پینچ ولو ، آشنایی با کارکرد،مزایا،معایب و انواع پینچ ولو آراد پیشه شاره | کسری ساران

شیمیایی برتر بزرگترین وارد کننده شی باتر فروش شی باتر وارد کننده روغن آرگان مراکش و روغن آرگان اسپانیا و فروشنده روغن آرگان و سیترات پتاسیم و تری … دریچه کاملاً باز شده، عبور جریان آزاد را به رسانه فراهم می کند و از گرفتگی یا انسداد شیر جلوگیری می کند. رسانه همچنین فقط با آستین لاستیکی تماس پیدا می کند و اجازه می دهد تا رسانه ایزوله شود، آلودگی نداشته باشد و به اجزای دیگر آسیب نرساند.

شیرهای پینچ ولو که بعنوان شیر گوه ای یا گیوتینی شناخته میشود توسط شرکت آراد پیشه شاره از سایز یک اینچ تا14اینچ ساخته میشود.پینچ ولو در صنعت فرآوری مواد معدنی و یا سایر صنایع که مواد دارای سایش میباشد کاربرد بسیار دارند. این شیرها استهلاک بسیار پایینی دارند و تعمیرات این شیرها نیز آسان میباشد. پینچ ولو یا شیر پینچ، برای کنترل یا قطع جریان سیالات ساینده، گرانولی، فیبری یا خورنده استفاده می شود. شیر پینچ به عنوان یک شیر جداکننده یا تنظیم کننده لجن، گرد و غبار، امولسیون، مواد گازی، پودر، هوای فشرده، گرانول ها، گلوله ها و غیره کاربرد گسترده ای دارد. هیچ چیز نمی تواند انکار کند که پینچ ولو برای کنترل جریان مایعات، پودرها، جامدات و مواد ساینده ایده آل است و عملکرد خود را در طول سالیان متمادی ثابت کرده است زیرا عملیات آن بدون نقص انجام می شود.

شیر پینچ یا پینچ ولو

پینچ ولو از طریق مکانیزم یا از طریق فشار سیال مسیر جریان را باز یا بسته نگاه شیرآلات صنعتی در تهران می دارد. بدنه نرم شیرهای پینچ قابلیت آب بندی اطراف جامدات به دام افتاده را دارد. این ویژگی باعث می شود شیرهای پینچ برای جابجایی دوغاب، مواد غذایی و داروها ایده آل باشند. پینچ ولو آوند از سری شیر‌های کنترلی می‌باشد که جهت قطع و وصل و تنظیم جریان در سیستم‌های دارای سیالات غلیظ و خورنده کاربرد دارد. این پینچ ولو افت فشار بسیار پایینی دارد و قابلیت استفاده در شرایط کاری تا فشار 16 بار و دمای 50- تا 160 درجه سانتی گراد را دارد و در مدل‌های زیر تا سایز 20 اینچ تولید و عرضه می‌شود. در پینچ ولوها جریان آب از طریق یک دیسک مدور که به وسیله فلکه و میله شیر به سمت یک جایگاه مدور دیگر رانده می شود یا از آن دور می شود ، کنترل می گردد .

  • همچنین از آن در سیستم‌های انتقال آب ، سیستم‌های انتقال بخار ، انتقال سیالات شیمیایی و خورنده ، سیالات ساینده و اسلاری و … استفاده می‌شود.
  • شیر پینچ حرکت خطی (Linear) دارد و برای قطع و وصل و تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای مایعاتی با غلظت و ناخالصی بالا به دلیل تماس نداشتن قطعات فلزی و مکانیکی با سیال انتخاب مناسبی است.
  • مزیت اصلی این مدل شیر  عبور مستقیم جریان و عدم وجود قطعات متحرک درونی است.
  • این پینچ ولوها از سه بخش اصلی بدنه ، غلاف و سیستم تحریک تشکیل می شوند و از این اجزا فقط غلاف با سیال در جریان در تماس است .به منظور انطباق بهتر محصول با شرایط کار ، طراحی و جنس قطعات توسط مشتری قابل انتخاب است .
بسته به کیفیت ساینده کاربرد، این می تواند باعث سایش بیش از حد روی آستین شود. در 95% مواقع این مشکل به این دلیل ایجاد می شود که از شیرهای Pinch Valves به درستی استفاده نمی شود. شیرهپینچ معمولاً برای شروع، تنظیم و توقف جریان محصول با استفاده از یک لوله یا آستین استفاده می شوند. پینچ ولوها به گونه ای طراحی شده اند که مزایای گسترده ای را ارائه می دهند. کاربرد پینچ ولو بسیار گسترده می باشد و از آن در خطوط انتقال مواد غذایی،دارویی،شیمیایی،صنایع سیمانی،صنایع فولادی،صنایع معدنی  صنایع چوبی،نیرو گاه ها استفاده می شود همچنین از آن ها در سیستم های انتقال آب،سیستم های انتقال بخار،برای انتقال سیالات شیمیایی و خورنده،سیالات ساینده اسلاری،انتقال دوغاب،انتقال سیلیس و …. پینچ ولوها معمولاً برای شروع، تنظیم و توقف جریان محصول با استفاده از یک لوله یا آستین استفاده می شوند.

Pinch Valve (پینچ ولو)

هنگامی که هوا یا فشار هیدرولیک به ولو اعمال می شود، اسلیو لاستیکی الاستومری را به سمت پایین فشار می دهد و یک اثر پینچ ایجاد می کند. هنگامی که اسلیو کاملا گیر کرده است، جریان محدود می شود و شیر بسته می شود. اسلیو لاستیکی در یک شیر پینچ قابلیت به دام انداختن ذرات در اطراف خود را دارد و قابلیت توقف کامل جریان را فراهم می کند.

انواع  بدنه پینچ ولوها

پینچ ولو ، آشنایی با کارکرد،مزایا،معایب و انواع پینچ ولو آراد پیشه شاره | کسری ساران