چگونه مشکل دیر شارژ شدن گوشی را برطرف کنیم؟

تفاوت ها آنقدر کوچک بودند که یک شخص هرگز قادر نبود بفهمد که کدام یک اکسسوری اصل سامسونگ و کدام تقلبی است مگر این که هر دو شارژر و کابل های USB را به صورت فیزیکی کنار هم قرار دهد که ما همین کار را در این مقاله انجام داده ایم. شارژر تقلبی خیلی طولانی تر از 30 دقیقه استاندارد سامسونگ زمان می برد تا گوشی شما را به 50% شارژ برساند. امروزه شارژر اصلی سامسونگ فروش بی نظیری در بازار دارد و بخاطر کیفیت بالا باعث شده مشتریان بیشتر این شارژر را انتخاب کنند تا نوع قدیمی آن. در این مقاله هر چه را باید درباره شارژر و کابل اصل و تقلبی سامسونگ بدانید جمع آوری کرده ایم.

شرکتهای تولید کننده انواع شارژر موبایل سالانه سود بالایی را از فروش این محصول بهدست میآورند و با توجه به اینکه برندهای فعال زیادی در زمینه تولید انواع گوشی فعالیت میکنند شارژرها از تنوع بالایی برخوردار هستند و کمپانیهای گوشی سازی هر کدام با توجه به طراحی شکل ظاهری گوشی، شارژر مخصوص به آن را معمولاً در جعبه محصول قرار میدهند و هنگام خرید تلفن همراه، حداقل یک آداپتور و یک کابل یا کابل شارژ موبایل در جعبه محصول قرار دارد. همانطور که از نام شارژر فندکی شیائومی پیداست، این شارژر بدنه ای کاملا فلزی دارد که ضمن ایجاد ظاهری زیباتر دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی است. بسیار ساده بود نه؟ سری شارژر فست شارژ 65 وات با فناوری GAN شیائومی دارای طراحی ساده با ابعاد 30.8 در 30.8 در 56.3 میلی متر و وزن تقریبی ۱۵۰ گرم بوده و با اندازه کوچک و ظریف خود به راحتی قابل استفاده است. کلگی های شارژر استاندارد اروپایی روی شارژرهای اصلی سامسونگ دارای لایه اضافی از پلاستیک روی قسمت انتهایی پایین ساختار کلگی شارژر هستند تا دوام و مقاومت آن بالاتر شود، درحالی که در شارژرهای تقلبی سامسونگ متوجه می شوید که کلگی شارژر ساده و بدون ساختارهای دوام می باشد.

شما متوجه خواهید شد که ضخامت حرف A روی شارژر تقلبی ضخیم تر از شارژر اصلی سامسونگ است. در کابل میکرو USB و USB متوجه خواهید شد که تفاوت قابل ملاحظه ای بین سایز کانکتور میکرو USB کابل USB اصلی سامسونگ و کابل USB شارژر تقلبی وجود دارد. شارژر های موبایلی برندهای متفاوتی دارند و نیز از کیفیت های متفاوتی نیز بهره میبرند که در صورت عدم استفاده از محصول با کیفیت و اصلی شاهد بروز مشکلاتی برای گوشی موبایل و باتری آن خواهید بود . در نظر داشته باشید که مدارهای ضعیف ساخته شده یک شارژر که محدوده قدرت خروجی متفاوتی با شارژرهای اصلی دارند ممکن است پیوسته به گوشی شما آسیب بزند. اگر از اسمارت فون های سامسونگ استفاده می کنید، اکیدا به شما توصیه می کنیم که از شارژرهای اصلی سامسونگ مخصوص گوشی خودتان مانند همین محصول، برای شارژ کردن موبایلتان استفاده کنید تا عمر مفید باتری و تلفن همراه شما کم نشود. چرا که اگر ایراد از شارژر باشد، در صورت عدم تعویض آن ممکن است به گوشی شما یا باتری آن آسیب وارد کند.

اگر قسمت بالایی و لبه های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید متوجه می شوید که گوشه ها و انحناهای شارژر تقلبی ناهموار و دارای پلاستیک های اضافه است درحالی که شارژر اصلی لبه های نرم و صافی دارد. این لوازم جانبی طول عمر بالایی دارد که می توانید سالها با همان کیفیت اولیه از آن استفاده کنید. متورم شدن باتری گوشی یکی دیگر از نشانه هایی است که به پایان رسیدن عمر باتری را اثبات میکند. پس با اطمینان کامل شارژر های معرفی شده از سوی این فروشگاه را خریداری نمایید و با خیال آسوده از گوشی خود استفاده کنید. قبل از خرید به جزئیات شارژر گوشی خود و قابل استفاده بودن این شارژر در آن دقت نمایید. توصیه می شود برای افزایش طول عمر گوشی و باطری تلفن همراهتان فقط از شارژر های اصلی استفاده نمایید. استفاده از شارژر اصلی سامسونگ باعث می شود که باطری گوشی شما طول عمر بیشتری پیدا کند و باعث خرابی گوشی نشود.

در زیر ما 10 تفاوت قابل توجه بین شارژرها و کابل های USB اصلی و فرعی سامسونگ را ترسیم کرده ایم که می تواند شما را در تعیین این که آیا شارژر یا کابل شارژری که دارید برای گوشی سامسونگ خود خریداری می کنید اصل یا تقلبی است کمک می کند. حال به بررسی چند مدل دیگر از شارژرهای مختلف سامسونگ میپردازیم. این شامل لوازم جانبی نوآورانه مانند بسته باتری خارجی ، پاوربانک ، هدفون بی سیم ، شارژرهای بی سیم ، کارت حافظه ، کیف محافظ ، محافظ صفحه و بسیاری از موارد دیگر است. اگر اتصال دستگاه بر قرار بود و نماد شارژ شدن نمایش داده نشد میتوان گفت که این مشکل مربوط به نرم افزار دستگاه است. بهطور مثال، اگر شارژر بتواند ۲ هزار میلی آمپر را انتقال دهد، به این معنی است که حداکثر ظرفیت قابل انتقال در چنین حدی است. هر شارژی که بتواند گوشی شما را شارژ کند و استفاده از آن هیچ آسیبی به سلامتی باتری گوشی شما وارد نمیکند و استاندارد مربوط به گوشی شما را داشته باشد و ولتاژ مناسب را تامین کند برای گوشی شما مناسب است.

اگر به اتصال های سر کانکتور USB دقیق نگاه کنید متوجه می شوید که اتصالات میکرو USB اصلی به طور دقیق با شکلی شبه ذوزنقه نصب شده است و دارای فاصله های مساوی از هم هستند. درحالی که بر روی کابل USB جعلی، اتصالات میکرو USB نامتقارن کنار هم قرار گرفته اند و شکل مربعی دارند. استفاده از یک کابل شارژ باکیفیت علاوه بر اینکه باتری گوشی را با سرعت و کیفیت بالاتری شارژ میکند ضامن سلامتی باتری هم هست. در ادامه باید گزینه خاموش کردن (Turn Off) را لمس کرده و در همان حالت نگه دارید. شارژر سریع سامسونگ همان شارژر فست است که خرید و فروش آن از این فروشگاه لوازم جانبی انجام می شود. خیلی ها به خاطر همین مسئله ، سوال کرده بودن که آیا میشه گوشی سامسونگ رو با شارژر هواوی شارژ کرد ؟

در مورد برخی باتری ها فرسودگی به این شکل اتفاق می افتد که باتری بسیار دیرتر از زمان استاندارد اولیه خود شارژ می شود. لازم به ذکر است بدانید که احتمال وقوع این حادثه درصد بسیار پایینی دارد اما بهتر است برای اطمینان بیشتر احتیاط لازم را به عمل آورید. » را دیدید که در بیشتر مواقع در پشت شارژر چاپ می شود بدانید که این یک محصول کپی است نه خود اصل آن. با توجه به اینکه ولتاژ تاثیر بسیار زیادی روی شارژ دهی گوشی دارد شما باید بدانید که گوشی موبایل شما به چه ولتاژ با چه قدرتی نیاز دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت مختصر درمورد هر یک از این موارد برای شما توضیح دهیم. استفاده از شارژر و کابل شارژ اصل برای سلامت گوشی موبایل شما اهمیت ویژه ای دارد اما تشخیص اصل بودن شارژر سامسونگ، در صورتی که هم شارژر و کابل اصل و هم شارژر و کابل تقلبی را در کنار هم نداشته باشید، کار دشواری است بنابراین در این مقاله سعی ما بر آن است که با کنار هم قرار دادن شارژر و کابل شارژ اصل و تقلبی سامسونگ به شما در خرید درست شارژر کمک کنیم. این مبایل دارای شارژر اصلی با برند خود است که تولید شده از کمپانی سامسونگ می باشد و مختص برای شارژ کردن انواع مبایل ها با این برند است. طول کابل شارژر اصلی تقریبا ۱٫۵ متر است که برای انواع گوشی های سامسونگ کاربرد دارد. این فروشگاه بزرگ و معتبر برند اصل را به طور تضمینی به مشتریان تحویل می دهد و با قیمت های مناسبی انواع شارژر سامسونگ را به فروش می رساند تا مشتری بتواند با قیمت بصرفه تری به این محصول برسد. اگر باتری شما جریان ورودی 3 آمپر دارد کابل هم باید بتواند این جریان را از خودش عبور دهد.

گوشی های آیفون، گرانقیمت ترین گوشی های بازار به شمار می روند و به همین دلیل لازم است توجه زیادی را در جهت حفظ سلامت آن ها به کار بگیرید. شما می توانید با تماس از این مرکز در هر مکانی که هستید سفارش عمده خود را ثبت و در مدت کوتاهی آن را تحویل گیرید. هر چقدر ظرفیت باتری بیشتر باشد، شارژ بیشتری در خود ذخیره میکند و در نتیجه گوشی موبایل شما دیرتر خاموش میشود. در قدیم گوشی های سامسونگ دارای شارژرهای بخصوصی بودند که این شارژر امروزه با مشخصات و ویژگی های بهتری تولید می شود. اگر تصمیم گرفته اید که شارژر یا کابل USB اصل سامسونگ از یک فروشگاه اینترنتی سفارش دهید ما پیشنهاد می کنیم مطمئن شوید که تامین کننده که قصد خرید از آن دارید معتبر است و سیاست های بازپرداخت(گارانتی تعویض) دارد. مثلا اگر مقدار Output برابر با 1000mAh ساعت باشد، آنگاه فارغ از میزان مصرف خود گوشی، باید توقع حداکثر نرخ شارژ 1000 میلی آمپر ساعتی را داشته باشیم. شارژر فست در زمان کوتاه و سریع گوشی ها را شارژ می کند، اما شارژر قدیمی چندین ساعت طول می کشد تا یک گوشی بطور کامل شارژ شود.

در برخی موارد ممکن است کابل های تقلبی به خوبی در آداپتور شارژر یا خود گوشی جا نخورند. کابل ها ممکن خواهد بود زیاد از حد داغ شود و منجر به آتش سوزی گردند. افزایش درآمد سرانه و پیشرفت در فناوری های محصول بیشتر منجر به تکمیل رشد بازار در این منطقه می شود. احتمال داغ شدن بیش از حد کابل شارژر وجود دارد که میتواند منجر به آسیب رسیدن به گوشی یا آتش سوزی شود. بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند بر این باورند که استفاده از شارژرها و کابل های ساخته شده توسط شرکت های شخص ثالث هیچ خطری دربر نخواهد داشت، با این حال گاه به گاه ثابت شده که استفاده از شارژرها، باتری ها و کابل های USB تقلبی ممکن است خطرآفرین باشد و گوشی شما را خراب کند. استفاده از باتری ها، کابل ها و شارژرهای ناسازگار ممکن است ایمن نباشد و دستگاه شما را خراب کند یا باعث آسیب های فیزیکی شود. نگران نباشید در این جا ما هر دوی آن ها را با قرار دادن در کنار هم دقیق مقایسه کرده ایم و 10 تفاوت قابل توجه آن ها را پیدا کرده ایم.

طبق بررسی ما در بیگ سرچ، کابلهایی که توسط برندهای ناشناخته و متفرقه تولید میشوند علاوه بر کیفیت پایین کابل، کانکتورهای آن بسیار سریع دچار شکستگی، لق زدن و جدا شدن از سایت fastcharger کابل میگردد. تا آیفون 11 تمام مدل های اپل از شارژر 5 وات استفاده می کردند اما گوشی های ایفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از شارژر فست 18 وات بهره میبردند که بسیار سریع تر از مدل های قبلی شارژ می کردند . یعنی اگر گوشی موبایل شما ۲ آمپری باشد یا تبلتها که معمولا ۲ آمپری هستند را به یک شارژکننده با ۱ آمپر خروجی حداکثری متصل کنید به باتری دستگاه فشار خواهد آمد. پیشنهاد میکنیم هنگام خرید شارژر، شارژر قبلی خود را به همراه ببرید – حتی اگر از کار افتاده باشد- تا بتوانید شارژرهای موجود در بازار را با آن مقایسه کرده و راحت تر شارژر های تقلبی را تشخیص دهید. در روش بررسی فیزیکی و تست تجربی سلامت باتری، با توجه به چند نکته ساده، میتوانید متوجه شوید که آیا باتری گوشی شما کارآیی و بازدهی اولیه خود را دارا است یا خیر. اگر کانکتور شارژر قدیمی به گوشی شما میخورد، فقط لازم است مقادیر آمپر و ولتاژ شارژر را بررسی کنید.

به تازگی، سعی کرده ایم تفاوت های بین شارژرها/کابل های USB اصلی و فیک را پیدا کنیم تا به خوانندگان مان در انتخاب عاقلانه بین این دو در هنگام خرید شارژر و کابل USB سامسونگ کمک کرده باشیم. همچنین استفاده از فناوری جدیدی که اپل آن را «جداسازی عمیق پیکسلی» (Deep Trench Isolation) نامیدهاست، کمک میکند تا رنگهای هر پیکسل تصویر به پیکسلهای مجاورش سرایت نکند. به هر حال پس از گذشت 15 دقیقه از شارژ شدن گوشی، انرژی لازم برای مکالمه به مدت 4 ساعت و یا 2 ساعت وبگردی و یا 2 ساعت اجرای فیلم وجود داشته و البته این امتیازات برای یک گوشی در این سطح قابل قبول است. البته در گوشی های قدیمی تر به راحتی می توانستید یک باتری خریداری کرده و خود آن را جایگزین کنید. آیفون 12 پرو در بین آیفونهای عرضه شده تا کنون بهترین مقاومت در برابر آب را دارد. این شارژر با قیمت مناسبی دارد و بهترین انتخاب برای گوشی ها و تبلت های برند سامسونگ است. با این جمله آیا مشتاق تر نشدید برای این که تفاوت های بین کابل و شارژهای تقلبی و اصلی سامسونگ را پیدا کنید؟