بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه مجله داروکار

4.6 (135) شناخت عوامل ریزش ابرو درک دقیق علل و عواملی که می‌توانند منجر به ریزش ابروها شوند، اهمیت بالایی در تشخیص و انتخاب درمان مناسب دارد. عوامل مختلفی می‌توانندموجب ریزش کامل یا بخشی از ابروها شوند، از جمله بیماری‌های… 4.7 (76) چرا ابروها بعد از کاشت می‌ریزند؟ قبل از اینکه راهکاری برای جلوگیری یا درمان ریزش ابرو بعد از کاشت ارائه کنیم، دلایل بروز آن را بیان خواهیم کرد. در تکنیک FUT، برشی به شکل یک نوار در پوست سر ایجاد شده و سپس آن را جدا می کنند.

این غذای ارزشمند از دو پروتئین ضروری کازئین و وی تشکیل می شود. این پروتئین ها علاوه بر تحریک رشد طبیعی ابروها به مرور سبب پرپشت شدن آن ها می شوند. بهتر است هر روز یک دستمال پنبه ای آغشته به شیر را روی ابروهای خود زده و ماساژ دهید.

ابروها یکی از اجزای اصلی صورت هستند که تاثیر به سزایی در زیبایی چهره افراد دارند. اما در بسیاری از مواقع به دلیل عوامل مختلف ابروها دچار ریزش می‌شوند و فرم اصلی خود را از دست می‌دهند. در شرایطی که داشتن ابروهای پرپشت و پهن دوباره ترند شده است، بسیاری از افرادی که ابروهای نازک دارند با استفاده از روش‌هایی برای تقویت ابروهای خود تلاش می‌کنند. در این مقاله قصد داریم روش‌های طبیعی پرپشت شدن ابرو را به شما معرفی کنیم. استفاده مداوم از روغن کرچک روند رشد ابرو های شما را سریع تر می کند و باعث می شود تا موهای ابرو کلفت تر شوند.

دقت کنید که این روغن ممکن است در بعضی افراد راش‌های پوستی ایجاد کند. لایه برداری ناحیه ابروهای شما، فولیکول‌ها را تحریک کرده و به رشد آن‌ها کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید یک اسکراب صورت بخرید یا خودتان درست کنید که در مقاله دیگری به طرز تهیه آن‌ها می‌پردازیم. بعد از شستشوی ابروها، اسکراب مورد نظرتان را بر روی ابروها و پوست دور آن‌ها استفاده کنید. یکی از عادات غلط که به مژه‌ها آسیب می‌رساند و پرپشت شدن آن‌ها را به تعویق می‌اندازد، مالیدن چشم‌هاست.

شیر حاوی پروتئین و مواد مغذی است که می تواند مو را از ریشه خارج کند و به تقویت ابرو کمک کند. این روش می تواند تا زمانی که نتیجه مورد نظر حاصل شود، ادامه پیدا کند. روغن رزماری با افزایش گردش خون در فولیکول‌های مو بر رشد ابروها تاثیر می‌گذارد و مواد مغذی لازم برای رشد بافت مو را فراهم می‌کند. رزماری حاوی ترکیباتی است که تولید سلول‌های مو را تحریک می‌کند و منجر به پرپشت شدن ابرو خواهد شد. علاوه بر این، رزماری دارای اثر تسکین دهنده ضد التهابی است و باعث رفع خارش پوست می‌شود. به منظور تقویت ابرو با رزماری کافی است 2 تا 3 بار در هفته هر بار به مدت 30 دقیقه از روغن آن بر روی ابروها استفاده کنید.

اجازه دهید آب لیمو برای ۲۰ دقیقه روی ابروهای شما بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. وازلین که جایگاه هفتمین راهکار را در بحث چگونگی پرپشت کردن ابرو به خود اختصاص می‌دهد، خاصیت نرم کنندگی دارد و باعث می‌شود رطوبت در ابروهای شما باقی بماند. وازلین تاثیر زیادی در بلندتر شدن و پر پشت‌تر ابروها دارد. یکی دیگر از روش‌های خانگی که در مبحث چگونگی پرپشت کردن ابرو حرفی برای گفتن دارد، استفاده از دانه شنبلیله است. این دانه‌ها باعث می‌شوند تارهای مو سالم‌تر و براق‌تر به نظر برسند.

خصوصاً بعد از ریمل از این ابزار خودداری نمایید چون مژه‌ی خیس مستعد ریزش است. اگر از مژه مصنوعی استفاده کردید، موقع برداشتنِ آن بسیار ملایم باشید و از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که قادر به پاک‌سازی چسب مژه هستند. اگر پاک‌سازی کامل انجام ندهید، مژه‌ی طبیعی شما خشک و شکننده خواهد شد. آسمان کلینیک با بهره گیری از دستگاه‌های پیشرفته، خدمات لیزر و کاشت مو را برای زیبایی و جوان‌تر شدن شما ارائه می‌دهد. کاشت مو با روش میکروگرافت (بدون جراحی) با ابزارهای بسیار ظریف، تراکم بالا و نتایج طبیعی در این مرکز انجام می‌شود.

یکی از بهترین و بی زیان ترین روش های پر پشت شدن ابرو استفاده از گیاهان و مواد طبیعی است. در ادامه مطلب جند روش برای پر پشت شدن ابرو را به شما عزیزان معرفی می کنیم. داشتن ابرو پهن و پر پشت در جذابیت چهره شما تاثیر گذار است. روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین A و E است که برای رشد مو بسیار مفید می باشد. همان طور که ویتامین E مواد مغذی لازم برای هر تار مو و فولیکول را تامین می کند، ویتامین A تولید سبوم طبیعی را تحریک می کند و به این ترتیب باعث رشد مو می شود. می توانید یک بار در روز از این ویتامین ها استفاده کنید.

در این بیماری، سیستم ایمنی بدن بخشی از بدن را به اشتباه به عنوان دشمن شناسایی می‌کند و به آن حمله می‌کند. در آلوپسی فولیکول‌های مو مورد حمله قرار می‌گیرند که باعث ریزش و قطع شدن رشد مو در سر یا ابرو می‌شود. کرم تقویت کننده و ضد ریزش ابرو لاناریا با مهارآنزیم 5- آلفاردوکتاز موجب کنترل ریزش ابرو و نازک شدن ابروها شده و با تحریک فولیکول‌های ابرو، ضخامت و پرپشتی را به ابروهای شما هدیه می دهد. حتی اگر لوازم آرایش‌تان را از بهترین برندها تهیه کرده باشید، معمولا بعد از چهار ماه تاریخ مصرف آن‌ها تمام می‌شود. مصرف لوازم آرایشی تاریخ گذشته ریزش بیشتر مژه و ابرو را تحریک می‌کند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که لیمو را برش دهید و روی ابروهای خود بمالید.

این روغن سرشار از انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است که به تقویت فولیکول ابروها کمک می‌کند. از این روغن هر روز روی ریشه‌ی ابروهای خود استفاده کنید. روغن کرچک نه تنها باعث تقویت ابرو می‌شود بلکه آن را ضخیم‌تر و پرپشت‌تر می‌کند. موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده‌اند و تخم‌مرغ یک منبع غنی از پروتئین کراتین است و در مکمل‌های رشد مو زیاد دیده می‌شود. زرده‌ی تخم‌مرغ منبع غنی بیوتین است و باعث تقویت ابرو می‌شود. فقط دقت کنید که زرده‌ی تخم‌مرغ می‌تواند باعث پر شدن منافذ باز پوست می‌شود پس در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید و کم استفاده کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار