاه USB A ندارد و باید یک کابل مخصوص تایپ C به لایتنینگ اپل تهیه کنید. همچنین باید اشاره کنیم که این محصول با ولتاژهای ۵V3A، ۹V3A، ۱۱V6A و ۱۷V10A نیز سازگار است. این کاهش سرعت شاژر برای جلوگیری از زیادی داغ شدن و سایر شرایطی که ممکن است باتری را به حالت ناپایدار ببرد ضروری است. با مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن مواجه شده اید، احتمال اینکه اختلالات و مشکلات نرم افزاری عامل مشکل باشند، زیاد است. شارژر خود را به برق وصل کنید و نرم افزار Ampere را اجرا کنید.

این نرم افزار یک برنامه بسیار ساده است که اطلاعات مفیدی مثل دمای دستگاه، ولتاژ، میزان شارژ شدن گجت و… شارژرهای مختلفی برای گوشی سامسونگ و سایر برندهای موبایل در دسترس قرار دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید، اما آیا تفاوتی با یکدیگر ندارند؟ گوشی های هوشمند امروزی نیز نیازهای مختلف انرژی مختلفی دارند. فارغ از آن، بسیاری از مردم راحتی استفاده از هر شارژری که دم دست شان هست را دوست دارند. دقت کنید که شارژرها قدرت متفاوتی دارند و جریان الکتریکی متفاوتی تولید میکنند. این شارژر میتواند حداکثر جریان ۲.۴ آمپر (دو برابر سرعت شارژرهای دیگر) را در اختیار آیفون و آیپد شما قرار دهد. همهی کابلهای شارژ و پدهای شارژ بیسیم و شارژرهای سیمی بهطور یکسان ساخته نمیشوند. البته منظور ما این نیست که همهی شارژرهای ارزانقیمت بیکیفیت هستند؛ اما برای ایمنی بیشتر، بهتر است همیشه از شارژر جدیدتر از یک برند معتبر استفاده کنید. اگرچه شارژهای بیسیم معمولاً سرعت شارژ کمتری از شارژرهای سیمی دارند، اکنون همهی این نوع شارژرها از استاندار Qi بهره میبرند؛ بنابراین میتوانید گوشیهای برندهای مختلف را با یک پد بیسیم یکسان شارژ کنید.از چه شارژری میتوان استفاده کرد؟ بقیه نیز همانند سیستم DASH استفاده شده توسط گوشی OnePlus 3 در رتبه بندی های ما، ولتاژ را در همان سطح 5 ولت نگه می دارد اما آمپر را بالا می برد(4 آمپر در مقابل 2 آمپری که در شارژرهای معمولی استفاده می شود).