اقتصاد گردشگری مروری بر پیشینه تحقیق در خارج و داخل | porseshneshan

اهمیت تصحیح و ویراستاری را نادیده نگیرید و وقت کافی برای آن قائل شوید. پارسمدیر بزرگترین وب سایت ویژه دانشجویان و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مدیریت و مهندسی صنایع است. ۲-اگر منبع به اندازه کافی با مسئله مربوط باشد به نکات اصلی توجه بیشتر می‌شود و بخش‌های مربوط برای مطالعه دقیق تر و چکیده سازی انتخاب می‌شود . برای نمونه می‌توانید هنگام پرداختن به یک پژوهش روش آن را با پژوهش‌های دیگر مقایسه کنید و یا نتایج پژوهشی را که با بیشتر پژوهش‌های مشابه مغایر است را پررنگ کنید.

این فرآیند معمولا یکی از فصول پایان نامه یا رساله است که امکان ارائه آن به ‌عنوان یک تکلیف مستقل نیز وجود دارد. به منظور بررسی تحقیقات قبلی و تدوین پیشینه تحقیق، باید منابع اطلاعاتی مرتبط با موضوع تحقیق، جایابی شده و مورد تحلیل قرار گیرند. بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان هنگام نوشتن پیشینه تحقیق در مقاله خود با مشکل روبرو می‌شوند.

شاید این مطالب برایتان مفید باشد

اقتصاد گردشگری مروری بر پیشینه تحقیق در خارج و داخل | porseshneshan برای صرفه‌جویی در زمان، چکیده‌ها را بخوانید تا به ایده‌های اصلی مقالات پی ببرید و نیاز نیست کل مقاله را با بزرگترین سایت پرسشنامه جزئیات مطالعه کنید. وقتی موضوع مشخصی در اختیار دارید؛ وقت آن فرا رسیده تا پیشینه تحقیق را برای مطالب مروری خود جستجو کنید. در این حالت توصیه می‌گردد که ابتدا فهرستی از واژگان کلیدی (keywords) مرتبط با سؤال اصلی تحقیق خود انتخاب کنید؛ این کار باعث ساده‌تر شدن روند کلی تحقیق شده و به یافتن سریع‌تر نشریات مرتبط کمک می‌نماید. اگر دستورالعمل خاصی در اختیار شما قرار داده نشد، توصیه می‌شود که مطالب مروری بر پیشینه تحقیق حدود 15 تا30 درصد کل مقاله باشند؛ به عبارتی 2 الی 3 صفحه برای یک مقاله 15 صفحه‌ای کفایت می‌کند. وقتی Literature Review را به‌ عنوان یک تکلیف مستقل می‌نویسید؛ حجم آن توسط دستورالعمل‌های ارائه شده مشخص می‌گردد.

  • این بخش بایستی به طور کامل و واضح هدف پیشینه تحقیق را برای خواننده مشخص سازد.
  • بنابراين، اگر پژوهشگري صرفاً بر پايه علايق و اهداف شخصي دست به پژوهش بزند وپيشينه آن را ناديده بگيرد، پرچمداران علم مربوط نمي توانند درباره ي اينكه آن پژوهش چه نقشي در افزايش دانش پژوهشي دارد قضاوت كنند.
  • پیشینه تحقیق یکی از ارکانی است که ایده تحقیق شما با توجه به آن بیان می‌شود، چرا که زمینه، ارتباط و پیشینه‌ای برای مسئله تحقیقاتی که در حال کاوش آن هستید، فراهم می‌کند.
  • 3- بهتر است این مسئله و نتیجه مورد نقد نیز قرار بگیرد و محقق تحلیل خود را در آن باره بیاورد.

اکنون باید در مورد موضوع انتخابی و سوال تحقیق خود به جستجو و تحقیق بپردازید. دراین راستا از منابعی استفاده کنید که مناسب هستند برای مثال می توانید از منابع دانشگاهی و پژوهشی همچون کتاب ها، گزارشات، مقالات، اسناد دولتی و نیز منابع معتبر اینترنتی مانند گوگل اسکالر، جی استور و غیره استفاده نمایید. اولویت بررسی را به روی آخرین تحقیقات انجام شده بگذارید و در صورت نیاز تا جایی که کافی است به تحقیقات پیش ­تر از آن بپردازید. جدیدترین تحقیقات و مطالعات انجام شده بیشتر به شما کمک می­کنند به چه موضوعاتی در گذشته پرداخته شده و چه موضوعاتی از دید محققان دور مانده است.

ساختار مروری بر پیشینه تحقیق