پیگمنت تراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر برای میکروپیگمنتیشن مصمم هستید، باید به فردی رجوع کنید که تخصص کافی داشته باشد، دارای مهارتهای لازم باشد و مدارک و مجوزهای معتبر و سایت تاک فام رسمی داشته باشد. زمانی که فردی به رتینیت پیگمانتوزا مبتلا باشد، سلول ها در شبکیه که به آن ها گیرنده های نوری نیز گفته می شود، به درستی عمل نکرده و با گذشت زمان بینایی فرد کاهش خواهد یافت. برای رسیدن به بهترین نتیجه، از محصولات ضد لک دیگر برند اوسرین مانند Eucerin Anti-Pigment Day SPF 30 و EUCERIN ANTI-PIGMENT NIGHT CARE 50ML نیز استفاده کنید. از آن جایی که برای به ارث رسیدن این عارضه نیاز به دریافت دو کپی از ژن معیوب است، در نتیجه شانس ابتلای هر کودک حدود 25% است. از آن جایی که در ابتدایی ترین مراحل پیشرفت این عارضه چشمی، سلول های میله ای درگیر می شوند. در حال حاضر گزینه های برای کاهش از دست دادن قدرت بینایی وجود داشته که ممکن است حتی باعث بازگشت بخشی از قسمت های از دست رفته بینایی شود.

این عمل جراحی باعث می شود تا بخشی از بینایی از دست رفته خود را مجدداً به دست بیاورید. البته معمولاً این عارضه منجر به نابینایی کامل این افراد نخواهد شد. علامت اصلی ویتیلیگو از بین رفتن کامل رنگدانه در پوست است که منجر به ایجاد لکه های سفید می شود. خبر خوب این است که بسیاری از اختلالات رنگدانهای پوست جدی نیستند و میتوانند در صورت تمایل به صورت پزشکی یا ایمن با مواد آرایشی درمان شوند. پرکنندهها مواد رنگزا نیستند و برای بهبود خواص و یا افزایش حجم یک ماده به کار میروند. اما عمده محصولات ایرانی در صنعت لاستیک مصرف می شوند و مناسب صنعت رنگسازی و بتن نیستند.

به عنوان مثال، از آنجا که ذرات پیگمنت جذب نمی شوند و فقط به صورت یک لایه روی کاغذ قرار میگیرند، در برابر اثرات خارجی مانند گازهای محیطی و اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومتر هستند. همچنین در این شرایط لکه ها به صورت متقارن بر روی بدن پیشروی می کنند. در چنین شرایطی یکی از گزینه های عالی به عنوان پیگمنت سیاه، اکسید آهن مشکی است. اشعه ماوراء بنفش یکی از عواملی است که ممکن است سرعت از دست دادن قدرت بینایی را افزایش دهد. رتینیت پیگمانتوزا (RP) اصطلاحی است که به یک گروه از بیماری های چشمی اشاره کرده و منجر به از دست دادن قدرت بینایی و کاهش آن می شود. در نتیجه بعد از ابتلا به عارضه رتینیت پیگمانتوزا اولین علائم از دست دادن توانایی دیدن در نور کم و شب هنگام خواهد بود.

ویتیلیگو می تواند در هر ناحیه ای از بدن رخ دهد و می تواند بر قسمت های کوچک یا بزرگ پوست تأثیر بگذارد. بَرَص زمانی رخ می دهد که سلول هایی که ملانین تولید می کنند (ملانوسیت ها) از بین بروند یا عملکردشان متوقف شود. البته همیشه پیشرفت بیماری رتینیت پیگنتوزا بدین صورت نبوده و در بعضی از موارد نادر ممکن است در اولین مرحله سلول های مخروطی چشم فرد مبتلا از بین بروند. البته این مشکل بزرگی نیست و همیشه می توانید موهای سفیدتان را با رنگ مناسبی، جذاب تر نشان دهید.

این رنگدانه نقش مهمی در تشکیل ویتامین A دارد درواقع بتاکاروتن ، کاروتنوئید پایه برای تشکیل ویتامین A است . سلول های مخروطی بر روی قسمت مرکزی چشم قرار دارد. اثر خالص این است که امواج نور را خم کنید و یک اثر مانند روغن روی آب ایجاد کنید. استفاده از عینک حساسیت چشم را نسبت به نور کاهش می دهد. با این حال، این رنگ ها تمایلی به دوام ندارد. این رنگ دانه ها با دیگر مواد افزودنی آغشته میشوند و بنا به درصدهای لحاظ شده تشکیل مرکب میدهند. در نتیجه زمانی که رتینیت پیگمانتوزا سلول های مخروطی را تحت تأثیر قرار دهد، به آرامی فرد قدرت تشخیص رنگ ها را از دست داده و تشخیص جزئیات برای او سخت خواهد شد. سلول های مخروطی درگیر شده و در تشخیص رنگ ها مشکل پیدا می کنید. چشم پزشک قادر به تشخیص عارضه رتینیت پیگمانتوزا بوده و می تواند با معاینه و انجام یک سری آزمایشات شما را از این موضوع آگاه کند.

در این نوع از رتینیت پیگمانتوزا فقط نیاز به یک کپی از ژن معیوب برای ابتلا به آن نیاز خواهد بود. این می تواند در نتیجه ابتلا به آکنه، اگزما، لوپوس یا دیگر آسیب دیدگی ها به پوست ایجاد شود. مطالعه بیشتر : برای خرید لوازم آرایشی اصل در تهران به کجا مراجعه کنیم؟ همچنین شاید دیگر نتوانید کارهای با جزئیات زیاد انجام داده یا حتی مطالعه کنید. اگر رنگ لاک مورد نظر شما هنوز کمرنگ بود می توانید یک بار دیگر لاک ژل مورد نظر خود را بر روی ناخن بزنید.

نتایج نشان دادند که با کمک روش سبز مورد استفاده در این تحقیق، میزان86/29% از لیکوپن کل موجود در میزان مشخصی از پودر ضایعات گوجه فرنگی تنها طی min 11 استخراج گردید در صورتی که در روش مرسوم، به مدت زمانی حداق برابر با 1 h نیاز بود با رانمان کمتر. ازمیان بسیاری از ترکیبات مغذی حاصل از ریزجلبکها ،رنگدانه به دلیل کاربرد زیاد و استخراج آسان اهمیت تجاری رو به رشدی یافته اند. یک رنگدانه پروتئینی با خاصیت فلورسنتی از خانواده فیکو بیلی پروتئین ها می باشند که بیشتر از جلبک های قرمز استخراج می شود و به خاص در ریزجلبک Calothrix موجود می باشد . پیسی، بَرَص، لک و پیس یا ویتیلایگو (به انگلیسی: Vitiligo) یک اختلال تولید رنگدانه است که در آن ملانوسیتها (سلولهایی که رنگدانه تولید میکنند) در قسمتهایی از پوست، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب شدهاند. آنها معمولاً به دلیل رشد یا کوچک شدن سریع پوست، مانند دوران بارداری یا کاهش و افزایش وزن ایجاد می شوند.

البته در این میان از پیگمنت های مخصوصی مثل مات کننده ها و تکمیل نیز استفاده می شود. از منابع دیگری مانند حشرات، جلبک ها، سیانوباکتری ها و قارچ ها نیز استفاده می شود. بدلیل اثرات سمی گزارش شده از رنگهای سنتتیک ،دلایل مختلفی برای استفاده از رنگهای طبیعی در مصارف دارویی و غذایی وجود دارد و استفاده از رنگهای طبیعی در مصارف غذایی ،دارویی،بهداشتی،آرایشی روند رو به رشدی دارد به همین آینده کاری جلبک بسیار امیدوار کننده است .رنگدانه سیانوباکترها بخصوص اسپیرولیناجایگزین مناسبی بشمار می اید . پراکندگی بَرَص انواع مختلفی دارد. ویتیلیگو یا بَرَص نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن رنگدانه ها در نواحی مختلفی از پوست می شود. ویتیلیگوی سگمنتال به اندازه ویتیلیگوی غیر سگمنتال رایج نیست، اگرچه این نوعی است که بیشتر در کودکان رخ می دهد.

از رنگدانه های آلی برای رنگ کردن کاغذ به روش های پوششی وبه هنگام مخلوط شدن با خمیر سلولز در حین کاغذ سازی استفاده میشود.رنگدانه های آلی همچنین برای رنگ کردن لوازم آرایشی، صابونها، ترکیبات موم، تولید گچ، مدادهای نقاشی، رنگ های نقاشی در تابلو ها وغیره مصرف می شوند. امروزه در دستگاههای میکروپیگمنتیشن به جای سوزن از کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. در این حالت ماده تولیدشده بهصورت جامد اما انعطافپذیر است که بهاصطلاح به آن «کیک فشاری» میگویند.

رنگدانه آبی پروس،از رنگدانه هایی است که جزو رنگ های معدنی دسته بندی میشود اما قدرت رنگ آمیزی فوق العاده بالا دارد و ذرات آن هم ابعاد کوچکی دارند؛ بنابراین یک رنگدانه پر مصرف در صنایع شوینده محسوب میشود. پیگمنتهای خاكی اکسید آهن باعث تولید بخار (زرد-قهوه ای)، سینا (نارنجی-قهوه ای) و عنبر (قهوه ای) میشود. چاپ اسید و چاپ راکتیو در مرحله بخار دادن و حرارت دادن ثابت میشوند. این بیماری منجر به از دست دادن قدرت بینایی و کاهش آن می شود. نسل هایی از انتخاب های مصنوعی به تولید خردل های وحشی برگ دار منجر شد که بسیار شبیه کلم پیچ و سبزی کولارد (collard) بود. اگر سلولهای ملانوسیت نتوانند رنگدانه ملانین را به طور طبیعی تولید کنند و یا تعداد آنها در بافت پوست کاهش پیدا کند، رنگ پوست به طرز پیشروندهای به سمت سفید شدن میگراید. رنگدانهی خرد و ریز شده توسط سلولهای سیستم ایمنی از محل بافت حذف میشوند و به این ترتیب شاهد رفع ضایعات رنگی پوست خواهیم بود.

این عارضه یک اختلال نادر است که ارثی بوده و از والدین به کودکان انتقال پیدا می کند. والد با داشتن چنین ژنی احتمال انتقال آن به فرزندان را افزایش داده و احتمال ابتلای کودکان این خانواده به 50% افزایش خواهد یافت. اولین مرکب ها را میتوان به دو هزار سال قبل از میلاد نسبت داد. افراد مبتلا به رتینیت پیگمانتوزا با گذشت زمان به آرامی بینایی خود را از دست خواهند داد. زمانی که موهای سفید شما به بیش از 80 درصد میرسد دیگر رنگ کردنشان کار راحتی نیست ولی با استفاده از پیگمنت تراپی میتوانید موهایتان را به هر رنگی در آورید. رتینیت پیگمانتوزا معمولاً در دوران کودکی آغاز می شود اما اینکه زمان شروع آن چه زمانی بوده و با چه سرعتی شدت یابد، از فردی به فردی دیگر متفاوت خواهد بود.

علل ژنتیکی در بروز کک و مک دخیل هستند اما عوامل محیطی مثل نور خورشید و عوامل هورمونی (مانند بارداری) باعث تشدید آن می ­شوند. سوزن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می گردد. رشد مصرف رنگ در صنایع اتومبیل و الیاف مصنوعی همچنین محدودیت مصرف فلزات سنگین به لحاظ زیست محیطی از جمله عوامل دیگری است که به شدت تحقیقات برای تهیه پیگمنت هایی که جوابگوی صنایع جدید باشند، افزوده است. رنگدانه های باکتریایی به علت زیست تخریبپذیری بهتر و سازگاری بیشتر با محیط زیست جایگزین مناسبی برای رنگدانه های مصنوعی میباشد و راه های امیدوار کنندهای برای برنامه های مختلف را ارائه می دهند . بمنظور حل مشکلات زیست محیطی ایجاد شده توسط پلاستیکهای بر پایه ترکیبات نفتی، تلاش های بسیاری برای جایگزینی مواد پلاستیکی با مواد زیست تخریب پذیر با ویژگی های مشابه صورت گرفته است.

استفاده از عینک حساسیت چشم را نسبت به نور کاهش می دهد.

یکی دیگر از کاربردهای اکسید کروم در صنعت دباغی پوست است که برای جلوگیری از هجوم و نفوذ میکروارگانیسم ها و عوامل بیرونی در پوست از آن استفاده می شود. حدود سه دهه است که انواع و اقسام فناوریهای لیزری در پزشکی زیبایی مورد استفاده قرار گرفتهاند و امروز کاربردهای وسیعی دارند. از سال ۲۰۱۳ براساس تصمیم fda آمریکا ، بعنوان رنگ آبی طبیعی در حجم وسیعی در صنایع غذایی آمریکا مورد توجه قرار گرفته است . مزیت بالای این رنگدانه ها استفاده از آن ها در صنایع رنگرزی الیاف و صنعت نساجی و همچنین انواع لاک ها ، رنگ های روغنی و صنعت چاپ و نشر که به بازار فروش تولیدات آن زمان ارائه شدند؛ می باشد. در لاک ها، رنگ های روغنی، ورنیها، رنگ های سلولزی، رنگ های پلاستیکی، مرکب های چاپ و رنگرزی کاغذ و تاسیسات آهنی صنایع پوششی نیز کاربرد دارد. برای انجام یک چاپ خوب و با کیفیت مراحل زیادی به انجام می رسند که رعایت ظرافت در آنها عیار تولید شما را بالا میبرد.

تکنیکهای پیشرفته در میکروپیگمنتیشن لب شامل رنگآمیزی کامل لب یا ترکیب کردن رنگ روی لبها است. به این بیماری کلواسما یا ماسک بارداری نیز گفته می شود که به صورت متقارن و تیره تر از رنگ طبیعی بدن ایجاد می شوند. قسمتهایی از سر نیز میتواند تحت تأثیر قرار گیرد، عمدتاً در ریشههای مو در پوست سر، و در برخی موارد، موهای فرد ممکن است سفید یا خاکستری شود. در مورد کاربردهای آرایشی مثل پنکیک و رژ لب خلوص نمونه بسیار حائز اهمیت است و در برخی کشورها قوانین مربوطه تصویب و اجرایی شده است.

بتن رنگی با پیگمنت در سال های اخیر سریع ترین پیشرفت ها در محدوده تکنولوژی بتن صورت گرفته است و افزایش در رقابت ساخت و استفاده از مصالح و تکنولوژی جدید ساخت، موقعیت بتن را به عنوان یک ماده مهم… درسالهای اخیر استفاده از سایر منابع طبیعی چون ریزجلبکها موجب افزایش تقاضا برای رنگ آبی فیکوسیانین بدست آمده از ریزجلبک اسپیرولینا شده است .وبا توجه به آگاهی مردم نسبت اثرات مضر رنگهای صنعتی و اقبال مردم در استفاده از فراورده های طبیعی موجب شده ریزجلبکها بعنوان منبع مهمی برای رنگها و رنگدانه های طبیعی مورد توجه قرار بگیرد . اگرچه این بیماری هیچ خطری برای سلامتی ندارد، بسیاری از افراد به دلایل زیبایی به دنبال درمان هستند. اگرچه ویتیلیگو اثرات مضری برای سلامتی ندارد، نشان داده شده است که ویتیلیگو باعث ناراحتی روانی در افرادی میشود که این بیماری را دارند. مقابله با اختلال رنگدانه پوست می تواند دشوار باشد، حتی اگر آسیبی به سلامتی شما وارد نکند.

رنگدانه مصنوعی