مشکلات سوکت شارژ گوشی ها

شارژرهای زیادی در بازار ایران وجود دارند که متاسفانه برخی از فروشنگان اقدام به فروش بعضی از شارژر های سایت fastcharger تقلبی می کنند. این نوع شارژر با تکنولوژی سلول سوختی کار میکند و میتواند برای بعضی افراد بسیار مفید باشد. این شارژرها با تکنولوژی سلول سوختی کار میکنند وبسیار کارآمد هستند. این تکنولوژی برای افزایش سرعت شارژ شدن گوشی طراحی شدهاند که در حداقل زمان ممکن تلفن همراه شما را شارژ کنند. هدف این شرکت ایجاد شبکه های راه دور، ارائه خدمات و تجهیزات عملیاتی و مشاوره به شرکت های داخل و خارج از چین و تولید دستگاه های ارتباطی برای بازار مصرف است. در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد. اما کم کم تایپ سی جایگزین آن شد که از نظر سرعت و کیفیت شارژ در سطح بالاتری قرار دارد. اما اگر دستگاههای شما دارای باتریهای ۲ آمپری هستند، باید بهدنبال شارژر فندکی با شدت جریان ۴.۲ آمپر باشید. توصیه میکنیم از شارژ هایی که آمپر پایینتری نسبت به ظرفیت باتری گوشی شما دارند، استفاده نکنید، زیرا این نوع شارژرها توانایی کافی برای شارژ کردن باتری موبایلتان را ندارند و ممکن است به آن آسیب برسانند.

در هردو حالت شما با آداپتور شارژر 5وات آیفون آشنا هستید که برای شارژ کردن باتری آیفون شما ساعت ها زمان صرف می کند. این شارژرها مناسب برای موقعیتهای اضطراری هستند و موقعی که کاربران یادشان میرود که گوشی خود را در خانه به شارژ بزنند بسیار به کار میآید. خریدارانی که همیشه در حال رفت و آمد هستند ممکن است به دنبال شارژر گوشی یا آداپتور شارژ برای استفاده در وسیله نقلیه شان باشند. همانطور که می دانید بازارکار تعمیرات لوازم خانگی با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و نقش مهم این لوازم در زندگی امروز بسیار داغ می باشد. اگر آداپتور هنگام اتصال به برق به حدی داغ شود که حتی نتوان آن را لمس کرد، شارژر شما ایراد دارد. همانطور که قبلاً هم گفتیم، پاوربانکها در مواقع اضطراری و در زمانی که به پریز برق دسترسی ندارید میتوانند بسیار کارآمد واقع شوند. به همین دلیل اگر به اپلیکیشنی نیاز ندارید حتما آن را از روی گوشی خود حذف کنید. به منظور شارژ بهینه باید دمای باتری میان 5 الی 45 درجه سانتی گراد باشد؛ بدیهی است که دمای باتری گوشی تا حد زیادی به وسیله دمای محیط اطراف تعیین میشود و حذف قاب میتواند تاثیر زیادی در برقراری تعادل دما داشته باشد.

ویژگیهایی که هنگام خرید شارژر فندکی باید در نظر گرفته شوند، تعداد پورتها و جریان خروجی شارژر است. یکی از مهمترین ویژگیهایی که باید هنگام خرید به آن دقت کنید، سازگاری شدت جریان برق شارژر با باتری گوشی است. برای دستگاههای مختلف کابل شارژرهای متفاوتی وجود دارد که از نظر نوع کانکتور، سرعت انتقال جریان برق و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. دلایل خرابی سوکت شارژ در گوشی های موبایل را به شما خواهیم گفت، به چند ترفند ساده برای تشخیص مشکل آن اشاره می کنیم و در مورد روش های مراقبت از سوکت شارژ گوشی صحبت خواهیم کرد. اگر باتری گوشی شما قابل جدا شدن نیست از روش دوم یعنی وارد کردن کد های دستوری و برای بررسی تخصصی در تست و تشخیص سلامت باتری موبایل هواوی از روش سوم استفاده کنید.

در بازار میتوانید انواع و اقسام شارژرهای ارزان قیمت را پیدا کنید که با اطمینان تقریباً تمامی آنها بی کیفیت هستند. نکته دیگری که باید هنگام خرید شارژر فندکی درنظر داشته باشید، داشتن چراغ وضعیت LED و درپوش برای پورتها است. حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا اصلا شارژرهای ارزون قیمت تولید میشن وقتی میگیم برای شارژ گوشی اصلا از شارژهای ارزون و با توان پایین استفاده نکنیم. بدین شکل که دیگری نیازی نیست گوشی خود را با کابل و به صورت مستقیم به پریز برق وصل کنید. شارژر فندکی برق را به 12 ولت تقسیم میکند و به گوشی شما منتقل میکند بنابراین منجر به شارژ شدن گوشی شما میشود. در نتیجه ممکن است که به گوشی موبایل شما آسیب بزنند.

ما در این مقاله سعی کردیم هر آن چیزی که باید قبل از خرید شارژر موبایل بدانید را به طور مختصر برای شما توضیح دهیم. گرچه امروزه کابل میکرو توسط گزینههای دیگر که از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار هستند، جایگزین شده است، اما با این وجود همچنان برای برخی از گوشیهای تولید شده در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ استفاده میشود. اما هر چه این مقدار کمتر باشد زمان بیشتری طول میکشد تا گوشی شما به طور کامل شارژ شود. در مقابل اگر ولتاژ بیش از حد کم باشد شارژ شدن باتری زمان زیادی طول میکشد. شارژرهای بیکیفیت یا نامناسب میتوانند به به باتری گوشی آسیب بزنند و منجر به مشکلاتی همچون داغ کردن بیش ازحد یا باد کردن باتری گوشی شود. اگر باتری گوشی قابل مشاهده باشد، تشخیص این باد کردگی آسان تر است. بنابراین بهتر است یک شارژر بهتر و باکیفیتتر برای گوشی خود بخرید. اکثر گوشیهای موبایل به همراه یک شارژر AC (که به پریز برق متصل میشود) و همینطور کابل USB (برای اتصال گوشی و آداپتور)، فروخته میشوند. ایستگاه شارژ داک همیشه به پریز برق متصل هستند بنابراین، کاربران نیاز نیست خود را برای یافتن یک پریز برق خالی به زحمت بیندازند.

این گواهینامههای بین المللی تضمین میکنند که شارژر یک استاندارد خاص را داشته باشد. همچنین در صورتی که اتصال و جداسازی شارژر از گوشی، به شکلی نادرست انجام شود، میتواند به قطعه فلت نیز آسیب بزند. همچنین شارژر آیفون 12 شیائومی گوشی گران قیمت شما را در برابر ولتاژ و جریان بیش از حد، اتصال کوتاه و در برابر دمای بیش از حد محافظت می کند. بنابراین، اهمیتی ندارد که شدت جریان(آمپر) شارژر گوشی بالاتر از چیزی باشد که در مشخصات باتری گوشی شما ذکر شده است، زیرا این گوشی صرفا همانقدر جریانی که با آن سازگار است را دریافت می کند. بسته به ولتاژ مورد نیاز گوشی های هواوی ، شارژر های آن ها نیز در 1 آمپر و 2 آمپر تولید می شوند. در این مطلب شما را با نحوه تعمیر و عیب یابی شارژر موبایل و علت خراب شدن آن آشنا خواهیم کرد. اگر این میزان از شارژر شما کمتر بود، میتوانید از آن استفاده کنید؛ اما به یاد داشته باشید که باید زمان بیشتری به شارژ شدن گوشی اختصاص دهید. اما معمولاً شارژرهای گوشی دارای خروجی ۵ ولت هستند.

سامسونگ، هواوی و برندهای دیگر، شارژرهای اختصاصی خودشان را دقیقا بنا به مدل گوشی ارائه میکنند تا ایمنی لازم فراهم شده و بهترین شرایط برای شارژدهی آنها فراهم شود. نسل دوم شارژرهای سریع اوپو قادر است تا در ولتاژ 5 ولتی میزان جریان 5 آمپر را انتقال دهد و این به آن معناست که حداکثر توان خروجی این شارژر به 25 وات خواهد رسید. همانطور که از نامش پیداست، این شارژر در قسمت فندک ماشین نصب میشود و شامل یک یا چند خروجی USB با ولتاژ 5 و آمپر 1، 2 و حتی بیشتر است. سوکت شارژ میکرو USB: یکی از معروفترین و پرکاربردترین سوکت شارژهایی است که در دستگاههای مختلف و گوشیهای هوشمند اندروید کاربرد دارد. کابل میکرو از نظر اندازه بسیار کوچک است و برای اسپیکرها، میکروفونها و هدفونها هم کاربرد دارد. عدم پشتیبانی همه گوشیها: قابلیت فست شارژ در همهی گوشیهای هوشمند وجود ندارد و با مدل و نوع گوشی نوع شارژ نیز متفاوت میباشد، بنابراین از خرید شارژر فست شارژ برای هر مدل از دستگاهی پرهیز کنید. بنابراین درگاه میکرو USB به وجود آمد.

یکی از نکات مهمی که باید هنگام متصل کردن شارژر به گوشی مدنظر قرار دهید، توجه به موقعیت قرارگیری سوکت شارژ است. اما آتش سوزی هایی که توسط گوشی های گلگسی نوت 7 ایجاد شد آن ها را تهدیدکننده و ریسک پذیر جلوه داد. اولین نمونه های فست شارژ با آداپتور های 5 واتی که اپل در جعبه ی گوشی های هوشمند خود قرار داده بود به جهان معرفی شد و بعد به شارژر های 15 و 20 واتی ارتقا یافت که مدت زمان شارژ را به زیر دو ساعت رساند، اما امروزه شرکت های مختلف، بخصوص کمپانی های چینی مانند شیائومی فست شارژر های بالای 100 وات را در دسترس کاربران قرار داده اند. قابلیت شارژ سریع یکی از نمونه های این امکانات است که امروزه مورد توجه کمپانی های مختلف و قدرتمند بازار قرار گرفته است. کمپانی اپل مدت هاست که قصد دارد بسته بندی گوشی های خود را بدون شارژر روانه بازار کند.

بعداز بررسی اپ ها توسط تسک منیجر اپلیکیشن های ایراد دار را حذف نمایید و سرعت شارژ شدن گوشی خود را افزایش دهید. علاوه بر کد دستوری تست باتری و اپلیکیشن Accubattery تست سلامت باتری هواوی برنامه Clean Master هم میتواند مورد استفاده قرار گیرد. شارژر فندکی انرژی مورد نیاز برای شارژ گوشی را از باتری خودرو تامین میکند. به منظور بالا کشیدن جایگاه این گوشی این بار شارژر مختص به آیپد را برای شارژ شدن این گوشی انتخاب کردیم. به منظور انجام شارژ بیسیم، به وجود سه عامل نیاز می باشد. به طور خلاصه میتوان گفت منظور از فست شارژر ، یک شارژر سریع است که جریان ارسال شده به باتری را افزایش میدهد تا ظرفیت آن با در مدت زمان کمتری تکمیل شود. شارژرهای فندکی را حتی میتوان روی برخی قایقها نیز استفاده کرد. از ویژگیهای بارز شارژر فست 33 وات شیائومی و کابل آن میتوان به طراحی خاص و منحصر به فرد آن اشاره کرد.

شارژر اتومبیل Aukey 12W : این شارژر بسیار سریع میباشد و برای هر درگاه USB-A خروجی 12 وات را ارائه می دهد . سری گوشیهای میکس شیائومی جزء پیشرفتهترین سری گوشیهای حال حاضر دنیا به شمار میآیند و ما شاهد بهترین مؤلفههای ممکن برای یک گوشی در این سری هستیم. برخی از آنها ممکن است دارای کابل شارژ با سری USB باشند. اگر نمی دانید که چه نوع آداپتوری را خریداری کنید، بهتر است یک آداپتور جدید از سازنده تلفن تهیه کنید. تصور ما از شارژر، همان مجموعه کابل و آداپتور است که هنگام خرید گوشی موبایل، داخل جعبه می بینیم.

درنتیجه، آمپراژ نوشته شده برروی شارژر باید در حد آمپراژ ذکر شده برای باتری دستگاه یا بیشتر از آن باشد تا دستگاه کند شارژ نشود و آسیب نبیند. شما می توانید تعمیر لوازم الکتریکی و دیجیتال خود را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا در مدت زمان کوتاه این کار را برای شما انجام دهند و وسیله شما را خیلی سریع و با کمترین هزینه برای تعمیر به شما تحویل دهند. اگر خروجی ولتاژ شارژر شما برای آن دستگاه بیش از حد زیاد باشد، ممکن است باتری متورم شده، آسیب ببیند یا بدتر اینکه خود دستگاه خراب شود.

اندازه و وزن فیزیکی شارژر موبایل یکی دیگر از عواملی است که هنگام خرید باید برای شما مهم باشد. کابلهای لایتنینگ بهطور اختصاصی برای دستگاههای شرکت اپل طراحی شدهاند. تعداد پینهای کابل لایتنینگ 8 عدد است و بههمین دلیل، نسبت به گزینههای دیگر ابعاد کوچکتری دارند. بسیاری از افراد نیز ترجیح میدهند به جای خرید چند نوع شارژر متفاوت، از همین مدل شارژر چند عدد و برای موقعیتهای مختلف خریداری کنند. شما میتوانید شارژر تبلت را هم برای گوشیهای هوشمند استفاده کرده و حتی سرعت بالایی در شارژ دریافت کنید. اگر باتری موبایل شما با مشکل مواجه شده است می توانید برای تعویض آن با کارشناسان تعمیرات موبایل اصفهان بصورت تلفنی مشاوره و استعلام قیمت بگیرید. این موضوع بخصوص برای برای دارندگان گوشی های برند آیفون بسیار اهمیت دارد! با پیدا کرن آداپتور یا کابل شارژ مناسب، تمام دارندگان گوشیهای همراه میتوانند گوشیهای شان را در حین رانندگی شارژ کنند.