از بروکر روبوفارکس چه میدانید؟

با مراجعه به ایمیلی که در ابتدای کار تحت عنوان تایید آدرس ایمیل برای شما ارسال شد، روی دکمه «تایید کنید» یا لینک زیر آن کلیک کنید. بازیهای بیشماری به وجود آمدهاند که شما میتوانید آنها را بر روی سیستم کامپیوتر خود و یا گوشی موبایل هوشمندتان نصب کرده و با انجام آنها و طی مراحل مختلف و کسب امتیاز به درآمد برسید. فری مارجین، به اکوئیتی حساب معاملاتی ما در فارکس اشاره دارد، که در حال استفاده در معاملات باز نیست. همانطور که در مثالهای بالا دیدیم، تا زمانی که معاملات ما در فارکس باز است، اکوئیتی حساب ما، باتوجه به نوسانات بازار تغییر میکند. در یک بروکر خوب واریز و برداشت پول به سادگی و سریع انجام می گردد و اطلاعات مشتریان به صورت کاملاً محرمانه حفظ می شود. برخی از تحلیل های رایج در فارکس به صورت زیر است.

برای مثال بروکر ویندسور در ۱۹۸۸ شروع به کار کرد و اکنون بیش از ۳۰ سال سابقه دارد، یا بروکر روبوفارکس و بروکر آی سی ام از سال ۲۰۰۹ برای بیش از ۱۳ سال فعال بودهاند. در این راستا برخی بروکرها تنها در ساعات کاری ارائه خدمات داده، در حالی که برخی دیگر، خدمات خود را به صورت فعال و ۲۴ ساعته در اختیار مشتریان قرار می دهند. مارجین کال لول، حدود و آستانهای است که وقتی به آن برسیم، کارگزاری ما مارجین کال را فعال میکند.

نکته مهمی که در خصوص استفاده از اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال وجود دارد این است که نباید صرفا به سیگنالهایی که از یک اندیکاتور صادر میشود، اعتماد کرد. اگر تمایل دارید میتوانید سری به وبسایت اصلی این بروکر بزنید. مارجین کال، وقتی رخ میدهد که بروکر به ما پیام میدهد که سطح مارجین ما به کمتر از حداقل مارجین مورد نیاز رسیده است. وقتی به سطح مارجین کال لول میرسیم، کارگزاری یک پیام اخطار برای ما ارسال میکند. در مثال قبل، ما با 800 دلار ضرر به مارجین کال لول رسیدیم.

برای محاسبه اکوئیتی، 1000 دلار (بالانس) را از 100 دلار (سود متغیر) کسر میکنیم و اکوئیتی برابر با 1100 دلار خواهد بود. یک راه دیگر برای محاسبه اکوئیتی، جمع کردن مارجین استفادهشده و فری مارجین با یکدیگر است. برای محاسبه مارجین لول، به اکوئیتی و مارجین استفادهشده نیاز داریم. کریپتوکارنسیهای قابل معامله در بروکر فارکس عبارتند از: Bitcoin، LiteCoin، Ethereum، Ripple و Dashcoinاین بروکر برای تجارت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به کاربران خود پلتفرم متاتریدر ۴ و ۵ را ارائه میدهد. پلتفرم متاتریدر یکی از مهمترین ابزارها برای انجام معاملات بازار فارکس است. از آنجایی که 960 دلار ضرر داشتیم، بالانس ما اکنون 40 دلار است و چون هیچ معامله بازی نداریم، اکوئیتی و فری مارجین هم 40 دلار میشوند. حالا فرض کنید ضرر ما همچنان ادامه پیدا میکند و این ضرر به 960 دلار میرسد. برای مثال، اگر ما بخواهیم یک لات استاندارد از جفت ارز USD/JPY را بدون مارجین معامله کنیم، ما به 100 هزار دلار در حساب فارکس خود نیاز داریم.

مارجین کال، پیامی است که برای معاملهگر ارسال میشود تا به او هشدار دهد، موجودی حساب او به کمتر از حداقل مارجین لازم برای بازبودن پوزیشن رسیده است. مارجین کال به این معناست که معاملهگر باید حساب معاملاتی خود را در فارکس شارژ کند یا پوزیشن را ببیند تا مارجین مورد نیاز را حفظ کند. یک مارجین کال در سطح 100%، به این معنا است که اکوئیتی ما کمتر یا مساوی مارجین استفادهشده است. از طرفی دیگر اگر فرد سرمایهگذار و بروکر از نظر بعد مسافت از یکدیگر فاصله دارند و یا بعضا در کشورهای متفاوتی هستند بروکر باید نسبت به ثبت قرارداد در پلتفرمهای غیرمتمرکز بلاکچین اقدام کند تا از هر جهت ریسک قرارداد به صفر برسد. قدم چهارم ثبت نام: احراز هویت پس از انجام این مرحله و تایید بروکر، ثبت نام شما در بروکر آمارکتس کامل می شود.

بروکر های کلاهبردار فارکس به دلایل مختلف میتوانند سرمایه شما را بلاک کرده یا از بین ببرند که در ادامه به برخی از آنها اشاره بروکر اصلی فارکس میکنیم. عده ای در پاسخ به این سوال به اعتبار بروکر فارکس اشاره می کنند. همانطو که دیدید، لوریج، رابطه معکوسی با مارجین دارد؛ اما در واقع، این دو اصطلاح، به مفهوم یکسانی اشاره دارند، اما از زاویه متفاوتی به آن نگاه میکنند. اگر شما به دنبال یافتن بهترین بروکرهای فارکس در کشور ترکیه هستید باید به خوبی زبان این کشور را یاد داشته باشید تا بتوانید اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با بهترین بروکرهای فعال در ترکیه کسب کنید.

بروکر فارسی ایرانی

با داشتن مقداری در حدود 3000 دلار، میتوانیم معامله را باز کنیم. 7. در قسمت هفتم، نوع ارز پایهٔ حساب را وارد کنید. مقدار دقیق مارجین، به نوع جفت ارز بستگی دارد. ضرر متغیر/ چون معامله منجر به ضرر شده است، باید 800- را در فرمول قرار دهیم). مقدار مارجین مورد نیاز ما 200 دلار بود، اما چون ضرر داشتیم، پس از کسر همه 800 دلار از فری مارجین، 140 دلار هم از مقدار مارجین مورد نیاز کسر شد. چون ما فقط یک معامله باز داریم، مقدار مارجین مورد نیاز با مارجین استفادهشده برابر خواهد بود. مقداری که معاملات کنونی میتوانند استفاده کنند، قبل از اینکه پیام مارجین کال یا استاپ اوت لول را دریافت کنیم؛ یعنی اگر در معاملات باز خود ضرر کنیم، از فری مارجین کسر میشود. برعکس، اگر مارجین لول پایین باشد، فری مارجین کمتری برای باز کردن معامله خواهیم داشت که ممکن است منجر به رخداد بدی، مانند مارجین کال یا استاپ اوت شود.

یکی از مهمترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی اندیکاتور RSI است. رگولاتوری در واقع نشان دهنده میزان اعتبار آن شرکت از نظر امنیت و قانون می باشد. در مرحله آخر، برای محاسبه مارجین لول، اکوئیتی (1000 دلار) را به مارجین استفادهشده (400 دلار) تقسیم کرده و نتیجه را در 100% ضرب میکنیم. برای محاسبه مقدار مارجین مورد نیاز، 10 هزار دلار را در 4% ضرب میکنیم که برابر با 400 دلار خواهد شد. برای محاسبه مارجین لول، باز هم اکوئیتی (40 دلار) را بر مقدار مارجین مورد نیاز (200 دلار) تقسیم کرده و نتیجه را در 100 ضرب میکنیم. برای محاسبه مارجین لول، اکوئتیی را بر مارجین استفاده شده تقسیم کرده و نتیجه را در 100% ضرب میکنیم. لوریج در فارکس، اینگونه محاسبه میشود: 1 تقسیم بر درصد مارجین مورد نیاز. در معاملات فارکس، استاپ اوت لول زمانی رخ میدهد که سطح مارجین به درصد خاصی میرسد یا همه معاملات باز به صورت خودکار توسط بروکر بسته میشوند؛ تا از افزایش ضرر ما جلوگیری شود.

مقدار دقیق مارجین، به نوع جفت ارز بستگی دارد.

افشای ریسک: معاملات آنلاین و سایر ابزارهای مالی دارای سطح بالایی از ریسک می باشند و ممکن است برای همه سرمایه گذاران مناسب نباشند. اگر بروکری تخلفات پنهان داشته باشد یا دارای رگوله مناسب نباشد یا روشهای واریز و برداشت آن سختگیرانه باشد اقبال معاملهگران به آن بروکر کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه محبوبیت این ارگان های مالی رو به افزایش است، استقبال از این نمایشگاهها نه تنها در سطح منطقه ای بلکه در سطح بین المللی نیز با اقبال عمومی مواجه است. البته لازم به ذکر است در بورس ایران هم این قابلیت تحت عنوان بازار آتی وجود دارد که زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است.

شما نباید بیش از توان تحمل خود برای ضرر کردن، سرمایه گذاری کنید و باید اطمینان حاصل کنید که به طور کامل خطرات موجود را درک می کنید. برای تبدیل یورو به دلار باید از نرخ تبدیل یا Exchange rate استفاده کنید. چه زمانی اکوئیتی به بالانس تبدیل می شود؟ به دلیل ریسک بالای فعالیت در بازار ارز جهانی، امروزه تمام کارگزاریها برای معامله گران تازه وارد حساب تمرینی (دمو) ارائه میدهند تا این افراد بتوانند بدون سرمایه و در شرایط کاملاً واقعی بازار، داد و ستد نموده و تجربه کسب نمایند. اگر با بستهشدن این پوزیشن مارجین لول به بالای 20% نرسد، اگر معاملات باز دیگری هم داشتیم، معاملهای که بیشترین ضرر را دارد، بسته میشود و این کار تا آنجایی ادامه مییابد که مارجین لول به بالای 20% برسد. اکوئیتی، میزان سود یا ضرر را در لحظه کنونی نشان میدهد و پوزیشنهای باز و بسته را حساب میکند.

این بروکر با بیش از ۲۰ سال سابقه در حدود ۱۵۰ کشور نمایندگی و بیش از دو میلیون مشتری فعال در این بروکر حساب معاملاتی دارند. 14. امکان استفاده رایگان از حساب آزمایشی. یک حساب آزمایشی به سادگی به شما کمک میکند تا نحوه عملکرد بازار فارکس را درک کنید و به شما امکان میدهد تجارت فارکس خود را با پول مجازی و بدون ریسک کردن پول خود بدون ریسک شروع کنید. از آنجایی که دلار در اینجا به وضوح ارز قوی تری است، نوسانات بازار در اینجا بیشتر به عملکرد و گزارش­های اقتصاد کلان ایالات متحده بستگی دارد که همان تحلیل فاندامنتال است.

مارجین لول بسیار مهم است؛ زیرا کارگزاریهای فارکس، براساس سطح مارجین لول تعیین میکنند که ما اجازه باز کردن معامله جدید را داریم یا خیر. اینگونه کارگزاران فارکس، مجبور میشوند برای دریافت پول خود، به دم در خانه ما بیایند! هدف اصلی برای اسکالپرهای فارکس، به دست آوردن سود در حد چند پیپ به دفعات زیاد، در شلوغترین ساعات معاملاتی فارکس است. در حساب استاندارد اما اسپرد متغیر بوده و از 1.3 پیپ شروع میشود. همانطور در دیگر دارایی هایی که دارای دو رقم اعشار دارند یک پیپ رقم دوم اعشار است. درصد مارجین مورد نیاز (Margin Requirement)، درصدی از مارجین است که برای آغاز یک معامله مورد نیاز است.

برای مثال وقتی مارجین لول ما 100% است، به مارجین کال لول رسیدهایم. به عنوان نمونه در جفت ارز EURUSD به عنوان اصلیترین و پرحجمترین جفت ارز بازار فارکس، وقتی یورو در حال تقویت و دلار آمریکا در حال نزول است، نمودار به صورت صعودی خواهد بود؛ زیرا اشاره کردیم که ارز پایه همیشه باید ملاک قرار گیرد و تقویت آن در برابر ارز مقابل باعث صعودی شدن نمودار میشود. وقتی در فارکس معامله میکنیم، ما فقط به مقداری از کل هزینه معامله نیاز داریم، به این مقدار، مارجین میگوییم. اسکالپینگ، به توجه بالا و تفکر سریع نیاز دارد؛ بنابراین هر کسی نمیتواند از این استراتژی سریع و سخت معاملاتی، استفاده کند. در اینجا تاکید می کنیم که باید یک بروکر مطمئن بیابید و پیش از عقد قرارداد مطمئن شوید که تمامی موارد و جزئیات در متن قرارداد آورده شود تا در صورت کارکرد منفی بروکر از متضرر شدن مشتری هم جلوگیری به عمل آید.

این بروکر تا به حال دچار هیچ مشکلی نشده و همیشه سعی کرده فعالیتهای خود را بهصورت شفاف ارائه کند. در حالی که بهترین بروکر فارکس ها گزینههای جذاب و جالبی از انواع جفت ارزها را ارائه میدهند، البته همه آنها معاملهگران خرد و افراد خارج از کشور را پوشش نمیدهند. رگولاتوری های آفشور در مناطق آزاد اقتصادی تأسیس میشوند، چون این مناطق مالیات کمی دارند و در قوانین مالی و اقتصادی سختگیری زیادی به خرج نمیدهند. اگر مارجین لول 100% یا کمتر باشد، بیشتر پلتفرمهای معاملاتی اجازه بازکردن معامله جدید را به ما نمیدهند.

اگر حساب ما به ضرر ادامه دهد و هیچ پولی در حساب ما باقی نماند، سرانجام بالانس حساب ما منفی خواهد شد. انتخاب این اپلیکیشنها به دلیل تعداد بسیار زیاد آنها روز به روز سختتر میشوند و ما برای سرمایهگذاری نباید از نرم افزاری غیر حرفهای و بیکیفیت استفاده کنیم. دلیل این اتفاق این است که در حساب معاملاتی ما مارجین کافی وجود ندارد تا معاملات ما را پوشش دهد. این اتفاق زمانی رخ میهد که پوزیشن باز ما ضرر زیادی داشته باشد. در مثال ما، مارجین لول 250% بود و چون بالاتر از 100% است، ما میتوانیم معاملات جدیدی را باز کنیم. این به این معناست که اکوئیتی ما کمتر از مارجین استفادهشده ما است؛ چون ضرر متغیر، اکوئیتی ما را کاهش میدهد.