چگونه از سلامت شارژر گوشی اندروید خود مطمئن شویم؟

بنابراین، اگر شارژر رسمی ۲۰ واتی اپل را بخرید، آیفون ۱۲ با این شارژر از شارژر استاندارد ۵ واتی این شرکت تقریباً چهاربرابر سریعتر شارژ خواهد شد.توجه کنید به دلایلی که اشاره کردیم، شارژر ۲۰ واتی از تبلتهای بزرگتر آیپد پشتیبانی میکند؛ درحالیکه مدل ۵ واتی اینگونه نیست.این موضوع دربارهی درگاه شارژ لپتاپها نیز صدق میکند. شرکت ایکوو اخیرا تایید کرده که گوشی ایکوو 10 با شارژ سریع 120 واتی و ایکوو 10 پرو با فناوری شارژ سریع 200 واتی روانه بازار خواهند شد. جدیدترین استاندارد خانواده USB در بازار است که گفتهشده به تمام نیازهای کاربران پاسخ خواهد داد. پاسخ کوتاه به این پرسش «بله» است.

گوشیهای امروزی امکان تنظیم میزان مصرف انرژی را ارائه میدهند و با این روش از باتری محافظت میکنند؛ بنابراین، استفاده از شارژرهای استاندارد دیگر برای شارژکردن گوشی، تقریباً هیچ خطری بههمراه نخواهد داشت.باایناوصاف، هنگام استفاده از شارژرهای ارزانقیمت و بدون برند باید بسیار مراقب باشید؛ زیرا این نوع شارژرها عموما استانداردهای لازم را رعایت نکردهاند. موبایل ها و تبلت ها هم مانند سایر دستگاه های الکترونیکی دیگر به یک منبع انرژی نیاز دارد تا راه اندازی شود، بدون وجود آن هیچ کدام از قطعات موبایل کارایی نداشته و نمیتوانید از آن استفاده کنید. پورت خروجی USB برای این کلگی درنظر گرفته شده که امکان شارژ دستگاه مختلف نظیر موبایل، تبلت و … اغلب مواقع، شارژری که همراه گوشی عرضه میشود، مناسبترین گزینه برای شارژ دستگاه خواهد بود.دربارهی شارژ سریع شرکتهای مختلف معمولاً از این فناوری با روشهای مختلفی استفاده میکنند. یکی از فراگیر ترین انواع کابل شارژر یو اس بی است، USB که مخفف Universal Serial Bus است یک استاندارد صنعتی جهانی برای دستگاههای قابل حمل از جمله موبایل است که در اواسط دهه 1990 به منظور استاندارد کردن اتصال لوازم جانبی کامپیوتر به کامیپوترها توسط یک گروه مرکزی از شرکتهای Compaq, Intel IBM, DIGITAL , Microsoft و northern Tele com ایجاد و تقریبا توسط هر سازندهای استفاده شده است.

برای استفاده از این محصول کافی است دستگاه مورد نظر خود را با استفاده از یک کابل USB به شارژر متصل کنید. با یک وسیله ظریف و کوچک قسمت داخلی پورت USB را کمی جابجا کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد که شارژ به وسیله کامپیوتر، چگونه میتواند نتایج را تغییر دهد. در این شرایط، احتمالاً مجبور خواهید شد هزینهی بیشتری برای خرید شارژر پرداخت کنید؛ اما حداقل اطمینان خواهید داشت که دستگاه شما آسیب نخواهد دید.نکتهی اصلی این است که تقریباً هر شارژر جدیدی با اکثر گوشیهای امروزی سازگاری دارد؛ اما در شرایطی که از پدهای بیسیم سایر برندها برای گوشی خود استفاده میکنید، نباید انتظار بهترین سرعت شارژ را داشته باشید.همانطورکه پیشتر توضیح دادیم، این موضوع بهخصوص دربارهی شارژرهای سریع صدق میکند؛ زیرا تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند تمایل دارند از استانداردها و روشهای خود برای شارژ محصولاتشان استفاده کنند.

در مرکز کلگی شارژر، هر دو شارژر اصلی و تقلبی شامل یک اتصال یا کانکتور هستند. کابل شارژ لایتنینگ دو طرفه است و جهت وارد کردن آنها مهم نیست. از موارد مهم دیگری که لازم است بدانید ظرفیت باتری گوشیهای موبایل است. در هنگام وصل کردن شارژر به موبایل حتماً به صورت صحیح و با احتیاط کابل را به گوشی خود متصل کنید. در این مکانها ، شارژرها معمولا به پریز برق معمولی روی دیوار یا پورت های USB لپ تاپ و کامپیوتر وصل می شوند. پورت پشت USB باز یه مقدار معقول تره و احتمال آسیب زدن به گوشی کمتره . با این روش شارژ، سلامت باتری را حفظ کرده و احتمال ایجاد مشکلات در آن را به حداقل میرساند. اگر که شارژر را به برق زدید و بعد از مدت کوتاهی بیش از اندازه داغ شود، به احتمال زیاد آن شارژر تقلبی است.

همهی کابلهای شارژ و پدهای شارژ بیسیم و شارژرهای سیمی بهطور یکسان ساخته نمیشوند. اگرچه شارژهای بیسیم معمولاً سرعت شارژ کمتری از شارژرهای سیمی دارند، اکنون همهی این نوع شارژرها از استاندار Qi بهره میبرند؛ بنابراین میتوانید گوشیهای برندهای مختلف را با یک پد بیسیم یکسان شارژ کنید.از چه شارژری میتوان استفاده کرد؟ این محصول کیفیت ساخت خوبی دارد و برای شارژ کردن باتری دو دستگاه مختلف بهطور همزمان انتخاب مناسبی است. صفحه نمایش LCD به روی شارژر فندکی Z26 هوکو وضعیت کار دستگاه را نشان میدهد.توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال خرید یک شارژر فندکی با کیفیت هستید شارژر فندکی Z26 هوکو با بدنه فلزی و مقاوم در برابر گرما و سرما را که در عین حال جلوه زیبا و منحصر به فردی به خودرو شما می دهد را از دست ندهید.شارژر فندکی Z26 هوکو با قیمت مناسب می تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد . برای خرید شارژر موبایل به وب سایت فروش شارژر کوک موبایل مراجعه کنید و شارژر مناسب گوشی خود را انتخاب و خریداری کنید. اگر مشتری شما مجبور است یک ایمیل مهم برای شما ارسال کند، به یک وب سایت دسترسی پیدا کند یا در انتظار تماس است، باتری کم یا عدم کار با آن می تواند باعث استرس و عدم تمرکز مراجعه کننده داشته باشد.

همچنین برای خرید عمده لوازم جانبی می توانید در صفحه خرید عمده اقدام به ارتقا حساب کاربری به حساب همکار انجام دهید و پس از آن قیمت ها را به صورت قیمت همکار مشاهده کنید. کاربران زیادی هستند که پس از مشاهده مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل به سوی مراکز خدماتی حرکت میکنند، اما قبل از آن بهتر است روشهای رفع خطا را دنبال کرده و مورد بررسی قرار دهید. با آداپتورهای شارژ سریع سامسونگ مانند Galaxy S9 یا Note9 یا مدل های دیگر تاسری S8، شما می توانید به راحتی گوشی های هوشمند خود را بر روی شارژر قرار دهید. حتی در صورت عدم استفاده از برخی اپلیکیشنها و بسته بودن آنها، بسیاری از اپلیکیشنهای نصب شده روی گوشی شما به صورت نامحسوس و خودکار به فعالیتهای پردازشی خود ادامه میدهند. این کابل ها سرعت انتقال اطلاعات بالاتری دارند و امروزه در بسیاری از کابل ها و کانکتور های USB از این استاندارد استفاده می شود. در مورد کابل هاي USB چهار استاندارد مرجع وجود دارد که تقريبا تمام شارژر هاي بازار از آن تبعيت ميکنند.

بطور کلي سوکت شارژهاي استفاده شده در گوشيهاي سوني اريکسون را ميتوان در بين اختصاصي ترين انواع کابل شارژر دسته بندي کرد. این نوع رابط، چندکاره است و میتواند کابل MicroUSB نوع A و B را پشتیبانی کند. این مدل نسبت به USB Mini-b کوچکتر است و با رنگ سیاه داخل رابط و 5 پین کوچک و متراکم قابل شناسایی است. یکی از نکات بسیار ساده، اما مهم در شناسایی شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی را میتوان در سری شارژر پیدا کرد. USB 1.0 در سال 1996 به بازار آمد اما بعد از دو سال USB1.1 جایگزین آن شد. در آینده پورت USB نوع C بهتنهایی جایگزین تمام پورتهای USB 2.0 ،USB 3.0 (blue) ،HDMI ،VGA و DC-IN در کامپیوترها و گوشیهای هوشمند و تبلتها خواهد شد و اگر بخواهیم نام دیگری برای USB-C انتخاب کنیم، بدون شک باید آنرا «پورت آینده» بنامیم. بدون شک در آینده شاهد این خواهیم بود که اسم کابل شارژر جدید سامسونگ شیائومی، هوآوی و حتی شاید آیفون را برای شارژرهای Type C بشنویم. اما بازهم این سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت که چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از شارژر تقلبی آن تشخیص دهیم؟ البته منظور ما این نیست که همهی شارژرهای ارزانقیمت بیکیفیت هستند؛ اما برای ایمنی بیشتر، بهتر است همیشه از شارژر جدیدتر از یک برند معتبر استفاده کنید.

زمانی که گوشی با اتصال به شارژر علامتی مبنی بر شارژ کردن نداشته باشد لازم است مواردی را جهت عیب یابی صحیح مدار سایت fastcharger شارژ چک کنید. یک آمپر بیانگر مقداری جریانی(در اصطلاح شارژ بار الکتریکی) است که از هر نقطه ی کابل شارژر شما در زمانی معین می گذرد. به همين دليل در بين انواع کابل شارژر بسيار فراگيرتر شده است و هر شخصی که گوشی یا تبلت اندروید داشته باشد، قطعا یک کابل MicroUSB نیز در منزل خود دارد. توان این نوع شارژرها نیز برحسب وات اندازهگیری میشود. بهگزارش Wired، رایجترین مشخصاتی که روی شارژر مشاهده میکنید، علامت وات (W) است. این استاندارد فقط در کابل های شارژ نوع A و B مشاهده می شود.

یک مدل غیررسمی از نوع کابل MiniUSB نوع B است که دارای 4 پین بوده و در بسیاری از دوربینهای دیجیتال، به ویژه برخی از مدلهای کداک ( Kodak ) دیده میشود. طراحی و تولید شارژر های گوشی و تبلت در طول سال های با تغییراتی همراه بوده که سبب به وجود آمدن مدل های مختلف و متنوع آن شده است. اگر بخواهیم مثال دقیقتری در این رابطه ارائه دهیم، برخی از شارژرها میتوانند امکان اتصال و شارژ دستگاههای مختلف را روی یک شارژر ارائه دهند. شاید برایتان پیش آمده که زمان طولانی را در ماشین خود سپری کنید در این صورت وجود یک شارژر فندکی برای جلوگیری از اتمام شارژ باتری موبایلتان احساس می شود.برند هوکو شارژر فندکی Z26 را به شما پیشنهاد می کند که دستگاه شما و همراهانتان در طول مسیر هیچ گاه و در هیچ کجا بدون شارژ نماند.داشتن دو خروجی USB شارژر فندکی Z26 هوکو این امکان را به شما می دهد که هزمان دو دستگاه خود را با شدت جریان ۲.۱ آمپر شارژ کنید.از دیگر خصوصیات قابل ذکر شارژر فندکی Z26 هوکو ولتاژ ورودی ۱۲ تا ۲۴ ولت و ولتاژ خروجی ۵ ولت است.شارژر فندکی Z26 هوکو طوری طراحی شده است که با تمامی گوشی های هوشمند و تبلت ها سازگاری دارد.

در این حالت باتری گوشی موبایل یا هر دستگاهی که به شارژر متصل کردهاید به طور خودکار شارژ شده و پر میشود. البته گزارش وضعیت شارژ شدن گوشیها هر پنج دقیقه به طور متوالی تکرار خواهد شد. همچنین متوجه شدیم که معرفی یک شارژر سریع به طور رسمی توسط یک شرکت نمیتواند تضمینکننده برتری آن گوشی باشد. به هر حال در آینده منتظر معرفی رسمی شارژری قدرتمند و سریع از سوی کمپانی اپل خواهیم بود. شدت جریان خروجی در هر یک از این درگاهها به تنهایی 2.1 آمپر است و توان شارژر 11 وات خواهد بود. منظورم از این حرف این بود که شارژر ها ( چه سامسونگ ، چه هواوی چه نوکیا و … ) همشون طبق استاندارد USB طراحی میشن یعنی 5 ولت 1 یا 2 آمپر . این کابل به عنوان کابل شارژر سامسونگ قدیمی دسته بندی میشود. مورد استفاده قرار میگرفت و به عنوان کابل شارژر سامسونگ قدیمی دسته بندی میشود.

در صورتی که به دفتچره راهنمای گوشی دسترسی ندارید، به عنوان راه دوم، میتوانید به سراغ وب سایت رسمی شرکت سازنده تلفن همراهتان بروید. در صورتی که تمایل دارید تعمیرات موبایل را به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه فنون برق شرکت کنید. در این مقاله سعی کردیم اسم انواع شارژر موبایل را مرور کنیم البته با توجه به تنوع بسیار بالای کابل های شارژر در بازار ممکن است برخی از مدلها ذکر نشده باشند. در بين انواع کابل شارژر سادهترین و پرکاربردترین کابل USB است که در اکثر وسایل دیجیتال، حداقل یک درگاه برای آن وجود دارد و با نام کابل USB استاندارد نیز شناخته میشود.

این گوشیهای پیشرفته همچنین در بازار گوشیهای هوشمند علاقمندان زیادی پیدا کرده و بدین ترتیب انتظارات را برای نسل بعدی این گوشیها بسیار بالاتر از قبل برده است. در بخشهای بعدی به بررسی و مقایسه سرعت شارژ شدن گوشیهای هوشمند خواهیم پرداخت و کارایی هر کدام از آنها را به صورت تک به تک و با جزئیات مورد بررسی قرار خواهیم داد. Ampere در هر پلتفرمی که اندروید 4.0 یا جدیدتر روی آن نصب باشد قابل اجراست. USB 4.0 در اوت سال 2019 با سرعت خارق العاده 40 گیگابیت بر ثانیه معرفي شده البته هنوز هيچ دستگاه الکترونيکي بهصورت رسمي و تجاري از اين استاندارد استفاده نکرده است. اندازه لایتنینگ شبیه میکرو USB است. با اینکه زمان شارژ شدن این گوشی با توجه به ظرفیت بیشتر باطری آن نسبت به آیفون 6 پلاس اپل، کمتر از رقیب خود است ولی با تمام این اوصاف، این رکورد در مقایسه با دیگر فبلتها بسیار ضعیف بوده و حتی دو برابر کندتر از دیگر رقبایش است. این روش از داغ شدن گوشی شما جلوگیری می کند و در کمترین زمان شارژ باطری شما را تامین میکند. Ampere با سنجش جریان فعلی شارژ، اطلاعاتی را در رابطه با باتری و گوشی شما فراهم میآورد.