قیمت انواع کلگی شارژر هواوی

این کابلها پس از مدتی کارایی خود را از دست میدهند و نمیتوانند جریان برق لازم را برای شارژ گوشی تامین کنند. بعد از اینکه گوشی به مدت 15 دقیقه شارژ شد، میتواند تحت شبکه 3G به مدت تقریبی 5 ساعت مکالمه صوتی داشته باشد. در صورتی که مایل بودید بعد از مدتی، قابلیت فست شارژ گوشی را خاموش کنید، با مراجعه به همین قسمت، گزینه Fast Cable Charging را خاموش کنید. با کمی دقت متوجه میشویم که گوشی Oppo N3 اولین دستگاهی است که ظرفیت آن تا 2000 میلیآمر ساعت پُر میشود. گرچه گوشی گلکسی نوت اج سامسونگ با ظرفیتی برابر با Oppo N3 معادل 3000 میلیآمپر ساعت، کمی زودتر از رقیب خود عملیات شارژ گوشی را پایان میرساند. مطمئنا کاربرانی که به منظور خریداری پرچمدار جدید اچتیسی، هزینه گزافی را پرداخت میکنند، از نبود این شارژر منحصر به فرد در داخل جعبه گوشی خود ناراحت خواهند شد.

میزان جریان ورودی به داخل گوشی نیز از طریق قطعهای واقع در داخل گوشی به طور مداوم بررسی و مانیتورینگ میشود. در واقع این شارژر تنها بر روی گوشیهای مشخص شدهای میتوانند با سرعت تعیین شدهای به فعالیت اصلی خود بپردازند و در مورد دیگر دستگاهها از اجرای چنین قابلیتهایی عاجزند. علت نامگذاری این شارژر ها به این نام، به دلیل سرعت بالای شارژ (تقریبا نصف زمان شارژر های معمولی گوشی تلفن همراه را تا 100 درصد می برند)، آن است. کابل اصلی شیائومی اندازه مناسبی دارد اما کابل تقلبی غیر استاندارد طراحی شده و ممکن است که به سوکت شارژ گوشی شما آسیب وارد کند. پاسخ این سوال “خیر” است. اما هم اینک میدانیم که نام این محصول، تنها یک اسم تجاری بوده و در این بخش هیچ تکنولوژی جدیدی تولید نگشته است. این میزان برابر 1810 میلیآمپر ساعت بوده و خبر بد دیگر، فقدان معرفی رسمی هیچگونه شارژر پرسرعتی از طرف کمپانی اپل است. مثلا اگر مقدار Output برابر با 1000mAh ساعت باشد، آنگاه فارغ از میزان مصرف خود گوشی، باید توقع حداکثر نرخ شارژ 1000 میلی آمپر ساعتی را داشته باشیم. اما با وجود تفاوت در میزان درصد شارژ شدن گوشیها در مدت زمانهای تعیین شده، میزان دوام باطری در هر یک از زمانهای معین در هر دو گوشی با یکدیگر برابر بود.

روش نصبتون به چه صورت بوده؟ هنگامی که خریدار، شارژر سازگار با موبایل خود را پیدا کرد، آنگاه می تواند بر حسب اینکه چه مدل شارژری برای موبایل او بهتر است، دایره جستجو خود را محدود کند. ابتدا تراشهی اگزینوس ۲۲۰۰ که شنیدیم توان پردازشی و گرافیکی آن از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بسیار کمتر است، حالا هم ظرفیت باتری که به نسبت نسل گذشته خیلی امیدوارکننده به نظر نمیرسد. هنگام اتصال شارژر به تلفن همراه، حتما کابل را به درستی و با دقت به گوشی خود وصل کنید. همچنین با اتصال به درگاه شارژر می تواند برق ۱۲ تا ۲۴ ولت را به برق ۵ ولت تبدیل کند که برای شارژ دستگاه هایی مانند گوشی موبایل، تبلت و دیگر دستگاه ها استفاده می شود. البته لازم به گفتن نیست که گوشیهای جدیدتری همچون وان ام9 اچتیسی و جی فلکس2 الجی از تراشه سطح بالاتری به نام اسنپدراگون 810 کوآلکام استفاده میکنند.

اما هرچقدر که این تکنولوژی بدشانس بود اما کابل USB نوع C یا USB Type-C connector از اقبال بیشتری برخوردار شد، زیرا این کابل جدید دارای ویژگیهای جدیدی همچون اتصال دو طرفه آن به داخل سوکت و همچنین جابهجایی توان بیشتری از انرژی الکتریسیته بود (میزان جریان سه آمپر در 5 ولت که توانی برابر 15 وات از آن خارج میشود). در فرایند شارژ سریع، جریان الکتریکی در سطح بالایی به دستگاه منتقل میشود و ولتاژ به اوج میرسد، به این ترتیب مقدار زیادی انرژی بهسرعت به دستگاه منتقل میشود. همچنین برای گوشیهای پشتیبانی کننده از این تکنولوژی، جریان 1.67 آمپری را در ولتاژ 9 ولتی ارائه خواهد داد.

در تستهای انجام شده بعد از شارز شدن آیفون 6 پس از مدت زمان 15 دقیقه، با این گوشی میتوان به مدت یک ساعت و نیم به مکالمه صوتی پرداخت. همچنین در این حالت میتوان به مدت کمتر از یک ساعت و نیم به وبگردی یا تماشای قیلم نیز پرداخت. در این مقاله به توضیح درمورد آن پرداخته ایم. در ادامه راههای افزایش طول عمر باتری موبایل را توضیح میدهیم. اگرچه سوکت USB Type-C که در زیر توضیح داده شده است، تکنولوژی جدیدتری است، میکرو USB هنوز رایج ترین پورت است که امروزه در اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی، تبلت ها و سایر دستگاه ها یافت می شود. توسط ویژگی VOOC-enabled این شرکت که باطری گوشی به سلولهای مختلفی تقسیم شده است، با تقسیم حداکثر جریان 5 آمپری ورودی، این میزان جریان در میان تمامی سلولهای باطری تقسیم شده و باعث افزایش سرعت شارژ شدن گوشی میشود. با داشتن شارژر فندکی Remax در خودرو دیگر نگران تمام شدن شارژ گوشی موبایل و تبلت خود نخواهید بود چرا که این شارژر با دو درگاه خروجی USB می تواند دو دستگاه را به طور هم زمان با شدت جریان ۱ و ۲٫۱ آمپر شارژ کند.

کافیه تو این سایت ها مدل گوشی تون رو سرچ کنید و تو جدول مشخصات گوشی، قسمت باتری معمولا میاد میگه که گوشی شما از شارژ چند واتی پشتیبانی می کنه. توصیه میشه اولا گوشی خودتون رو هفته ای یکبار خاموش کنید تا باتری خودش رو ریکاوری کنه . در پاسخ باید گفت که استفاده از فست شارژ برای گوشی های معمولی ضرری برای آنها ندارد و الزاما فست شارژ بودن یک شارژر نمی تواند به باتری گوشی های معمولی آسیب برساند. همین موضوع سبب میشود که در صورت اتصال آن به تبلت، روند شارژ کندی را شاهد باشیم. این سرویس که هم اکنون نسل دوم آن به ثبت رسیده است، با نام VOOC Flash Charging یا همان VOOC شناخته میشود. انبوهی از جزئیات را به تصویر میکشد، بازتولید رنگ آن فوقالعاده است، و تنظیمات خودکار کمک بسیار خوبی به کسانی از ما که از نظر فنی عکاسان حرفهای نیستند، انجام میدهند. این موضوع به این دلیل رخ میدهد که ظرفیت باطری این گوشی بسیار کم بوده و در چارت اول که در مورد درصدها بیان شده است، این گوشی کمی سریعتر از دیگر رقبای خود به بالاترین میزان شارژ خود میرسد. هنگام خرید شارژر دیواری باید توجه داشته باشید که ولتاژ و جربان خروجی آن با ویژگیهای باتری گوشی شما هماهنگ باشد.

در ابتدا این شارژر که توسط اوپو و در هنگام معرفی گوشی هوشمند Find 7 این شرکت رونمایی شد، قادربود تا این گوشی را با جریان 4.5 آمپر در 5 ولت شارژ کند. مدت هاست که این رقابت در جریان است و چند تولید کننده این روند را ادامه داده اند، گرچه برنده ی نهایی مشخص نشده است. نفوذ آب و رطوبت به داخل گوشی و تماس با کانکتورهای متصل به سوکت می تواند باعث خرابی کانکتورها و اتصال کوتاه و در ادامه از کار افتادن سوکت شارژ گردد. در این میان گوشی آیفون6 اپل از رقابت با گروه دوم نیز عقبتر مانده و با اینکه مدت یک ساعت و نیم را در کنار این گروه سپری میکرد، اما به منظور پر شدن 10-15 درصد انتهایی شارژ خود به نیم ساعت زمان نیاز دارد. این کار معمولا در بیشتر مدلهای گوشی ریسک خاصی ندارد و از دسترسی به آن از طریق درب پشتی گوشی انجام میشود.

بعدها شرکت کوآلکام در سال 2013 از نسل دوم این تکنولوژی با نام Quick Charge 2.0 بر روی تراشه اسنپدراگون 800 خود رونمایی سایت fastcharger کرد. همانطور که از پیش میدانید، سامسونگ امسال پرچمدارن کمپانی خود را با تراشه اگزینوس ساخت خود روانه بازار کرد. در بخشهای بعدی به بررسی و مقایسه سرعت شارژ شدن گوشیهای هوشمند خواهیم پرداخت و کارایی هر کدام از آنها را به صورت تک به تک و با جزئیات مورد بررسی قرار خواهیم داد. در بخش اول این مقاله به بررسی شارژرهایی که استفاده از تکنولوژی شارژ سریع گوشی در کار خود فعالند، خواهیم پرداخت. با فعال کردن این گزینه، مدت زمان شارژ شدن گوشی به زیر 1 ساعت می رسد. رابط اتصال به دستگاه آن از نوع USB-C بوده و یقینا سرعت مناسبی را برای شما خواهد داشت. در واقع در مدت زمان 15 دقیقه از شارژ شدن گوشی گلکسی اس6 اج، توسط این دستگاه میتوان به مدت 5 ساعت مکالمه داشت یا به مدت 3 ساعت به وبگردی یا 3 ساعت به تماشای فیلم پرداخت. سرعت شارژ این شارژر در مقایسه با شارژرهای معمولی بازار با جریان یک آمپر در پنج ولت، 40 درصد بیشتر بوده و در واقع توان 10 واتی را برای شارژ گوشیهای هوشمند بازار به ارمغان میآورد.

شارژر دیواری 2 پورت کلومن مدل Koluman 2.4A Dual USB Travel Charger KC-H805 همراه کابل شارژ Type-C این شارژر دیواری دو پورت USB کلومن 2.4 آمپر با ابعاد مناسب و متریال پلاستیک ABS و پلی کربنات ضد حریق ساخته شده است که از مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار، حرارت زیاد و آسیب های دیگر برخوردار می باشد. همان تکنولوژی که در محصول گلکسی نوت4 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. شارژ بیسیم از زمان عرضه گوشیهای آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون به عنوان یک فناوری جذاب در گوشیهای اندروید نیز استفاده میشود. علاوه بر این گوشیها، سری میکس فولد نیز توانست با توجه به قابلیتهای خوبی که برای کاربران به ارمغان آورده، خود را در دل طرفداران و علاقمندان به این برند نیز جا کند. ایسوس با نامگذاری جدید این تکنولوژی، آن را با نام ASUS BoostMaster Technology به کاربران خود معرفی کرده است.

البته باید گفت که گوشی وان ام9 به دلیل به همراه داشتن آخرین تراشه شرکت کوآلکام در داخل خود، از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کوآلکام پشتیبانی خواهد کرد. به تازگی در مقالهای مجزا، باطری گوشی هوشمند وان ام9 اچتیسی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. رنگ و طرح ارسالی به صورت رندوم و جور توسط تکنوسان انجام می شود و امکان انتخاب رنگ وجود ندارد. هواوی همچنین از پلاستیک فشرده براق در ساخت این گوشی استفاده کرده و رنگ های آبی، نقرهای و مشکی خاصی را برای انتخاب کاربران در نظر گرفته است. کافیست وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Battery را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات باتری گوشی شوید. البته یک راه دیگری هم وجود دارد تا بفهمید گوشی شما فست شارژ است یانه. همچنین به منظور سازگاری بیشتر گوشی با این ساختار، کابل microUSB آن بجای 5 پین دارای 7 پین است. در چارت دوم و در گروه دوم (گوشی کمپانیهای اپل، اچتیسی و میزو)، گوشیها با سرعتی مشابه (از نظر میلیآمپر ساعت) به شارژ شدن خود خاتمه دادند و سرعت شارژ شدن آن از تمامی دستگاههای موجود در این رقابت کمتر بود.

در سمت دیگر ماجرا، گوشی Oppo N3 در مدت زمان طولانی شارژ شدن تا دقایق آخر رقابت جایگاه اول را در هر دو چارت به خود اختصاص داده بود. در ضمن شارژر اصلی گوشی هنگام کار دچار افزایش حرارات غیر طبیعی و اصطلاحا داغ شدن نمیشود و تغییر دمای زیادی را احساس نمیکنید. گاهی اوقات ممکن است در اثر استفاده نادرست از شارژر در هنگام قرار دادن و درآوردن آن از سوکت، این قسمت از گوشی دچار مشکل شود. این استقبال به دلیل ویژگی ها و مزایای این گوشی در میان سایر هم رده هایش می باشد. این شرکت یکی از پر مخاطب ترین برند های حال حاضر دنیا به شمار می رود و توانسته است با تولید محصولاتی بسیار فراوان و با کیفیت در کنار قیمت مناسب سهم بزرگی از بازار های جهانی را در اختیار خود بگیرد. البته این پورت از نظر ابعادی، بزرگتر از پورت USB 2.0 است ولی مطمئنا به کمک ویژگیهای جدید خود، به کاهش ضخامت گوشیهای هوشمند کمک شایانی خواهد کرد. طبق تحقیقاتی که GFK به نمایندگی از شرکت ChargeItSpot ارائه دهنده ایستگاه شارژ انجام داده است، ایستگاه های شارژ فروشگاهی، اداری، بیمارستانی، هتلی، شرکتی و … درون این شارژر چیپ ستی هوشمند تعبیه شده است که جریان خروجی درگاهها را کنترل میکند و اجازه نمیدهد جریان خروجی از حد مجازی که برای سیستم مضر است، بالاتر برود.

اما مدل های شارژر محدود به همین نوع نیست. اگر گوشی را باز کنید و شارژر را به آن وصل نمایید با کمک مولتی متر می توانید ولتاژ گیری را انجام دهید. از رایجترین دستگاههای قابل شارژ که در طول روز با آنها سروکار داریم میتوانیم به گوشی موبایل، تبلت، لپ تاب، دوربین و غیره اشاره کنیم. در مورد سرعت شارژ شدن گوشیهای گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج نیز باید گفت که پروسه انجام آن تقریبا به اندازه گوشیهای سری نوت این شرکت زمانبر بود (در چارت اول) ولی در نگاهی به چارت دوم و در بررسی میزان شارژ شدن آنها در زمینه میزان ظرفیت باطری، این دو رتبه پنجم را به خود اختصاص میدهند. قبل از شروع بررسی گوشیها در این زمینه نیز باید بدانید که بعد از 15 و سپس 30 دقیقه شارژ شدن هر گوشی، میزان دوام باطری آنها را در همان حالت محاسبه کردیم. همچنین عملیات شارژ تمامی گوشیهای موجود در این رقابت در ابتدا بر اساس میزان شارژ صفر درصد آنها اندازهگیری شده است و بعد از اتصال شارژر به آنها در طی مدت زمانهای گفته شده، امتیازها آنها مورد ثبت قرار گرفت. نسل دوم این محصول که با نام VOOC mini شناخته میشود با تغییر در ظاهر خود (کاهش ابعاد قسمت سر شارژر) به منظور شارژ سریعتر گوشیهای Oppo N3 و R5 این شرکت تولید شده و در کنار آن قابلیت جدا شدن کابل از آداپتور شارژر نیز به آن اضافه شده است.