مرکز آموزش الهیات ایران جزوه آموزش ایسم ها و مکاتب سیاسی غرب | mey

در اینصورت می‌توانید کتاب را بومی‌سازی کنید، مثلاً می توانید به جای جنی بنویسید مریم و به جای جک بنویسید محمد، در داخل همان کتاب با مداد یا خودکار آن اسم هارا خط بزنید و این اسم ها را بنویسید، در اینصورت فهم کتاب برای شما آسان تر می شود. یعنی اینطور نباشد که تصور کنید چون این کتاب را خریده ام, باید حتماً آن را از ابتدا تا انتها بخوانم، به کتاب مانند میوه نگاه کنید، شما میوه را می‌خرید و هر وقت دلتان می خواهد یکی از آن میوه ها یا قسمتی از آن را میل می کنید. من در اینجا روشی که خود از آن استفاده می کنم را مطرح می کنم شاید برای شما مفید باشد, من در روز بطور متوسط 4 ساعت مطالعه دارم, چگونه بهتر تصمیم بگیرم شایدوقتی از روش کتاب خواندن خودم بگویم برای شما هم مفید باشد. تمام حقوق مادی و معنوی مطالب منتشر شده در این سایت نزد روزنامه هم‌میهن محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب پیگرد قانونی دارد.

گوش نیوش : نگو جایی نداری بروی

ابتدا به معرفی طرحواره درمانی برای روانشناسان و مشاوران روانشناسان بالینی و دانشجویان علوم تربیتی می پردازیم که شامل 3 فایل صوتی است، سپس به معرفی انواع طرحواره ها در قالب پادکست های طرحواره درمانی می پردازم. در این برنامه قصد داریم تا با زندگی انسان هایی آشنا بشیم که چه در گذشته و چه در حال اثری مثبت از خودشون بر جهان ما به جا گذاشتند . هر کدوم از این آدم ها و کار هایی که انجام دادند می تونند الگوی ما باشند برای پیدا کردن هدفمون و ادامه دادن مسیرمون به بهترین شکل ممکن. در مجموعه برنامه با من حرف بزن بر آن هستیم تا با کمک کارشناس برنامه در خصوص مسائل و چالش‌های رایج در جهان پیرامون ما مثل تربیت فرزندان، روابط زوجین، اشتغال و….

  • در این برنامه با اجرای تکنفره با متن و ادبیات زمان قاجار و به شکلی طنز آمیز به مسایل و مشکلات بیماری جدید کرونا و ویروس کوید ۱۹ پرداخته میشود.
  • می‌دانستم، اما نمی‌خواستم بدانم، پس همین‌طور ادامه دادم.
  • این جلسات مورد استقبال بسیار دانشجویان و فلسفه پژوهان گرامی قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد دکتر اردبیلی و موسسه این سلسله درسگفتار برای استفاده عموم علاقمندان بر روی این پادکست و روی وب سایت آکادمی شمسه منتشر شد .
  • این جماعت مشتاق چندده‌هزار نفره، از دوره نوجوانی در حال کسب تجربه آموزشی و ارتباطات علمی بودند که در نظام آموزش‌وپرورش رسمی ایران اتفاق نمی‌افتد.
در این درسگفتار، به عنوان هشتمین ترم از دورۀ انتقادی تاریخ فلسفه غرب، به بررسی فلسفه نظری کانت پرداخته شده است. در اپیزود دوم “فلسفه علم”امیر حسن موسوی درباره رویکردهای متفاوت به علم در طول تاریخ صحبت کرده است. فلسفه علم پادکستی‌ست برای دانستن و شیوه‌ی دانستن که از سوی جایزه چراغ تولید و منتشر می‌شود. در آخرین شماره از فصل اول فلسفه علم،به یکی دیگر از قله های تاریخ و فلسفه علم پرداختیم. از داروین و انتخاب طبیعی اش گفتیم و در نهایت به نحله های فکری فلسفه علم اشاره کردیم.

دوره انتقادی تاریخ فلسفه غر‪ب‬

واقعیت این است که بسیاری از دانشهای انسانی و علوم اجتماعی در قرن اخیر تحت تاثیر نظریه های تطور فرهنگی بوده اند. دور و نزدیک تلاش می کند با توضیح در مورد تطور فرهنگی، تاریخچه و چرایی اهمیت دانستن در مورد آن به اعتلای این دانش در بین فارسی زبانان یاری رساند. این پادکستها برای علاقه مندان به دانشهای باستان شناسی، تاریخ و انسان شناسی می تواند مفید باشد.

Otaghe Moshavereh | پادکست اتاق مشاوره

مرکز آموزش الهیات ایران جزوه آموزش ایسم ها و مکاتب سیاسی غرب | mey نوعی از منطق وجود دارد که به آن «منطق صوری» می‌گویند. در این نوع منطق، درستی یا نادرستی استدلال‌ها، نه از محتوای آن‌ها بلکه از صورت آن‌ها تشخیص داده می‌شود. منطق و تفکر، تفکر در حوزۀ تصورات، تفکر در حوزۀ تصدیقات، منطق کاربردی. نمادین سازی در منطق محمول‌ها، معناشناسی منطق محمول‌ها، براهین منطق محمول‌ها، منطق نسبت‌ها، مبنای منطقی نهفته در صورت‌بندی دقیق قواعد مربوط به سورها، درخت‌های ارزش در منطق محمول‌ها، این همانی و مشکلات فلسفی منطق محمول‌ها. این سه کتاب را، «پل تیدمن» و «هاوارد کهین» نوشته‌اند و «رضا اکبری» ترجمه کرده است.