شیر پروانه ای چیست؟ 3 نوع دسته بندی این شیرها | کسری سارانشیر پروانه ای چیست؟ 3 نوع دسته بندی این شیرها | کسری ساران

  • قیمت فروش شیر پروانه ای بنا به نوع مدل و جنس و سایز و فشار کاری و نوع اتوماتیک یا دستی ان متفاوت می باشد .
  • DOUble offset باعث می­شود تا باز و بسته کردن شیر راحت­تر صورت بگیرد.
  • در شیر پروانه ای های افست سه گانه، یک افست زاویه ای در محور مخروط آب بندی بدنه علاوه بر دو آفست اول (آفست سوم) انجام می شود.
  • عمده کاربرد شیر پروانه ای ویفری برای نصب شدن در لوله‌های خیلی بزرگ انتقال سیالات است.
  • در صورت استقرار در فضای باز محافظت در برابر تابش خورشید و یخ زدگی و سایر عوامل محیطی از قبیل گرد و خاک، رطوبت، بادهای شدید و غیره ضروریست. در صورت عدم پوشش های مورد نیاز شیرها پوسیده و عمکلرد آنها مختل خواهد شد. پیشنهاد می شود قبل از خرید هر کدام از مدل های مختلف به مطالعه عملکرد آن و نوع استفاده به پردازید تا با دیدی بازتر اقدام به خرید کرده باشید. دفتر فنی مهندسی پورسرورینمایندگی انحصاری محصولات ترک TORK در ایرانبا 20 سال سابقه درخشان در صنعت واردات و تامین کلیه قطعات هیدرولیک ، پنوماتیک و ابزار دقیق از ترکیه و کشور های اروپایی می باشد . آلیاژهای نیکل در سیستم هایی که نیاز به سختی بالا و مقاومت در برابر خوردگی باشد، استفاده می شوند. این اولین آلیاژی بود که توسط Haynes International, شیر صافی Inc. فرموله شد.

    نحوه عملکرد شیر پروانه ای

    شیر پروانه ای دارای بدنه ای دایره ای کوتاه ، یک دیسک گرد ، صندلی های فلزی به فلز یا نرم ، یاتاقان های شافت بالا و پایین و یک جعبه چاشنی است. طراحی متداول این شیر باترفلای از نوع مصطلح به شیر ویفری است که بین دو فلنج قرار می گیرد. نوع دیگر ، طرح ویفر بوگ ، در بین دو فلنج به وسیله پیچ هایی که به دو فلنج بپیوندند نگه داشته می شود و از درون سوراخ های بیرونی دریچه عبور می کند. شیر پروانه ای حتی با انتهای جوش فلنج ، رزوه و لب به لب در دسترس هستند ، اما آنها اغلب استفاده نمی شوند. قیمت مناسب و قابلیت حمل و جابجایی این نمونه شیرآلات صنعتی، جایگاه قابل توجهی را برای این محصول رقم زده است.

    شیر پروانه ای: مزایا و معایب + کاربردهای آن

    شیر هم مرکز (سنتریک) شافت و دیسک و بدنه در یک راستا قرار گرفته و شافت به صورت یه تیکه به دیسک متصل می باشد. DOUble offset باعث می­شود تا باز و بسته کردن شیر راحت­تر صورت بگیرد. زیرا اصطکاک وارده (به صورت تقریبی در حدود 10 درجه) فقط در چند درجه اول و آخر زمان باز شدن و بسته شدن شیر اعمال می­شود. • به دلیل فشار پایین سیال به منظور پایین بودن دیسک در مسیر سیال وجود دارد. ولو های پروانه مخصوصاً برای جابجایی جریانهای بزرگ مایعات یا گازها با فشارهای کم فشار و همچنین برای کار با دوغابها یا مایعات با مقادیر زیادی از مواد جامد معلق مناسب هستند.

    انواع عملگرهای تولید شده برای شیرهای پروانه‌ ای کدامند؟

    از آنجایی که صندلی‌های فلزی سخت‌تر و سفت‌تر از صندلی‌های نرم هستند، می‌توانند دماهای بالا و فشار بالای سیال را تحمل کنند. صندلی ها آب بندی را ارائه می دهند که تضمین می کند هیچ مایعی از شیر خارج نمی شود. شیر پروانه ای های افست سه گانه نسبت به شیر پروانه ای های افست صفر و دو افست عمر طولانی تری دارند. عملکرد دستی شیر پروانه ای ها شامل اعمال گشتاور به اهرم یا چرخ دستی متصل به ساقه است. اهرم ها می توانند شیر را در حالت بسته، کاملا باز یا نیمه باز قرار دهند.

    منتشر شده در
    دسته‌بندی شده در اخبار