عیب یابی مدار شارژ و آموزش تعمیر آن

این شارژر به منظور شارژ گوشیهای معمولی قادر است تا در ولتاژ 5 ولت، جریانی برابر 2 آمپر را از خود عبور سایت fastcharger دهد. این میزان آمپر که ذکر شده نشون دهندهی بیشینه ( حداکثر ) جریانی هست که این دستگاه میتونه خروجی بده. عیب یابی مدار شارژ یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه تعمیرات موبایل است که تعمیرکار حرفه ای موبایل می بایست با آن آشنا بوده و بتواند به درستی آن را رفع نماید. شدت جریان یا آمپر شارژر به میزان جریان الکتریکی که در واحد زمان منتقل میشود اشاره دارد که مقدار آن با آمپرسنج سنجیده میشود. بنابراین در هنگالم خرید شارژر تلفن همراه سعی کنید شارژر های اصل را از فروشگاه های رسمی و یا وبسایت رسمی برند سازنده ی گوشی خریداری کنید. به همین دلیل اگر مشکل عدم شارژ سریع تلفن همراه شما با موارد بالا حل نشد،اینک این مرحله را بپیمایید تا این مشکل حل شود.برای تمیز کردن درگاه شارژ گوشی،می توانید از خلال دندان یا سوزن سیم کارت و مقداری دستمال کاغذی استفاده نمایید. خاموش شدن خودکار گوشی آیفون خیلی از افرادی که از گوشیهای آیفون استفاده میکنند، از خاموش شدن خودکار موبایلشان شکایت دارد.

توصیه میکنیم از شارژ هایی که آمپر پایینتری نسبت به ظرفیت باتری گوشی شما دارند، استفاده نکنید، زیرا این نوع شارژرها توانایی کافی برای شارژ کردن باتری موبایلتان را ندارند و ممکن است به آن آسیب برسانند. تعمیر شارژر موبایل یکی از معضلات رایجی است که ما حداقل یک بار با آن مواجه شده ایم. توجه داشته باشید که باتری گوشیهای هوشمند زمان تولید، شارژ شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و یک مرحله دیگر هم در کارخانه موبایل شارژ خواهند شد؛ بنابراین عبارت شارژ اولیه فاقد معنا است. اپل بالاخره و آنهم بعد از چهار نسل، تصمیم به استفاده از دوربین بهتری برای آیفون جدید گرفت. اپل برای محافظت این نمایشگر، از لایهای مقاوم در برابر خط و خش و همچنین لایهای محافظ در مقابل عرق و جذب اثر انگشت استفاده کردهاست. اپل، آیفون جدید را با تغییرات زیادی روانهٔ بازار کردهاست. آیفون (به انگلیسی: iPhone) یک گوشی تلفن هوشمند همراه است که در روز ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ (۸ تیر ۱۳۸۶) توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت شرکت اپل معرفی شد.

یکی از قابلیت های جذابی که روی شارژر وایرلس Xiaomi Mi Stand گنجانده شد است. درست مانند ابزارهای قابل حمل که در انواع و اندازههای مختلف هستند، بستههای باتری قابل حمل نیز دارای مجموعهای از ظرفیتها هستند. حفاظت چندگانه: این محصول از چندین عملکرد حفاظتی پشتیبانی می کند ،که می تواند به راحتی با شرایط غیرعادی مختلف مانند اتصال کوتاه و ولتاژ بیش از حد مقابله کند و از شارژ محافظت کند. 7- آیا به روز رسانی سیستم عامل گوشی روی سرعت شارژ شدن تاثیر می گذارد؟ کاربران ایرانی بهراحتی میتوانند از این محصول استفاده کنند؛ چراکه دوشاخهای که شرکت انکر برای این شارژر در نظر گرفته است با پریزهای برق ایران سازگاری داشته و برای استفاده از آن نیازی به مبدل نیست. در مقابل، استفاده از این فناوری در آیفون جدید باعث شده تا در مقایسه با نسخهٔ قبلیاش وزن و ضخامتی بیشتر داشته باشد. اما به این نتیجه رسیدم که مشکل کمتری با آیفون 12 پرو دارم، به این دلیل که بسیار سبکتر است و میتوان آن را با یک دست برداشت، و همچنین به این دلیل که اغلب آن را در یک کاور سیلیکونی گذاشتهام که باعث افزایش اصطکاک میشود. این گوشی که صفحه آن ۴ اینچی است، ظاهر آیفون ۵اس را داراست.

یکی از جذابیتهای نسخه ۴٫۷ اینچی آیفون ۷، دوربینی با دیافراگم f/1.8 همراه با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی و سیستم لرزش گیر نوری است که این محصول را دیوایسی جذاب برای عکاسی در شرایط نوری کم تبدیل کردهاست. اپل در آیفون ایکس، سبک طراحی سنتی خود را تغییر داده و چندین و چند قابلیت ویژه و کاملاً جدید را نیز به این گوشی اضافه کردهاست. تقریباً یک سال پس از طوفانی که اپل در ژوئن ۲۰۰۷ با معرفی اولین نسل iPhone به راه انداخت، دومین عضو این خانواده نیز با تغییرات کم و بیش قابل توجه به بازار ارائه گردیدهاست و دو فاکتور توزیع گسترده و حوزه قیمتی مناسب، آن را به بزرگترین رقیب برای iPhone کلاسیک بدل کردهاست.

آیفون صفحهکلید ندارد و فقط از یک کلید home برخوردار است که با فشردن آن کاربر به صفحه اصلی یا خانه منتقل میشود. در کنار این شارژر یک کابل USB-C قرار دارد که برای اتصال به سری شارژر مورد استفاده قرار می گیرد. فست شارژر نیز همان شارژر سریع است که در گوشیهای هوشمند جدید استفاده میشود. شارژر ماشینی هوشمند Roav Smart Car Charger علاوهبر اینکه دارای ابعادی بسیار کوچک است، اما از استحکامی بالا و بدنهای از جنس فیبر کربن برخودار است و شما فقط کافیست تلفن همراه خود را به این شارژر متصل کنید تا شارژ دستگاهتان آغاز شود. شارژر وایرلس شیائومی Xiaomi Mi 20W Wireless Charger Stand WPC02ZM می تواند گوشی شما را تا توانی معادل 20 وات شارژ کند و بسته به دستگاهی که شما روی پد شارژر وایرلس قرار می دهید توان خروجی بصورت خودکار تعیین شده و عملیات شارژ شروع می شود. شارژر وایرلس Xiaomi Mi 20W Wireless Charger Stand WPC02ZM یکی از این محصولات است که دارای قابلیت شارژ با توانی تا 20 وات است.

آیفون ۶ پلاس به جز اندازه صفحه نمایش و وزن یک تفاوت با آیفون ۶ دارد و آن ثابتکننده تصویر در هنگام تصویربرداری است. کابل میکرو از نظر اندازه بسیار کوچک است و برای اسپیکرها، میکروفونها و هدفونها هم کاربرد دارد. بخش عمده مشخصات این گوشی با آیفون ۶ یکسان است اما با افزایش اندازه صفحه نمایش وزن آن به ۱۷۲ گرم رسیدهاست. بهطور معمول اپل نامی از سازنده اصلی آن نبرده اما عنوان کرده که این تراشه حاوی ساختاری ۶۴ بیتی، ۴ هسته ضعیف همراه با دو هسته قدرتمند است تا عمر باتری این گوشی هوشمند افزایش یابد. این مدل از شارژرها اغلب به عنوان فست شارژر استفاده می شوند. به عنوان مثال جلوگیری از عبور جریان الکتریکی بیش از حد از طریق شارژر، حفاظت از دستگاه در برابر اتصال کوتاه در زمان کار، حفاظت از شارژر در برابر ولتاژ خروجی بیش از حد بالا، حفاظت از تداخل الکترومغناطیسی، حفاظت خودکار از شارژر در دمای بالا. در این شارژر، ۶ پورت یا همان درگاه یو اس بی در نظر گرفته شده است که جریان ۲.۴ آمپری داشته و با شارژ سریع دستگاه شما را شارژ میکند. در این زمان ولتاژ را نمیتوان دگرگون کرد ولی میشه شدت جریان رو کم یا زیاد کرد.

البته اگر فکر میکنید که احتمال شارژ کردن دو دستگاه بهصورت همزمان پایین است، همان شارژر فندکی با دو خروجی ۲.۱ و ۱ آمپر کفایت میکند. اپل در این گوشی از تراشهٔ A11 استفاده کرده که دارای ۶ هسته پردازشی است، این پردازنده به صورتی طراحی شده که کمترین مصرف انرژی را داشته باشد. شارژر شیائومی دارای بدنه ای کوچک و مجهز به یک پورت خروجی USB بوده که برای شارژ گوشی، تبلت، پاوربانک و سایر دستگاه های دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله سایر قابلیتهای این سه گوشی در این زمینه میتوان به پشتیبانی از فناوری شارژ بیسیم ۱۵ واتی و همچنین امکان شارژ سایر محصولات نظیر گلکسی بادز و گلکسی واچ از طریق اتصال به پنل پشتی اشاره کرد به این صورت که گوشی اندکی از شارژ خود را به این محصولات میدهد تا در مواقع ضروری که شارژر در دسترس نیست کاربر بتواند گوشی یا بادز خود را روشن نگه دارد. همه شارژر ها 5 ولت هستن با جریان های 1 یا 2 آمپری . پس دوباره باید به حالت معمول بازگشته و با توجه به دسترسی های برنامه های مختلف، آن دسته از برنامه ها را که به بخش شارژ و مدیریت گوشی دسترسی دارند را متوقف کنید.

درگاه خروجی شارژ در این محصول، بیسیم (Wireless) است و ورودی آن از طریق یک درگاه microUSB خواهد بود. کابل شارژ را برداشته و پورت اتصال بین آنها را بررسی کنید، آن را بو کنید ببینید آیا بوی سوختگی می دهد؟ گاهی اوقات نیز می بینید که اتصال شارژر آیفون به آپید آن را اصلا شارژ نمی کند! اپل در این گوشی، نوع صفحهٔ لمسی را به کلی تغییر داده و آن را به گونهای بازسازی کرده تا در عین جذابیت کارآمد هم باشد. میکرو، کابلی است که با هوشمند شدن گوشیها مورد استفاده قرار گرفت، بهطوریکه تمام تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند، بهجز شرکت اپل، در سالهای اولیه تولید گوشی هوشمند، دستگاههای خود را برای این نوع کابل طراحی کرده بودند. درست مانند کابلهای نوع c، کانکتور این کابلها هم بهصورت قرینه طراحی شدهاند و از هر دو طرف قابل استفاده هستند. آیفون ۶ پلاس مانند نسلهای پیشین از کارت حافظه پشتیبانی نمیکند و در سه نسخه ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شدهاست. آیفون ۶ در سه مدل ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده و به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز است ضمن اینکه قادر به فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم برثانیه و همچنین مجهز به امکان تایملپس است.

در این میان زمانی که شدت خروجی شارژر بیشتر باشد، میتواند انرژی بیشتری را به باتری دستگاه منتقل کند. زمانی که شارژرهای مناسب گوشی موبایل خود را پیدا کردید محدوده جستجوی شما برای شارژر مناسب، قطعا کوچکتر میشود. به همین دلیل ممکن است که این اتفاق در زمانی رخ دهد که شما متوجه آن نشوید و از خراب شدن آداپتور اطلاع نداشته باشید. ویژگی بهینه سازی سریع Charge 3.0 این است که: هنگامی که باتری نزدیک به خالی باشد ، تلفن شما را خیلی سریع شارژ می کند و وقتی تقریباً نیمی از آن پر شود ، کند می شود.

همچنین صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی (تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ) از نوع لمسی خازنی با ۱۶ میلیون رنگ از دیگر مشخصات آن است. بگذارید بگوییم شما یک تلفن دارید که به معنای واقعی کلمه بیش از حد داغ است و نمی توان آن را اداره کرد. توان پردازشی هر هسته از این مجموعه در حدود ۱٫۸ گیگاهرتز است. این تراشه از نوع ۶۴ بیتی است، با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید شده و دارای ۲ هسته پردازشی با معماری ARMv8 است. گرچه امروزه کابل میکرو توسط گزینههای دیگر که از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار هستند، جایگزین شده است، اما با این وجود همچنان برای برخی از گوشیهای تولید شده در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ استفاده میشود. به همین ترتیب ، باید به خاطر داشت که برای اطمینان از بهترین عملکرد ، باید از شارژر مارک اصلی استفاده کنیم. باید این فاصله استاندارد رعایت شده باشد تا جلوی هر نوع آسیبی به دستگاه گرفته شود. ﻧﯿﺰ ﺟﻨﺒﻪﻫﺎی ﻣﻬﻤﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ، توصیه میشود که سعی کنید تا حد امکان از شارژر اصلی گوشی خود استفاده کنید، اما چنانچه به هر دلیلی نیاز به تعویض شارژر پیدا کردید، باید انتخابتان را با دقت و عاقلانه انجام دهید.

همه آیفون ها از زمان آیفون 8 به بعد از شارژ بی سیم Qi نیز پشتیبانی می کنند. همچنین این مدل در رنگهای مختلف آبی، سفید، مشکی و صورتی در دسترس می باشد. در آیفون جدید رنگ رزگلد (صورتی) هم در کنار رنگهای قبلی طلایی، نقرهای و خاکستری، در دسترس کاربران قرار گرفتهاست. البته در کنار این قابلیتهای مثال زدنی، رنگ رزگلد (صورتی) هم در کنار رنگهای قبلی خاکستری، طلایی و نقرهای به رنگهای این گوشی افزوده شدهاست. آیفون ۷ و ۷ پلاس از نظر طراحی کاملاً شبیه به نسلهای گذشته خود هستند و تغییرات بسیار کمی در آنها قابل مشاهده است. شارژ سریع بهگونهای طراحی شده است که حداکثر توان را از آداپتور برق میگیرد تا باتری را با سریعترین سرعت که توسط اجزای شیمیایی آن پشتیبانی میشود، شارژ کند. جریان الکتریکی شارژرها با هم فرق می کنه یعنی استاندارد خاصی نداره و نسبت به توان باتری موجود در تبلت یا گوشی می تونه متغیر باشه . یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای شارژ سریع گوشی های هوشمند رخ دهد، خرابی سوکت شارژ یا همان USB گوشی می باشد.

شارژرهای باکیفیت میتوانند پر شدن شارژ گوشی را تشخیص دهند و جریان خروجی را متوقف کنند. سطح کیفیت و طراحی های تولیدات این شرکت به شدت مورد توجه مهندسین Remax قرار گرفته است تا برای شما محصولاتی خاص را طراحی و تولید کنند. حقیقت ماجرا این است که در این شرایط هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و باتری گوشی سریعتر از قبل شارژ میشود، اما شدت گرمایی که در آن تولید میگردد هم به طرز چشمگیری افزایش پیدا میکند. قسمت شارژر وایرلس به حالت یک استند است که به شما اجازه می دهد در زمان شارژ نیز با گوشی خود کار کنید و به لطف سیم پیچ های دوگانه که داخل آن گنجانده شده گوشی شما در هردو حالت افقی و عمودی قابلیت شارژ را خواهد داشت. آیفون ۷ از یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی رتینا بهره میبرد.