آسانسور مسافربر نکات کلیدی حرکت نرم و بی صدا آسانسور مسافربر بنیس

آسانسور مسافربر نکات کلیدی حرکت نرم و بی صدا آسانسور مسافربر بنیس

همچنین شرکت هایی که کار نصب، راه اندازی و تعمیر آسانسور انجام می دهند، باید به حفظ قطعات و موجودی آسانسور برای بهبود قابلیت اطمینان و در دسترس بودن اهمیت دهند. سازندگان آسانسور در طول زمان طرحهای جدیدتری را توسعه می دهند، اما باید تولید و موجودی قطعات آسانسورهای قدیمی را که هنوز در حال کار هستند نیز حفظ کنند. یک رویکرد تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند کمک زیادی به ایمن نگه داشتن آسانسور و افزایش عمر آن کند. تا اینکه در سال ۱۳۴۵ اولین کارگاه تولیدی قطعات آسانسور، درب و کابین در ایران تأسیس شد.

  • موتور و كاهنده های بدون چرخ دنده معمولاً برای سرعت های بیشتر از 2.5m/s استفاده می شوند در حالیكه برای سرعت های كمتر، از گیربكس های دارای چرخ دنده استفاده می شود.
  • آسانسور لاکچری از آن دسته سیستم ها به شمار می رود که در ساختمان های لوکس و گرانقیمت نصب و اجرا می شود.
  • درب های اتوماتیکاین نوع درب ها از استانداردهای مدرن درب آسانسور هستند.
  • آسانسور وسیله ای دائمی است برای جابجایی افراد و یا بار بین طبقات ساختمان.
  • در ادامه بحث آسانسور و انواع آن به آسانسورهای هیدرولیک می‌رسیم که در بسیاری از پروژه‌های مسکونی که در سال‌های گذشته اجراشده‌اند، مورداستفاده قرارگرفته‌اند.

آسانسور کارگاهی آلیماک، نمونه ای از برندهای معتبر در ساخت این نوع اسانسور می باشد. سایر الزامات نظیر محاسبه تعداد، ظرفیت و جا به جایی که برای آسانسورهای کششی مقرر شده، برای آسانسورهای هیدرولیک نیز لازم است. حداکثر مسافتی که آسانسورهای کششی گیربکس می‌توانند طی کنند حدود ۷۶ متر است. بنابراین این‌ گونه از آسانسورها برای ساختمان‌ های کوتاه تا نیمه‌ مرتفع مناسب است. نحوه عملکرد این بالابر بر اساس نیروی گیربکس و الکتروموتور است و کابین آن به واسطه چند رشته طناب فولادی که همان سیم بکسل است به وزنه تعادل وصل می گردد.

درب آسانسور (Lift Door)

برای مثال کارکرد آسانسور کششی با هیدرلیک تفاوت دارد که هر یک در ساختمان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. به غیر از اجزای اصلی، آسانسورها اجزای فرعی دیگری هم دارند که در بیشتر سیستم ها استفاده می شود. این اجزا شامل مواردی از قبیل موتور آسانسور، روغندان، پاراشوت، ترمز، انکودر، براکت، مگنت درب، گاورنر، جعبه ریوزیون، لقمه، شالتر، وزنه تعادل و سیستم درب بازکن خودکار می شود. آسانسورها برای حرکت نیاز به نیرو دارند که برای تولید این نیرو از سیستم محرکه استفاده می کنند. در واقع سیستم محرکه عامل تولید نیرو و به حرکت درآوردن سیم بکسل هاست که باعث حرکت کابین می شود.

این شرکت به عنوان اولین تولید کننده ی قطعه ی تابلو فرمان میکروپروسسوری شناخته می شود. این شرکت هم اکنون نقش بسیار پررنگی در بازار آسانسور ایران دارد. این شرکت با همکاری متخصصین و مهندسین مجرب و با تجربه، همواره به دنبال بهبود محصولات خود جهت کاهش میزان انرژی مصرفی و تلاش در جهت حفظ سلامت محیط زیست بوده است.

قطعاتی که انواع آسانسور ها از آن ها تشکیل شده اند را در ادامه مشاهده خواهید کرد. برخی کمک کننده هستند و برخی دیگر انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع آسانسور خود باید از آنها استفاده کنید. دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که قطعات و لوازم آسانسور با توجه به نوع سیستم تعلیق آسانسور انتخاب و نصب می شوند.

ضریب توان و ضرورت اصلاح آن

آسانسورهای هیدرولیک بسیار کم صدا هستند و چون در پایین آمدن آسانسور از نیروی جاذبه استفاده می‌شود و موتور کار نمی‌کند خرابی ناشی از این مورد هم کاهش می‌یابد. شرکت آسانسور امیدیار ارائه دهنده انواع آسانسورهای کششی می باشد. اگر کسی که خواب می‌بیند در خواب از آسانسور استفاده کند، در نتیجه این مورد به عنوان نشانه‌ای از آن تعبیر می‌شود که او نه تنها می‌خواهد به سرعت در فضا به سمت بالا حرکت کند بلکه برای حرکت صعودی در زندگی نیز تلاش می‌کنند. اگر آسانسوری که در خواب درون آن هستید رو به پایین حرکت کند، ممکن است نشانگر آن باشد که هنوز با چیزهای تازه در زندگی‌تان اخت نشده‌اید، مثلا با سطح پخته‌تری از آگاهی‌تان. به ویژه وقتی آسانسور سقوط می‌کند می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که چیزی در زندگی ما خارج از کنترل است.

احداث و تعمیر آسانسورها در ابتدای امر یک مسئله کاملاً فنی و تجربی به شمار می‌رفت. افراد برای متخصص شدن در این حوزه صرفاً باید زیر نظر یک استاد ماهر کار می‌کردند و هیچ منبع یا دوره آموزشی در این حوزه برگزار اینجا نمی‌شد. اما در سال 1995 برای نخستین بار دوره آموزشی آسانسور در کشور انگلستان برگزار شد.