هزینه و تعرفه تبلیغات در گوگل Google Ads

به همین دلیل است که آنها سهولت استفاده از صفحات را از نظر پاسخگویی، زمان بارگذاری، پیمایش و غیره با الگوریتم های پیشرفته گوگل ادز ارزیابی می کنند. خب، تا به اینجا فهمیدیم که کیفیت تبلیغ، در رتبه تبلیغ و هزینه های ما اهمیت بسیار زیادی دارد. هرچه امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، در رابطه با مبلغ پیشنهاد شما، موقعیت تبلیغ شما بهتر می شود. عوامل اصلی که در هزینه تبلیغات تاثیرگذارند عبارتند از: مبلغ پیشنهادی شما در Auction، بودجه، میزان رقابت، هدف گذاری در مخاطب و Quality Score. این امر به شما امکان می دهد بدون نیاز به افزایش مبلغ پیشنهادات خود، کلیک و تبدیل بیشتری دریافت کنید.

در این حالت تبلیغات شما میتواند در بین نتایج جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی، گوگل شاپینگ و نقشۀ گوگل نمایش داده شود. این ابزار دقیقا به شما می گوید که تبلیغ شما روی چه کلمه ای در چه رتبه ای نمایش داده می شود. با کلیک بر روی آیکن ابزار از بخش Setup بر روی گزینه Access account کلیک کنید. هنگامی که یک حساب کاربری در حالت هوشمند ایجاد می کنید، باید اولین کمپین خود را نیز ایجاد کنید. هزینه کدوم کمتره و یا بهتر بگیم، کدوم یکی از این دو مورد باید مورد استفاده قرار بگیره؟

در نتیجه شما میتوانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایانی که در بازه سنی 20 تا 24 سال هستند، نمایش دهد که در یکی از محلههای شهری در استرالیا هستند دارد و با گوشی خود به اینترنت متصل شدهاند. پس اگر برای راهاندازی سرویس گوگل ادز خود نیاز به همراهی و کمک دارید، میتوانید روی شرکت ما حساب کنید. دلیل پر طرفدار بودن این سرویس این است که: گوگل این اجازه را به شما میدهد که تبلیغ خود را بسیار هدفمند نمایش دهید. در کل، مهمترین و پرکاربردترین بستری که میتوان در آن تبلیغ کرد، سایت گوگل است. گوگل ادز (Google Ads) که قبلاً نام آن گوگل ادوردز (Google AdWords) بوده و با این نام هم شناخته می شود در واقع سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است. اگرچه کمی این سیستم پیچیده است، اما با استفاده از آن میتوانید سود زیادی کسب کنید.

ثبت نام در گوگل ادز

با Google Ads، تبلیغکنندگان تنها در صورتی هزینه پرداخت میکنند که کاربر روی تبلیغ کلیک و از یک سایت بازدید کند که آن را به یک انتخاب اقتصادی عاقلانه درامد از گوگل ادز تبدیل میکند. مهمترین مزیت این کمپینها این است که شما درست در همان زمان که کاربر به دنبال خدمات و محصولات شما است، تبلیغ خودتان را به آنها نمایش میدهید و این یک فرصت فوق العاده برای افزایش فروش شما است. قطعاً در اولین فرصتی که استفاده از این نوع کمپینها برای کسب و کارهای ایرانی ممکن شد، در مقالاتی جداگانه به این نوع از کمپینها هم میپردازیم. بعضی از افزاد فکر می کنند که گوگل ادوردز رایگان هم وجود دارد! با توجه به رقابتی که در گوگل ادز میان شما و رقبای شما وجود دارد لذا گوگل سیستمی با نام سیستم مزایده گوگل ایجاد کرده است تا نرخ کلیک هر کاربر در آن کلمه کلیدی ابتدا مشخص شود و سپس بر اساس همان نرخ تبلیغات انجام شود.

تبلیغات گوگل ادز چیست

گوگل ادز روی سیستم مزایده ای کار می کند، که هر زمان که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می کند صورت می گیرد. حالا با ذکر یک مثال متوجه می شوید. قابل ذکر است که چون Google Ads Tag را همین امروز ایجاد و در سایت خود قرار دادیم، اطلاعاتی از کاربرانی که در روزهای گذشته از سایتمان بازدید کردند، وجود ندارد. در عکس زیر کلیتی از مقایسه گوگل ادز و سئو برای شما آورده شده که در ادامه با جزئیات ذکر خواهند شد. اگر این کار را به شکل درست و اصولی انجام دهید، خواهید دید که تبلیغات در گوگل به شکلی چشمگیر باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد.

اگر از PPC (پرداخت برای هر کلیک) برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده میکنید، گوگل ادز باید بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما باشد. اینجاست که اصطلاح (Pay-Per-Click (PPC سرچشمه می گیرد. پس اگر سئو و PPC خود را در قالب یک برنامه مشخص جلو ببرید، این استراتژی می تواند در بلند مدت سبب ایجاد درآمد بیشتر برای کسب و کار شما شود. همچنین، شما برای پرداخت هزینهی تبلغات خود در گوگل، به یک کارت اعتباری جهانی یا Credit Cart احتیاج دارید. با توجه به این مسئله شما مطمئن هستید که بابت هر هزینه ای که پرداخت می کنید، مخاطبی وارد سایت شما شده است. مدت زمان دوره، متناسب با هر مقاله متفاوت است. شبکههای جستجو (Search Network) و نمایش گوگل (Display Network) بسترهایی هستند که شما متناسب با هدفی که دارید و با استفاده از انواع کمپینها، از آنها برای نمایش تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده میکنید. متناسب با هدف شما گوگل ادز بهترین پیشنهاد را می دهد.

تبلیغات در گوگل در حول کلمات کلیدی متمرکز شده است، تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب می کنند که به پیشنهادات تجاری آنها مرتبط باشد، کلماتی را که مردم بیشتر برای جستجوی محصول شما به احتمال زیاد از آنها استفاده می کنند. بر هیچکس پوشیده نیست که هر چقدر برای تبلیغات خود هزینه کنید و بر روی آن متمرکز شوید و بخواهید آن را قوی کنید، احتمال کلیک شدن بر روی تبلیغات خود را بالاتر خواهید برد و در نتیجه میتوانید مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید. Start and End: در این فیلد میتوانید زمان پایان تبلیغ خود را در نظر بگیرید. اما در روش دوم می توانید با استخدام یک متخصص و سپردن کار به سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند، به راحتی از مزایای آن بهره ببرید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

توصیه میشود که حداقل با سه گروه تبلیغاتی در هر کمپین خود کار کنید. اگر سایت شما نمایش مناسبی در موبایل ندارد، بهتر است هر چه سریعتر به فکر چاره باشید. اگر CPC شما از شرکتهای بزرگ کمتر است فقط به این دلیل که تبلیغات شما کیفیت بهتری دارد. قرار گرفتن در بالاتر: هنگامی که امتیاز کیفی بالایی دارید، تبلیغات شما را در موقعیت های بهتری در SERP نشان می دهد. تبلیغ در گوگل می تواند به صورت متن، تصویر، فیلم یا هر فرمت دیگری باشد و می تواند به صورت های متفاوتی هدف گذاری کند. موضوع وبلاگ های شما میتواند هر چیزی باشد. این سایت یکی از بهترین جایگزین های گوگل ادسنس برای تبلیغات بنری سایت هایی است که ترافیک چندانی ندارند. • Display ad معمولا تبلیغات مبتنی بر تصویر هستند و در دسته تبلیغات بنری قرار میگیرند. تبلیغات فروشگاهی گوگل تبلیغات مبتنی بر محصول هستند که به طور خاص برای جستوجوی محصول در گوگل نمایش داده میشوند.

این مطلب برای کسانی مفید است که تصمیم به تبلیغات با استفاده از گوگل ادوردز را دارند. در اینجا ممکن است تبلیغاتی هم به او نمایش داده شود. در صورتیکه شما یک آژانس مسافرتی داشته باشید، چه اشکالی دارد که این 1000 نفر، سایت شما را هم در بین نتایج جستجو ببینند و تعداد زیادی از آنها وارد سایت شما شوند؟ مکان: کسانی که در یک قاره، کشور، شهر یا حتی محله زندگی می کنند. در این مقاله خواهید آموخت که تبلیغات گوگل چیست ، تبلیغات Google چگونه کار می کنند و چرا باید در گوگل تبلیغ کرد. ظاهر و محتوای این صفحه باید کاملا برای تجربه کاربری خوب و بهینه شده باشد و همچنین کاربر را به سمت اقدامی که میخواهید هدایت کند.

نحوه کار با گوگل ادز

گوگل بابت اینکه شما را به نمایش می گذارد از شما هزینه ای دریافت نمی کند. در صفحه بعد در صورت داشتن اکانت گوگلی که به گوگل ادز متصل نمی باشد، ایمیل خود را وارد کنید و Next را بزنید، و در غیر اینصورت بر روی Create Account کلیک کنید تا یک اکانت برای خود بسازید و ادامه ی کار را انجام دهید. در صورتی که کاربر گوگل یک کوئری یا عبارت کلیدی را جستجو کند، گوگل نتایج مرتبط بسیاری را نمایش می دهد. عوامل بسیاری میتوانند بر هزینه های تبلیغات ادوردز تجارت شما تأثیر بگذارند. علاوه بر این، امکان ارائه راه حل های مشخص و مفید را به مشتریان بالقوه می دهد. زیرا حداقل تا همین لحظه، سایت ایرانی همکار با گوگل نداریم و علاوه بر آن، مخاطبان این سایتها هم معمولاً ایرانی نیستند! در درجه دوم هم تبلیغات شما باید به صرفه باشد؛ یعنی به کمک آن بتوانید با کمترین هزینه، بیشترین مشتریهای ممکن را جذب کنید.

لذا شما با استفاده از ورود او هر امکانات یا خدماتی را که قصد دارید ارائه می دهید. چرا که تبلیغات ما (هر چقدر هم هدفمند باشند) به کاربران سراسر دنیا نمایش داده می شوند. کیفیت کار شما برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر چقدر کیفیت سایت و تبلیغتان بیشتر باشد، هزینههای شما هم کمتر میشود. WordStream بیش از 12 سال است که بعنوان منبعی برای مشاوره بازاریابی آنلاین استفاده میشود و ما هم بسیاری از مقالات معتبر آن را به فارسی ترجمه کرده و در آکادمی کاپریلا منتشر کردهایم. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال ۲۰۰۰ به عنوان گوگل ادوردز (Google Adwords) به صحنه آمد، اما در سال ۲۰۱۸، به گوگل ادز (Google Ads) تغییر نام داد.

فرض کنید شما یک سایت برای آژانس مسافرتی خود راهاندازی کردهاید و میخواهید از طریق این سایت تورهای گردشگری خود را به فروش برسانید و از این راه کسب در امد کنید. ولی اگر شما صاحب استارت آپ و کسب و کار نوپا هستید، گوگل ادز می تواند با سرعت بیشتری نسبت به سئو ترافیک هدفمند و در نتیجه فروش بیشتری برایتان به همراه خواهد آورد. مثلا اگر سقف هزینه تبلیغات خود را عدد صد هزار تومان تعیین کنید. وقتی کلمات کلیدی مورد نظر خود برای گروه تبلیغات فعلی را مشخص کردید، روی دکمه Save and Continue در قسمت پایینی کلیک کنید.

پیام که ارسال شد دکمه next را بزنید تا به پنجره تنظیمات برای اولین کمپین خود وارد شوید. ما همیشه توصیه میکنیم که از پایینتر قیمت شروع کنید و بر اساس عملکرد کمپین خود، مبلغ را افزایش دهید. همچنین امکان بررسی کمپین از طریق گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالتیک هم میسر است و شما میتوانید با بررسی نتایج تبلیغات در مسیر بهبود آن تلاش کنید. به طور کلی گوگل دو شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما میتوانید متناسب با نیاز خود ، در یکی از این شبکهها (یا هر دوی آنها) تبلیغ خود را نمایش دهید. به بیانی دیگر، لازم است تا ترافیک سایت شما به واسطه تولید محتوای دقیق، هدفمند و متناسب با فاکتورهای موردنظر گوگل افزایش یابند. مهم ترین عامل در تبلیغات گوگل ، هدف شما است. برای همین، قبل از ثبت نام در این برنامه، به فکر تبدیل سایت خود به یک مرجع مهم باشید. برای پاسخ به این پرسش مهم و در نهایت انتخاب میان سئو یا گوگل ادز باید نوع فعالیت، میزان بودجه و هدف کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دهید.

برای استفاده از این روش تبلیغاتی، قبل از هرکاری باید اپلیکیشن خود را در پلی استور گوگل بارگذاری کنید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بتوانید مخاطب را قانع کنید تا وارد سایت شما شود. هرچند سایتهای همکار گوگل با اعتبار و پر بازدید ( سئو نیز در پربازدید شدن یک سایت نقش بسیار مهمی دارد ) هستند، اما متاسفانه نمایش تبلیغ در آنها چندان مناسب ما ایرانیها نیست. این پیشنهاد، همراه با امتیاز کیفیتی که توسط گوگل بر اساس کیفیت تبلیغات پیشنهادی شما تعیین شده است، تعیین می کند کدام یک از تبلیغات گوگل در SERP ظاهر می شوند.

در یکتانت تبلیغات شما توسط کمپین منیجرهای حرفه ای و دارای Certificate رسمی از گوگل مدیریت شده و هر روز بر اساس نتایج به دست آمده، بهینه سازی میشود. ۵- مطمئن شوید که وب سایت یا وبلاگ شما ریسپانسیو و برای موبایل بهینه شده است. شبکهای است که شامل بیش از 2 میلیون سایت، ویدیو و اپلیکیشن موبایل که میتوانید تبلیغ خود را در آنها نمایش دهید. همانطور که در شکل بالا مشخص است، شما میتوانید شمارۀ تماستان را در بخش اول تبلیغ متنی خود قرار دهید. شما با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود میتوانید در کنار نتایج جستجوی طبیعی، تبلیغ محصولات مرتبط با جستجویتان را هم مشاهده کنید. شما با استفاده از این کمپین به راحتی میتوانید تبلیغات خودتان را در موتور جستجوی گوگل نمایش دهید و از ایرانی بودن مخاطبان خود مطمئن باشید.