هشت خان ساخت اتاق فرار پازل روم | allescape

هشت خان ساخت اتاق فرار پازل روم | allescape این مجموعه شامل دو بخش، اتاق های فرار مشتمل بر ۶ اتاق مختلف، بازی‌های متنوع روميزی و شب‌های خدمات کارخانه اتاق فرار مافیا است . چنانچه پیش‌تر نیز اشاره شد بیش از ۱۰۰ اتاق فرار با موضوع و بازی‌های متنوع در اقصی نقاط تهران وجود دارند. اتاق های فرار در اکثر موارد از فضاهایی نظیر زندان، خانه های ترسناک و متروکه، سلول انفرادی و …

  • این تئوری رو مطرح کردیم که به شما بگیم در مسیر طراحی اتاق فرار، حتماً اطمینان حاصل کنید که معما طراحی کنید، نه مسئله!
  • سپس نسخه نهایی سناریو در اختیار گروه معماری قرار می‌گیرد تا فضاسازی و خلق دکوراسیون متناسب با سناریو انجام شده و نقشه‌های مرتبط با تجهیزات بازی و نقاشی‌های گرافیتی طراحی و تهیه شوند.
  • سپس برای آزمایش بازی هم از گروه‌هایی با تعداد حداقل مجاز و گروه‌هایی که تعداد بازیکنان آن، حداکثر مجاز است دعوت کنید تا روند بازی را در هر دو حالت رصد کرده و درنهایت بهینه‌ترین حالت برای حداقل و حداکثر را مشخص کنید.
  • اما برای موارد دیگه، شما می تونید سرنخ ها و معماها رو با بعضی چیزای مشترک مثل رنگ، نور، صدا و غیره به هم متصل کنید.

هماهنگی بین بازی و بازیکنان به آن‌ها کمک می‌کند تا در طول بازی از وظایف خود غافل نشوند و در راستای اهداف بازی قدم بردارند. و یا قصد دارید که یک ژانر ترسناک مأیوس کننده باشد که حس غم و اضطراب را به مخاطب منتقل کند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بهتر است راه ورود به اتاق بعدی به‌وضوح مشخص نباشد؛ بنابراین در هنگام باز شدن راه ورود به اتاق بعدی، عکس‌العمل بازیکنان را با دقت نظاره کنید.

اتاق فرار اپیک

نکتۀ اول اینکه حتماً روی حضور در گوگل و فضای مجازی کار کنید. در این راستا خیلی مهمه که روی فاکتورهای اصلی که گوگل موقع رتبه‌بندی آگهی خدمات محلی شما در نظر می‌گیره کار کنید. فاکتورهایی مثل مجاورت مکانی که شما باید با درج مکان دقیق بازی، گوگل رو از لوکیشن خودتون مطلع کنید. گوگل این رو بررسی می‌کنه که اتاق فرار شما چقدر به موقعیت مشتری احتمالی نزدیک هست. هرچه موقعیت مکانی شما نزدیک‌تر باشه، تبلیغات شما رتبۀ بالاتری می‌گیره. مردم دوست دارن توی اسکیپ روم سرگرم بشن، بنابراین شما باید از نبود هرگونه مانع توی بازی اطمینان حاصل کنید یا مثلاً اگه می‌بینید گروه‌ها بازی رو کمتر از مهلت مد نظر شما تموم می‌کنن، به اضافه کردن یکی دوتا معمای دیگه نیاز خواهید داشت.

بنابراین هر بخش را به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید. بعد از اینکه توانستید خودتان را پیدا کنید و متوجه شدید که در چه مکانی قرار گرفته‌اید، نوبت به یافتن سرنخ‌ها می‌رسد. برای یافتن سر نخ‌ها دقیقا باید همانند یک کاراگاه حرفه‌ای، به دنبال چیز‌های غیر معمول بگردید.

مرحله‌ ششم: طراحی و پیاده سازی معماها

مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب در اپال مال سعادت آباد با دو بازی فعال از بهترین اتاق فرارهای تهران در غرب است. تا به امروز بیش از ۱۰۰ اتاق فرار با ژانرهای مختلف معمایی، کارآگاهی، ترسناک، دلهره‌آور و تئاتر تعاملی در تهران افتتاح شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین اتاق فرارهای تهران را که از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آیند، به تفکیک مناطق به شما معرفی کنیم. همانظور که گفته شده، از مهمترین مواردی که باید قبل از تشکیل تیم بکشید می توان به ژانر اسکیپ روم توجه داشت که دقیقا چه تعداد افرادی را اتاق می تواند در خود جای بدهد و یا ظرفیت بازی چند نفره است.

ارتباط بین سرنخ و معما